Toon posts:

Overgeclockte pIII 1266mhz 512kb...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik wil weer eens mijn processor vervangen omdat er 2 pennetjes vanaf zijn gebroken!!! :( |:( tijdens een voltage-mod, de wire-trick.

ik dacht aan de allersnelste intel die op mijn mobo kan en die nog geleverd word:

de Pentium III 1266mhz 512kb cache 133fsb
als ik die nou op 180fsb zet heb ik ff 1700mhz! >:)
dit schijnt makkelijk te kunnen.

of is er nog een snellere intel die op mijn abit st-6 kan?

met welke amd/p4 is deze pIII vergelijkbaar?

thanx! :)

ik ben er namelijk nog niet helemaal uit want het is erg veel geld...

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 19:23 schreef Allanzoet het volgende:
hoi,

ik wil weer eens mijn processor vervangen omdat er 2 pennetjes vanaf zijn gebroken!!! :( |:( tijdens een voltage-mod, de wire-trick.

ik dacht aan de allersnelste intel die op mijn mobo kan en die nog geleverd word:

is heel leuke dat je nog wil investeren in je Intel-setje..helaas is een nieuw mobo met een AMD goedkoper en sneller...

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 19:31 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
is heel leuke dat je nog wil investeren in je Intel-setje..helaas is een nieuw mobo met een AMD goedkoper en sneller...
Guttoguttogut neeh he, niet meteen al AMD><Intel!

Anyway, heb je nog tips hoe het níet moet dan, die wire-trick? Ik was 't met m'n Celly 1200 ook van plan maar heb een beetje de bibbers...

Verwijderd

Topicstarter
als ik naar amd overstap moet ik nieuw geheugen, waterkoeling, voeding, mobo enz. kopen, dat is toch veel duurder?

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 08:15

Crazy-

Best life ever

Op maandag 11 februari 2002 19:38 schreef frytzzz het volgende:

[..]

Anyway, heb je nog tips hoe het níet moet dan, die wire-trick? Ik was 't met m'n Celly 1200 ook van plan maar heb een beetje de bibbers...
wil net zeggen...hou toch is op met gelijk van: neem amd bla bla bla

geen flamewar hier

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Op maandag 11 februari 2002 19:39 schreef Allanzoet het volgende:
als ik naar amd overstap moet ik nieuw geheugen, waterkoeling, voeding, mobo enz. kopen, dat is toch veel duurder?
Geheugen etc.. kan je gewoon overplaatsen. Mobo hoeft ook niet vervangen te worden. (Maar als je toch bezig bent *D)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 19:38 schreef frytzzz het volgende:

[..]

ik deed draadjes in mijn socket, alleen iets te dik waardoor de pennetjes in het socket bleven steken bij het eruit halen van mijn proc.

bij de weg, de wire-trick schijnt niet te werken bij tualatin ondersteunende mobo`s dus als ik jou was zou ik er niet aan beginnen.

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 19:13

Wietse

¯¯¯¯¯

Op maandag 11 februari 2002 19:40 schreef CIOMrCrazy het volgende:

[..]

wil net zeggen...hou toch is op met gelijk van: neem amd bla bla bla

geen flamewar hier
Hij geeft toch alleen een tip zodat die gast misschien wel veel meer waarde voor zijn geld kan krijgen :)

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08 18:31
p3 met 512 kb is alleen voor servers borden gaat dus niet lukken. Wel als je een celeron tualatin 1200 erop zet maar je moederbord moet wel tualatin proc ondersteunen zoals asus TUSL2-c

=/\= System Status =/\=

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 19:41 schreef Illegal_Alien het volgende:

[..]

Geheugen etc.. kan je gewoon overplaatsen. Mobo hoeft ook niet vervangen te worden. (Maar als je toch bezig bent *D)
wag ff hoor:

een amd proc in een abit st-6? (die van intel is????)

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 19:43 schreef Allanzoet het volgende:

[..]

wag ff hoor:

>:) alles past >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 19:43 schreef Anubis801 het volgende:
p3 met 512 kb is alleen voor servers borden gaat dus niet lukken. Wel als je een celeron tualatin 1200 erop zet maar je moederbord moet wel tualatin proc ondersteunen zoals asus TUSL2-c
mijn mobo kan dat aan, maar als ik er een celly inzet is dat de 1300 versie en de 1266 pIII kan er wel bij mij in want op overclockers.com staat iemand die een pIII 1266 op een abit st-6 raid heeft. ik heb de abit st-6

kan dus gewoon.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:48

LopeZ

Too much is never enough

Op maandag 11 februari 2002 19:23 schreef Allanzoet het volgende:
hoi,

De Tualatin core gaat echt niet makkelijk 1700mhz, eerder 1500 en met wat geluk nog iets meer. Een fsb van 180? Volgens mij zit er op dat abit bord nog geen fixed agp\pci bus dus dan zul je wel hele goeie spullen moeten hebben die hoge pci waardes trekken. De 1266mhz is tot nu toe wel de snelste voor je bord, maar ook gelijk de duurste.

