Toon posts:

MP3 players in bars en discotheken

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Wie weet welke MP3/CD players ze gebruiken in bars en discotheken? (je weet wel, die je altijd op van die LCD displays ziet)

Groetels,

JoKuM:?n

Verwijderd

net wat ze zelf willen :)

je ziet ze ook vaak zat met winamp :P

Verwijderd

ik ken twee systemen hiervoor. De eerste betrekkelijk eenvoudig is het systeem van Alcas en de andere is DJPower
welke vrij uitgebreidt is in zijn mogelijkheden.

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

de bar bij mij op scouting gebruikt gewoon een P1 200 met winamp.

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:26
Bij het Luxortheater in Hoogeveen gebruiken ze CMS (Central Music Service). Dat is een soort fullscreen Winamp, maar volgens mij is dat alleen voor de zakelijke markt, want ik heb 'm al geprobeerd te downloaden, maar ik kan 'm nergens vinden.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:36
Op maandag 11 februari 2002 19:02 schreef Petergr het volgende:
de bar bij mij op scouting gebruikt gewoon een P1 200 met winamp.
Bij ons gebruiken we ook gewoon een pctje.. PIII 500 met grote HD, en verder zo'n jukebox programmatje om categorieën en playlists etc. te maken..

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:46
Hier bij de lokale frietboer/cafe gebruiken ze een systeem dat ik een beetje slecht vind... kom zo ook niet op de naam...

In een andere tent waar ik draai gebruiken ze een systeem van encore media met een bediening van BPM studio (denon 2100F look-a-like, wel fijn), geloof dat dat systeem zijn mp3's via internet update ... nadeel is wel dattie onder Win98 draait en tot nu toe iedere avond nog wel een keer gecrasht is...

http://www.encore-media.com/

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Bij New York hier in Hengelo gebruiken ze beneden en in 't feestcafe BPM Studio, en in de trancezaal alles met de hand...

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

De meeste discotheken draaien geen MP3, misschien wel eens tussendoor maar toch hoofdzakelijk vinyl/cd/minidisc.
MP3 is nog niet echt gemakkelijk in "legale" vorm ivm. copyright etc, dan is een cd net zo makkelijk.
Als je het theoretisch bekijkt..maar er moeten natuurlijk nog wel ff reacties losbarsten van : Een echte DJ draait vinyl! :P

Cafe's en frietboeren daarentegen gebruiken wel vaak software, zoals BPM-Gastro.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• mEdnass
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-12-2021
Op maandag 11 februari 2002 22:02 schreef Esger het volgende:
....Een echte DJ draait vinyl!....
En een echte frietboer Sjef Hoelenpapers!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Op maandag 11 februari 2002 22:06 schreef mEdnass het volgende:

[..]

En een echte frietboer Sjef Hoelenpapers!
ROFLOL :D

• hplos.nl
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

De meeste discotheken draaien geen MP3, misschien wel eens tussendoor maar toch hoofdzakelijk vinyl/cd/minidisc.
MP3 is nog niet echt gemakkelijk in "legale" vorm ivm. copyright etc, dan is een cd net zo makkelijk.
Als je het theoretisch bekijkt..maar er moeten natuurlijk nog wel ff reacties losbarsten van : Een echte DJ draait vinyl! :P

Cafe's en frietboeren daarentegen gebruiken wel vaak software, zoals BPM-Gastro.
ja maar niet in elke bar/kroeg hebben ze een DJ ;)

pc | server | laptop | pda

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Op maandag 11 februari 2002 22:26 schreef Hokje het volgende:

[..]

ja maar niet in elke bar/kroeg hebben ze een DJ ;)
Lees dus de meeste, de grotere tenten dus.

• hplos.nl
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

Op maandag 11 februari 2002 22:32 schreef Esger het volgende:

[..]

Lees dus de meeste, de grotere tenten dus.
okeej okeej .... we hebben 't er morgen wel ff over :P LOL

neej maar ik kom hier in zwolle echt vaak gewoon winamp ( of dergelijke ) programma's tegen ....

pc | server | laptop | pda

• .GoO
Als je de originele CD's hebt en maandelijks geld aan bumra betaald mag je gewoon mp3s gebruiken hoor.. Grote voordeel is dat je playlist kunt maken, en alles kan categoriseren, searchen, etc..

Verwijderd

Is al paar keer eerder een topic over geweest. Maar wat veel cafés gebruiken is Encore, een nederlands programma, dat je als volledig systeem koopt (puter/prog/music) en het is dus niet te downloaden >:)

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Op maandag 11 februari 2002 22:59 schreef devv05 het volgende:

[..]

Als je de originele CD's hebt en maandelijks geld aan bumra betaald mag je gewoon mp3s gebruiken hoor.. Grote voordeel is dat je playlist kunt maken, en alles kan categoriseren, searchen, etc..
Daar ben ik het wel volledig mee eens, maar vaak wordt niet echt de moeite genomen om te rippen, titels invoeren etc.
Maar als je er even de tijd voor neemt is het inderdaad vele malen makkelijker qua categorisatie en opslagruimte.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Op maandag 11 februari 2002 22:56 schreef Hokje het volgende:

[..]

okeej okeej .... we hebben 't er morgen wel ff over :P LOL

neej maar ik kom hier in zwolle echt vaak gewoon winamp ( of dergelijke ) programma's tegen ....
Aargh :), ik had niet gezien dat jij het was |:(
In de Casteleyn, Joffer en Timeless etc. zie ik wel cd-spelertjes trouwens.

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Op maandag 11 februari 2002 19:04 schreef Japie_17 het volgende:
Bij het Luxortheater in Hoogeveen gebruiken ze CMS (Central Music Service). Dat is een soort fullscreen Winamp, maar volgens mij is dat alleen voor de zakelijke markt, want ik heb 'm al geprobeerd te downloaden, maar ik kan 'm nergens vinden.
Hee een Hoogeveener dat kom je niet vaak tegen.

