Each year, the Rainforest is responsible for over 3000 deaths from accidents, attacks or illnesses. There are over 700 things in the rainforest that cause cancer. Join the fight now and help stop the Rainforest before it's too late
cd /usr/src/linux
make clean
make menuconfig (of 'xconfig' als je onder X zit)
make dep
make bzImage
make modules
make modules install
cp /usr/scr/linux/arch/i386/boot/bzImage /boot/
ga dan naar je /etc/lilo.conf
daar staat ergens onderaan:
image = /vmlinuz
verander dit in /boot/bzImage
ga naar je terminal en typ in lilo, om je bootfloppy te maken
veel plezier
make clean
make menuconfig (of 'xconfig' als je onder X zit)
make dep
make bzImage
make modules
make modules install
cp /usr/scr/linux/arch/i386/boot/bzImage /boot/
ga dan naar je /etc/lilo.conf
daar staat ergens onderaan:
image = /vmlinuz
verander dit in /boot/bzImage
ga naar je terminal en typ in lilo, om je bootfloppy te maken
veel plezier
Als het niet moeilijk is, dan zal het wel makkelijk zijn
uhm nu is het loading image.........
REBOOT
Probleem opgelost. alleen nu weet ik nog niks....
REBOOT
Each year, the Rainforest is responsible for over 3000 deaths from accidents, attacks or illnesses. There are over 700 things in the rainforest that cause cancer. Join the fight now and help stop the Rainforest before it's too late
Verwijderd
Routing. Je kunt op verschillende criteria pakketjes markeren op je gateway via iptables. Vervolgens kun je dan met iproute2 gemarkeerde pakketjes op basis van de markering laten routen en dus via een andere gateway laten lopen.
Dit is een voorbeeld van zo'n markering op basis van mac adres. Er zijn meer mogelijkheden, zoals netwerk en poorten. Eenmaal gemarkeerd kun je een dergelijke constructie bedenken:
Op deze wijze wordt alle verkeer afkomstig van mac 00:01:02:03:04:05 gerouteerd via eth2. Zo heb ik dit thuis gedaan met 3 externe ip-adressen, zodat elke pc die naar buiten gaat zijn eigen ip heeft en toch een centrale firewall/router. Je hebt dus wel iproute2 nodig, het beste kun je die halen van ftp://ftp.inr.ac.ru/ip-routing/ aangezien de versie van linuxpackages.net een multipath routing bug bevat waar je last van gaat krijgen anders. De versie uit januari heeft deze bug niet meer.
/edit: Je zult wel een aantal kernelopties aan moeten zetten vermoed ik, tenminste die kans loop je.
code:
1
| iptables -A PREROUTING -i eth0 -t mangle -m mac --mac-source 00:01:02:03:04:05 -j MARK --set-mark 1 |
Dit is een voorbeeld van zo'n markering op basis van mac adres. Er zijn meer mogelijkheden, zoals netwerk en poorten. Eenmaal gemarkeerd kun je een dergelijke constructie bedenken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| activeren filteren op de fw markering: ip rule add fwmark 1 table janjanjansen.out (deze table moet bestaan in /etc/iproute2/rt_tables) default route zetten: ip route add default via 212.204.x.1 dev eth2 table janjanjansen.out Alle gateways activeren als default op je systeem: ip route add default nexthop via 1.2.3.1 dev eth1 nexthop via 2.3.4.1 dev eth2 etc..... Waarbij je de devices en de gateways zelf mag verzinnen |
Op deze wijze wordt alle verkeer afkomstig van mac 00:01:02:03:04:05 gerouteerd via eth2. Zo heb ik dit thuis gedaan met 3 externe ip-adressen, zodat elke pc die naar buiten gaat zijn eigen ip heeft en toch een centrale firewall/router. Je hebt dus wel iproute2 nodig, het beste kun je die halen van ftp://ftp.inr.ac.ru/ip-routing/ aangezien de versie van linuxpackages.net een multipath routing bug bevat waar je last van gaat krijgen anders. De versie uit januari heeft deze bug niet meer.
/edit: Je zult wel een aantal kernelopties aan moeten zetten vermoed ik, tenminste die kans loop je.
doordat je niet meer make lilo gebruikte (die hij dus niet kon maken omdat het eigenlijk zlilo is) maar je kernel bakte met make bzImage compilede hij dus wel gewoond oor..Op maandag 11 februari 2002 19:16 schreef _DPC_Null2k het volgende:
uhm nu is het loading image.........
REBOOT
make bzImage maakt in de dir usr/src/linux/arch/i386/boot/ een kernel aan die je daarna naar je /boot partitie moet copyeren om hem door lilo te laten laden..
deze uitleg gaat ff heel snel waarschijnlijk..
maar lees de howtot op deze pagina maar ff.. dan wordthet een stuk duidelijkerderder
http://ibiblio.org/pub/Linux/docs/HOWTO/Kernel-HOWTO
Raar is zo gek nog niet
Verwijderd
> make dep
> make menuconfig
> make install
> make modules
> make modules_install
Hiermee past die zelf lilo al aan en boot die automatisch van je nieuwe kernel.
> make menuconfig
> make install
> make modules
> make modules_install
Hiermee past die zelf lilo al aan en boot die automatisch van je nieuwe kernel.
make menuconfig
make dep clean modules modules_install bzimage
das um
enne vergeet niet je /vmlinuz te kopieren naar vmlinuz.old en /usr/src/linux/arch/i386/boot/bzimage naar je / te kopieren als vmlinuz en dan (als je hem gebruikt) ff lilo uitvoeren.
zo doe ik het en dan werkt het perfect
Op deze manier zorg ik ervoor dat ik me ouwe kernel nog behoud just in case
make dep clean modules modules_install bzimage
das um
enne vergeet niet je /vmlinuz te kopieren naar vmlinuz.old en /usr/src/linux/arch/i386/boot/bzimage naar je / te kopieren als vmlinuz en dan (als je hem gebruikt) ff lilo uitvoeren.
zo doe ik het en dan werkt het perfect
Op deze manier zorg ik ervoor dat ik me ouwe kernel nog behoud just in case
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders
Pagina: 1