Vraag me trouwens echt af hoe je die pinnetjes laat afbreken :? Sorry hoor maar dan ben je best lomp bezich geweest geloofik, behandel je pc stuff met liefde! :)

/edit: er staan trouwens maar 5 gasten op overclockers.com die hun 1266 hebben overgeclockt, 3 van die entry's is 1 persoon die steeds als die stapje hoger kwam die database invulde. Niet echt betrouwbaar dus om als vergelijkings matriaal te gebruiken.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Op maandag 11 februari 2002 19:43 schreef Allanzoet het volgende:

[..]

wag ff hoor:

Oeps maakt ik dan een foutje? :? das dan |:( van mij (of niet ;) )

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 19:45 schreef LopeZ geitenmelk:

[..]

De Tualatin core gaat echt niet makkelijk 1700mhz, eerder 1500 en met wat geluk nog iets meer. Een fsb van 180? Volgens mij zit er op dat abit bord nog geen fixed agp\pci bus dus dan zul je wel hele goeie spullen moeten hebben die hoge pci waardes trekken. De 1266mhz is tot nu toe wel de snelste voor je bord, maar ook gelijk de duurste.

Vraag me trouwns echt af hoe je die pinnetjes laat afbreken :? Sorry hoor maar dan ben je best lomp bezich geweest geloofik, behandel je pc stuff met liefde! :)
op overclockers.com staat iemand die een pIII 1266mhz op 1600+ heeft lopen maar die heeft brak windows. de rest van de gasten hebben die pIII allemaal op 1700+ lopen.

kan dus wel. en dat fixed gedoe zat er volgens mij al wel op.

Verwijderd

ik heb op de forums wel resultaten gezien van celly1200@1600 en idd...ik bedoelde absoluut geen Intel>AMD-flame...

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 19:42 schreef Allanzoet het volgende:

ik deed draadjes in mijn socket, alleen iets te dik waardoor de pennetjes in het socket bleven steken bij het eruit halen van mijn proc.

bij de weg, de wire-trick schijnt niet te werken bij tualatin ondersteunende mobo`s dus als ik jou was zou ik er niet aan beginnen.
ah ok ja ik wil ze ook om de voet van de pennetjes binden zoals hier:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardoverclock.net/pics/reviews/pl-ip3t/pl-ip3t_vcore_mod_copperwire.jpg

Ben wel benieuwd waar je gehoord hebt dat 't niet zou werken, altijd interessant...

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

Op maandag 11 februari 2002 19:49 schreef Allanzoet het volgende:

[..]

op overclockers.com staat iemand die een pIII 1266mhz op 1600+ heeft lopen maar die heeft brak windows. de rest van de gasten hebben die pIII allemaal op 1700+ lopen.

kan dus wel. en dat fixed gedoe zat er volgens mij al wel op.
Allemaal op 1700+ lopen? Zijn 2 gasten die hem op 1700+ hebben, en ik denk dat dat maar 1 persoon is die hem 2x heeft ingevuld.

Verwijderd

Topicstarter
en voor de amd mensen:

ik koop een pIII 1266 voor €330
kan ik daar een hele amd set voor kopen? |:(

dus mobo, proc, waterkoeling, voeding enz....

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 19:50 schreef frytzzz het volgende:

[..]

ah ok ja ik wil ze ook om de voet van de pennetjes binden zoals hier:
[afbeelding]

Ben wel benieuwd waar je gehoord hebt dat 't niet zou werken, altijd interessant...
hoe wil je dat wikkelen voor elkaar krijgen dan?

mij niet gelukt, het draadje mag de naaste pennetjes niet raken he, word wel erug lastig...

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 19:52 schreef Allanzoet het volgende:
en voor de amd mensen:

ECS K7S5A=80 euro..AMD 1700+=175 euro....daar kun je gewoon sdram opzetten...verder heb je nix extra's nodig(had zelf een BX met celly633@950 voorheen..)...

