Toon posts:

Probs met diverse spellen :-(((

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, heb hier een P3 1000 mhz met 384 mb Mushkin cas 2 geheugen. Verder Asus V8200 Ti500 DLX, driver 21.81a.
Windows 98 SE (draait verder prima).
Nu heb ik problemen met de navolgende spellen: Grand Prix legends, loopt na installatie en opstarten volledig vast in eerste scherm. Return to castle Wolfenstein, regelmatig zwarte balk over monitor en loopt vast op verschillende momenten zodanig dat alleen hard reset mogelijk is zelfs na terug zetten naar 16 bit. Formule 1 2001 in res. 1024x768 en alle details aan en optie beeld volledig gaan er allemaal vlekken en blokken over de monitor lopen.
Nu vraag ik me af ik heb DirectX 8.1 NL erop staan zou het hieraan liggen? Of heeft er iemand een ander idee. De driver 21.81 a van Asus heb ik nodig want gebruik ook video in? Thanks

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:16
Nieuwste detonator drivers misschien

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat als je de nieuwste detonaters gebruikt van Nvidia je je video in en andere opties van je DLX kaart kwijt bent. Of vergis ik me?

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:16
Op maandag 11 februari 2002 20:02 schreef Daffy_Duck het volgende:
Ik dacht dat als je de nieuwste detonaters gebruikt van Nvidia je je video in en andere opties van je DLX kaart kwijt bent. Of vergis ik me?
.....ja dat weet ik niet srry..

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Fuelke

Forza Ferrari

Op maandag 11 februari 2002 20:02 schreef Daffy_Duck het volgende:
De drivers die de fabrikant van je kaart, in jouw geval Asus, zijn geoptimaliseerd voor jouw kaart.

Je zegt daar iets van DirectX 8.1 NL, toch geen Engelse Windowsversie gecombineerd met een NL DirectX? Wat dat kan soms wat problemen veroorzaken dacht ik.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Verwijderd

Topicstarter
Nope NL 8.1 en NL win 98 SE en drivers voor kaart 21.81a

Verwijderd

ehm
je vage errors KLINKEN alsof je pc doodslaat van het overclocken. als je je bak hebt overgeklockt, eens terug afvoeren (maar als dat zo was had je diot vast zelf verzonnen)

anders eens testen wat er gebeurt als je je kast open laat? (geen koffie bekers in leeg gooien, het is geen sansevaria)

als je een beetje heldhaftig bnt kun je na een vastloper ipv de bak RESETTEN ook UIT zetten, en voorzichtig voelen aan de heatsink op je videokaart / CPU. als er stukjes vel achterblijven is ie te heet...

de fouten die je noemt lijken mij namelijk nogal performance related. test de pc open laten eens uit (meer koeling that way) als het probleem ineens over gaat of minder wordt dan heb je al een indicatie. probeer eens spellen die je kan tweaken (zoals RTWC) uit te leggen dat ze MAXIMAAL 40 fps mogen halen (i know its lelijk) en in 800x600 met geen detail te spelen. laat hem desnoods een uur of drie demos afspelen. als je probleem ineens neit meer voorkmot met lager max_fps weet je het bijna zeker: je moet een stevigere cooler op je videoboard of je CPU.

als er geen fannetje op je geforce3 zit weet je meteen waar het fout gaat natuurljik. of als ie niet draait.

Verwijderd

Topicstarter
Yes wel koelers op de Gforce en die werken ook. Nee niet overklokt alles draait op normale snelheid en de probs beginnen zivh bij deze spellen voor te doen reeds aan het begin van ieder spel?
Vraag me af of iemand nog een idee heeft en of deze spellen bij andere wel probleemloos draaien met DX 8.1 en bv drivers 21.81a van Asus?
Pagina: 1