SB Live! "plopt" onder W2K, niet onder NT4

Pagina: 1
Acties:

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:27

arnova

weet veel, maar niet alles

Topicstarter
Ja, maar weer eens een topic over de SoundBlaster Live! (ik wordt er echt een beetje ziek van dat bijna iedereen geouwehoer met die kaarten heeft). En ja, ik heb alle SB Live! etc. al afgezocht voor oplossingen etc.

Dus hier komt ie. Ik heb vorig jaar een SB Live! gekocht omdat ik problemen het met mijn SB AWE64 onder NT4. Dit werktte allemaal prima. Maar heb ik moeten overstappen op Windows 2000 omdat sommige applicaties het gewoon verdommen onder NT4 (Pinnacle Studio 7 bv.). En nou wordt het (niet) leuk, waar mijn SB Live! onder NT vroeger vlekkeloos geluid gaf (ook onder Windows 98 overigens) kraakt en plopt ie regelmatig onder Windows 2000. Ik ben echt ten einde raad en ben bang dat ik het niet op kan lossen. Ik heb al van alles geprobeerd:
1) AGP Drivers eruit gooien
2) BIOS settings veranderen (ook latency en 15-16M memory hole)
3) IDE drivers eruit gooien (DMA uit)
4) Alle inputs dicht zetten behalve WAVE
5) ....

Weet iemand wat ik hier mee aan moet???? En weet iemand of er met die SoundBlaster 128 PCI minder problemen zijn anders kan ik em misschien ruilen met een maat van mij..

Alvast bedankt.

ESP Controlled PvBoiler https://github.com/arnova/pvboiler

Verwijderd

ja dit heb ik ook wel eens gehad en ik kon het ook niet oplossen totdat ik mijn schijf had geformatteerd en win2k er opnieuw had opgezet, maar heb je liveware 3.0 al geinstalleerd???? (dat kan het MISGIEN ook oplossen) SUC6

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:59
Buffer in Winamp vergroten kan helpen.

• arnova

arnova

Topicstarter
Beide geprobeerd en zero resultaat. Nog iemand anders een idee????

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Op maandag 11 februari 2002 22:30 schreef master_artech het volgende:
Beide geprobeerd en zero resultaat. Nog iemand anders een idee????
Krijg je die melding van "gegevens ongeldig"? 'k Heb die al meerdere keren gehad, zowel onder XP als onder 2k, enige oplossing: formatteren en opnieuw installeren ...

Dividend for Starters

Verwijderd

En als je hardware acceleration uitzet bij Advanced Audio Properties?

• arnova

arnova

Topicstarter
Nog 3 vragen

1) Welke buffer instelling in WinAMP bedoel je (in die mp3_in.dll :? ) Al denk ik niet dit wat uitmaakt omdat ik het ook al met de Sonique player heb geprobeerd en dat werktte dus ook niet

2) Advanced Audio Properties waar zit dat ergens in W2K?

3) Weet iemand waar je in W2K graphics (video) acceleration kan instellen want die schijnt ook nog wat te kunnen uitmaken.

• arnova

arnova

Topicstarter
Ok die hardware acceleration in W2K voor mijn SB heb ik gevonden maar ook dit maakt weer niks uit...

Verwijderd

Heb SB Live! 1024 en zelfde probleem....in Winblowz gaat het gewoon lekker maar tijdens gamez plopt en kraakt tie als de pest..stomme prutsers van Creative
S A M E N W E R K I N G met Microsoft graag!

En die achtelijke XP ziet mijn 1024 als een Value...pardon?
|:( |:( |:( |:( |:(

Verwijderd

Nog ff mee denken...
3) Weet iemand waar je in W2K graphics (video) acceleration kan instellen want die schijnt ook nog wat te kunnen uitmaken.
Dat kan je volgens mij met DirectX Diagnostic Tool doen. Dit staat in C:\WINNT\system32. Jammer van die sound hardware acceleration, bij veel mensen met hetzelfde probleem scheen het te helpen.

Ik heb een AMD, SBlive 1024 + Win2k. Had in het begin ook last van krakend geluid, echter toen ik de laatste Win2k als standaard PC installed had en de laatstie Via 4in1 had installed had ik er geen last meer van. Heb je een via chipset? Dan - als 't nog niet gedaan hebt - ff die Via drivers installen.

Oja wat als je de Soundkaart in een ander slot zet? Ik vraag me af 128 versie probleem verhelpt, zou het wel ff proberen weet maar nooit.

Hoe heb je Win2k installed? Als standaard PC, dus dat alle IRQ's verdeeld zijn?

• arnova

arnova

Topicstarter
Op dinsdag 12 februari 2002 10:38 schreef raglam het volgende:
Nog ff mee denken...
[..]

Dat kan je volgens mij met DirectX Diagnostic Tool doen. Dit staat in C:\WINNT\system32. Jammer van die sound hardware acceleration, bij veel mensen met hetzelfde probleem scheen het te helpen.

Ik heb een AMD, SBlive 1024 + Win2k. Had in het begin ook last van krakend geluid, echter toen ik de laatste Win2k als standaard PC installed had en de laatstie Via 4in1 had installed had ik er geen last meer van. Heb je een via chipset? Dan - als 't nog niet gedaan hebt - ff die Via drivers installen.

Oja wat als je de Soundkaart in een ander slot zet? Ik vraag me af 128 versie probleem verhelpt, zou het wel ff proberen weet maar nooit.

Hoe heb je Win2k installed? Als standaard PC, dus dat alle IRQ's verdeeld zijn?
Ik heb een oud socket 7 board, de ASUS P5A waar een Aladdin 5 chipset op zit dus geen VIA. Ik heb in de BIOS gezorgd dat alle PCI kaarten een eigen IRQ hebben, ik heb alleen niet gechecked of Windows 2000 deze instellingen over neemt. Dat zal ik vanavond nog ff checken als ik thuis ben.

• arnova

arnova

Topicstarter
Ik heb nog ff naar die IRQ's gekeken en daar is niks mis mee. Wel ben ik er achter gekomen dat onder mijn "oude" Windows NT4 hij er toch ook sporadisch last van heeft (maar veel minder dan in W2k). Ik denk toch dat het te maken heeft met het feit dat die SB Live! PCI interface niet lekker met mijn chipset samenwerkt. Ik ga denk toch maar mijn Live! omruilen voor een SB 128 PCI omdat ik het idee heb dat mensen met deze kaart veel minder vaak problemen hebben.

Pagina: 1