Verwijderd

je kunt er een P3-S op 1400mhz in stoppen die heeft 512kb cache,dat is de snelste P3 die intel op het moment heeft, wat voor cpu heb je trouwens naar de kl""te geholpen? een 1266? ik heb daar anders wel belangstelling bij
email gpvelzen@hotmail.com

edit:

o ja en de wire trick werkt weldegelijk bij tualatin cpu's en dat kun je het beste doen dmv een draadje in je socket (wel heel dun, haardikte) en dat werkt bij mij perfect zie sig

Verwijderd

mij niet gelukt, het draadje mag de naaste pennetjes niet raken he, word wel erug lastig
Je kunt buigend draad nemen (hou me aanbevolen als iemand precies de specs van dat draad weet; is het soms zilver?) en je kunt dat aangrenzende pinnetje aanstippen met lak.

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 19:52 schreef Allanzoet het volgende:
en voor de amd mensen:

waarom waterkoeling?
waarom nieuwe PSU?

en ja, 330 is genoeg:

80 euro ECS K7S5a
200 euro amd 1800+
50 euro goede koeler

als je een beetje relax geheugen hebt krijg je dat zonder moeite op 1,65 Ghz >:)

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

Op maandag 11 februari 2002 19:54 schreef Allanzoet het volgende:

[..]

mij niet gelukt, het draadje mag de naaste pennetjes niet raken he, word wel erug lastig...
Is niet zo moeilijk zolang je maar geduld hebt. Heb um gister nog gedaan. Je moet eerst een knoopje maken in je draadje, die doe je om 1 pinnetje, hij uiteinde van de draad draai je 1x om de 2de pin heen en je trekt de boel strak. Als je um nu in je socket doet werkt ut, het maakt niet uit dat het draadje om de 2de pin niet met knoopje zit omdat je cpu toch niet beweegt in je socket :)

Verwijderd

Topicstarter
ecs = zwaar bagger, 2 keer gehad en komt nooit meer mijn huis in. (geen persoonlijke shit, hoor!)

1700+ voor amd vind ik te weinig, kijk als ik amd koop wil ik het meteen goed doen, dus ik wil dan wel de 2100+

en dan, amd kan je goed oc`en dus daar ga ik dan met mijn waterkoeling die een celly 900@1224 op 32 graden stressed houd. een amd ontploft dan met mijn watersetje.

2100+ en goed mobo gaat mijn 235 wattertje niet trekken denk ik, (hoewel ik voor de rest alles op mijn 2de 200watt heb lopen, dus 235 watt is dan alleen voor mobo en proc.)

dit bij elkaar is toch duurder dan €330?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 19:55 schreef gpvelzen het volgende:
je kunt er een P3-S op 1400mhz in stoppen die heeft 512kb cache,dat is de snelste P3 die intel op het moment heeft, wat voor cpu heb je trouwens naar de kl""te geholpen? een 1266? ik heb daar anders wel belangstelling bij
email gpvelzen@hotmail.com
zie sig, het was een celeron 900 geclockt op 1224

die 1400 is bij de weg niet meer leverbaar. (?)

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 20:00 schreef Allanzoet het volgende:
ecs = zwaar bagger, 2 keer gehad en komt nooit meer mijn huis in. (geen persoonlijke shit, hoor!)

1700+ voor amd vind ik te weinig, kijk als ik amd koop wil ik het meteen goed doen, dus ik wil dan wel de 2100+

en dan, amd kan je goed oc`en dus daar ga ik dan met mijn waterkoeling die een celly 900@1224 op 32 graden stressed houd. een amd ontploft dan met mijn watersetje.

2100+ en goed mobo gaat mijn 235 wattertje niet trekken denk ik, (hoewel ik voor de rest alles op mijn 2de 200watt heb lopen, dus 235 watt is dan alleen voor mobo en proc.)

dit bij elkaar is toch duurder dan €330?
zeg dan gewoon meteen dat je geen AMD wilt,
makkelijk zat

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 19:58 schreef Sjorsl het volgende:

[..]

waarom waterkoeling? omdat ik dat nu ook heb en het is koel en stil
waarom nieuwe PSU? heb nu een 235watt voor mobo + proc en een 200 watt voor de rest. dat is toch te weinig?

en ja, 330 is genoeg:

80 euro ECS K7S5a nogmaals ik heb het niet op ecs
200 euro amd 1800+ als ik amd neem doe ik het goed = 2100+
50 euro goede koeler nogmaals ik wil waterkoeling

als je een beetje relax geheugen hebt krijg je dat zonder moeite op 1,65 Ghz >:)