Dat CMS wordt alleen geleverd in combinatie met een abbonement dan krijg je elke 2 weken ongeveer 200 nummers op cd aangeleverd en de muziek is zelf beveiligd dat geld ook voor het programma waar je zoizo niks aan hebt vanwegen de methode van opslag en afspelen van muziek.
En is ook beveiligd met een dongel

• .GoO
Kan iemand nog een goed programma aanraden met veel functies voor in een kroeg?? Dus dat je iig alles in categorieën in kan delen, kan zoeken, verschillende playlists maken en laden, tussendoor nummers toevoegen, en nog veel meer van dat soort mooie functies?? hoeft niet per se freeware te zijn...

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Op maandag 11 februari 2002 23:05 schreef devv05 het volgende:
Kan iemand nog een goed programma aanraden met veel functies voor in een kroeg?? Dus dat je iig alles in categorieën in kan delen, kan zoeken, verschillende playlists maken en laden, tussendoor nummers toevoegen, en nog veel meer van dat soort mooie functies?? hoeft niet per se freeware te zijn...
Nogmaals: BPM Studio, veel mogelijkheden (genoeg voor in de kroeg iig).
Zoek maar even op BPM Studio, ik heb er meerdere topics over volgetypt..

• .GoO
Op maandag 11 februari 2002 23:08 schreef Esger het volgende:

[..]

Nogmaals: BPM Studio, veel mogelijkheden (genoeg voor in de kroeg iig).
Zoek maar even op BPM Studio, ik heb er meerdere topics over volgetypt..
Okay thanks, ik zal even zoeken...

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Voor wat voor muziek wil je het gebruiken?

Ik gebruik het hoofdzakelijk voor hiphop en ook wel trance, de beatmatch werkt goed, PFL is niet super maar het werkt.
Je moet ff een beetje de kneepjes kennen en je kan er leuke dingen mee doen. Je kan ook nog Traktor overwegen, vooral voor hiphop vind ik die leuk vanwege de scratch en opneem mogelijkheid, en ook de werking van de eq. en kill-buttons.
Maar toch minder ideaal in beatmatchen vind ik.

• .GoO
Op maandag 11 februari 2002 23:13 schreef Esger het volgende:
Voor wat voor muziek wil je het gebruiken?

Ik gebruik het hoofdzakelijk voor hiphop en ook wel trance, de beatmatch werkt goed, PFL is niet super maar het werkt.
Je moet ff een beetje de kneepjes kennen en je kan er leuke dingen mee doen. Je kan ook nog Traktor overwegen, vooral voor hiphop vind ik die leuk vanwege de scratch en opneem mogelijkheid, en ook de werking van de eq. en kill-buttons.
Maar toch minder ideaal in beatmatchen vind ik.
Het is niet bedoelt om te mixen ofzo, gewoon om playlists etc. te maken voor een avond.. En moet verder veel functies hebben.. Tis voor een kroeg waar ze vooral wat meer oldie muziek draaien, dus jaren 70/80...

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ok, dan is BPM een goede keuze vind ik.
Bedoel je dat je nou wel of niet veel mogelijkheden wil hebben :?

Kijk ook even op alcatech.com of bpmstudio.nl en schrik niet van de prijzen..of juist wel..

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Xenox is ook zoiets. 't Is vergelijkbaar met CMS en Alcas.
Ook een eigen mpeg systeem met cd en download update mogelijkheden. Video output is ook mogelijk i.v.m. clips e.d.
http://www.xenox.nl

Traktor Studio van Native Instruments vind ik persoonlijk beter, sneller en stabieler werken dan BPM-studio. Helaas is er niet zo'n mooie hardware interface zoals van BPM... ;(

(Geef mij maar een paar SL's!! btw) 8-)

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Op maandag 11 februari 2002 23:18 schreef THX het volgende:
...
(Geef mij maar een paar SL's!! btw) 8-)
Mij ook...nog even wachten en ik krijg er 1, ik heb er wel eens achter gestaan alleen nog niet dagelijks helaas..
Bah, studiefinanciering is ook maar 55 geld ofzo..

Verwijderd

Frietzaken en cafés draaien niet dat heet jukebox

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Op maandag 11 februari 2002 23:22 schreef Esger het volgende:

[..]

Mij ook...nog even wachten en ik krijg er 1, ik heb er wel eens achter gestaan alleen nog niet dagelijks helaas..
Bah, studiefinanciering is ook maar 55 geld ofzo..
Tja, ooit het gevoel ook gehad. Dit jaar gaan de mijne de tien jaar passeren. Toen waren de 1210's nog exclusief t.o.v. de 1200's!!!!! :+

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties,

Ondertussen ben ik in het bezit van BPM Studio 4.2 Profi.
Dit programma ziet er ECHT goed uit!

(nog wel even leren met de knoppen om te gaan)

Groetels,

JoKuM B-) n

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

In Quatrebras heb ik de DJ PC DJ Red zien gebruiken. Ik weet niet zeker of hij daarmee ook zijn CD-Spelers aanstuurt oid, maar dat ga ik zeker nog eens vragen :)

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Op dinsdag 12 februari 2002 20:41 schreef dB_A_ het volgende:
In Quatrebras heb ik de DJ PC DJ Red zien gebruiken. Ik weet niet zeker of hij daarmee ook zijn CD-Spelers aanstuurt oid, maar dat ga ik zeker nog eens vragen :)
Koel, dat is vlakbij Tietjerk of niet? Woont nog een hoopje familie daar.
Is dat een beetje fatsoenlijke tent?

Pagina: 1