Toon posts:

Asus A7M-D probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn werk ben ik dus een leuk Dual AMD test systeempje in elkaar aant gooien met het volgende erin:
Asus A7M266-D
2x AMD XP 1800+
40 Gb Maxtor
512 MB PC2100 DDR geheugen (unregistered)
Leadtek GeForce2 Ultra
Realtek 10/100 Mbit LAN
Pioneer DVD speler
24x LG brander
en dat alles in een AOpen HQ-08 met 300 watt voeding.

Probleem is nu dat als ik als ik alles erin doe,dat hij dan niet aan gaat.
Haal ik alles los,en laat ik alleen de HD,CD-ROM en de VGA kaart erin zitten,dan gaat hij wel aan. (het is me zelfs gelukt windows 2000 half te installeren totdat hij ermee kapte)

Mijn "diagnose" is dat de voeding het niet kan trekken,maar aangezien hij het met een el-cheapo 400watt voeding het ook niet doet wordt ik voor gek verklaard door mijn collega's.
Hun zeggen allemaal dat het alleen met AMD MP's kan,of dat het moederbord kapot in etc.

Nu is mijn vraag,wie heeft nou waarschijnlijk gelijk!
Is het de voeding,of is het iets anders (en ben ik gewoon gek? :P)???

(morgen komen er wat 420 watt voedingen binnen (van €90 inkoop,dus ik denk enermax ofzo),dus dan kan ik dat gelijk testen,maar toch wil ik even weten wie er nou waarschijnlijk gelijk heeft >:))

Verwijderd

Topicstarter
anyone?? :? :? :?

Verwijderd

moet inderdaad minimaal een high power 400 watt voeding hebben en je moet je bios modden om 2 xp's te kunnen draaien. mp's gaat wel standaard.
in een test las ik dat ze nogal wat problemen hadden om 2 xp's aan de praat te krijgen.
waarschijnlijk worden alle dual plankjes alleen geschikt voor mp's!

ik heb ook net die asus a7m266-d ontvangen en in de handleiding staat duidelijk wat voor power een voeding moet leveren op de 5 en 12 volt!

een goede enermax 430 wat kan gemakkelijk de specificaties aan die asus stelt aan de voeding!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Aan die XP's zal het niet liggen.
Zoals je al aangeeft geef ik het een grote kans dat het gewoon je powersupply zal zijn.
Proberen dus.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
XP's zijn idd het probleem niet; anders had je ook niet met een W2K install kunnen beginnen ;) Zoals je het omschrijft klinkt een PSU probleem heel aannemelijk (vooral omdat je iets verder kwam met alleen de 'kern hardware'). Alleen verbaast het me toch, 400W moet ruimschoots voldoende zijn, helemaal als je 'm zo uitgekleed hebt, heb zelf een paar maand een zwaardere dual XP set-up aan een Enermax 330W gehangen, en dat ging toch behoorlijk goed (heb nu 100W meer :) ). Wat voor foutmeldingen krijg je eigenlijk? Ben in ieder geval benieuwd hoe die 't morgen doet met een fatsoenlijke PSU.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
krijg GEEN foutmeldingen..
hij gaat gewoonweg niet aan als er andere hardware in zit.

Het ledje op het mobo brand wel,als ik de stekker erin doe gaan de fans als er "niks" in zit ff op volle toeren draaien,zit er wel wat in dan spinnen ze een halve seconde en dan doet hij niks.

Verwijderd

Topicstarter
het was dus toch de voeding..
heb der dus ff een 420 watter in gegooid,en blazen dat hij nu doet!! >:)

zeker weten dat ik dus ook zo'n systeem voor mezelf ga bouwen. B-)

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 17:11
Probeer eens registered geheugen...

Chipset prefereert dat gewoon!

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Pagina: 1