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 20:00 schreef LopeZ het volgende:
Is niet zo moeilijk zolang je maar geduld hebt. Heb um gister nog gedaan. Je moet eerst een knoopje maken in je draadje, die doe je om 1 pinnetje, hij uiteinde van de draad draai je 1x om de 2de pin heen en je trekt de boel strak. Als je um nu in je socket doet werkt ut, het maakt niet uit dat het draadje om de 2de pin niet met knoopje zit omdat je cpu toch niet beweegt in je socket :)
Cool! Wat voor draad heb heb je gebruikt? Ik heb nu superdun gelakt koperdraad (als ik 't heel secuur afbrand heb ik hopelijk geen probleem met het tussenliggende pinnetje) liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 20:01 schreef Sjorsl het volgende:

[..]

zeg dan gewoon meteen dat je geen AMD wilt,
makkelijk zat
ik zeg niet dat ik geen amd wil, misschien wil ik het wel, maar ik wil eerst weten of het wel goed voor mij is omdat ik erg veel moet vervangen denk ik en ik wil niet superveel geld kwijt weetje.

duz kom maar met een goed amd 2100+ setje (die niet zo erug duur is.) en ik praat anders! >:)

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 20:01 schreef Allanzoet het volgende:

[..]

zie sig, het was een celeron 900 geclockt op 1224

die 1400 is bij de weg niet meer leverbaar. (?)
die is wel leverbaar
deze lui hebben h'm tekoop
http://www.sww.nl/processoren.html
voor schrik niet €518

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

Op maandag 11 februari 2002 20:04 schreef frytzzz het volgende:

[..]

Cool! Wat voor draad heb heb je gebruikt? Ik heb nu superdun gelakt koperdraad (als ik 't heel secuur afbrand heb ik hopelijk geen probleem met het tussenliggende pinnetje) liggen.
Geen idee welke stoff ut was, volgens mij gewoon ijzer :? Heb het uit zo'n draad die naar je molex gaat (en dus uit je voeding komt), als je die open snijd zie je velen dunne draden, neem er daar 1 uit en het werkt goed, flexibel, geleid goed genoeg en redelijk sterk.

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Op maandag 11 februari 2002 19:58 schreef Sjorsl het volgende:

[..]

waarom waterkoeling?
waarom nieuwe PSU?

en ja, 330 is genoeg:

80 euro ECS K7S5a
200 euro amd 1800+
50 euro goede koeler

Met een koeler van 20€ kom je ook wel ver hoor

Verwijderd

Topicstarter
en als ik amd ga zit ik met een abit st6 die ik pas heb gekocht...
en de waterkoeling die ook niet echt oud is...

vooral deze 2 dingen houden mij tegen om amd te kopen.

dat mobo kan ik misschien wel verkopen, maar dat waterkoeling is wel zonde om in de kast te leggen, het heeft bij elkaar toch wel zo`n 300/400 gulden gekost.

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 20:09 schreef LopeZ het volgende:

Geen idee welke stoff ut was, volgens mij gewoon ijzer :?
:) LOL nou ijzer was het niet iig. Ik zal 'ns wat gaan proberen *zweet* :|

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

Op maandag 11 februari 2002 20:11 schreef Allanzoet het volgende:
en als ik amd ga zit ik met een abit st6 die ik pas heb gekocht...
en de waterkoeling die ook niet echt oud is...

vooral deze 2 dingen houden mij tegen om amd te kopen.

dat mobo kan ik misschien wel verkopen, maar dat waterkoeling is wel zonde om in de kast te leggen, het heeft bij elkaar toch wel zo`n 300/400 gulden gekost.
De meeste fc pga coolers kunnen gewoon op socket a, waarom zou dan je watercooling niet op socket a kunnen?

Verwijderd

Topicstarter
ik ga ff een nieuw topic openen voor aan amd vraag.

kan dit topic dicht?

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Je kan beter ff solderen onder je mobo :)
Dat bord "zweeft" ongeveer 4mm boven je grondplaat dus daar kan makkelijk een draadlusje tussen 8-)

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 20:00 schreef LopeZ het volgende:
Heb um gister nog gedaan.
Lopez, heb je ook ervaring met die 1,8V mod? (draadje spannen + pin afknippen)

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

Op maandag 11 februari 2002 20:34 schreef frytzzz het volgende:

[..]

Lopez, heb je ook ervaring met die 1,8V mod? (draadje spannen + pin afknippen)
Nope afknippen is weer te veel van goede, dit is niet makkelijk terug te draaien namelijk. Een draadje weg halen is niet zo'n probleem :)
Pagina: 1