SCSI DVD Speler: Toshiba of Pioneer

Pagina: 1
Acties:

• edgarv
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-12-2025
Hoi,

Ik overweeg een SCSI DVD Speler aan te schaffen ter vervanging van mijn Teac CD532S (SCSI) en Creative 1243E (IDE). Ik kan er maar twee vinden, de Pioneer DVD-305S en de Toshiba SD-M1401. Prijzen zijn met een beetje zoeken ongeveer gelijk (beschikbaarheid van de Pioneer is groter), maar welke ervaringen zijn ermee? DAE snelheid is helaas nergens terug te vinden. Iemand die deze getallen kent?

Zijn er nog andere leverbaar?

Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 / 3770K / 2x16GB / Antec NSK4400 / ST30NF

Verwijderd

Ik zit met het zelfde probleem.

Naast de al genoemde spelers heeft Alternate ook nog de Toshiba SD-M1201 (weet ik zo geen specificaties van).

De SD-M1401 leek mij nog het meest maar de zaak waar ik hem besteld had (Perfect-Systems) krijgt hem niet meer binnen en ik heb nog geen andere zaak gezien die hem wel kan leveren :( . (tenminste voor een redelijke prijs)

• edgarv
Ben even gaan zoeken, die 1201 lijkt niet echt interessant:

SCSI Half-Height
DVD-ROM DRIVE 5X/32X
SD-M1201

The SD-M1201 with SCSI-2 interface clearly exemplifies Toshiba's commitment to delivering the right DVD product to meet their customers' demands. Traditional SCSI markets, such as workstation and servers, require peripherals that will provide stability in the marketplace while meeting their high-end computing demands. The SD-M1201 rises to the occasion with all of the computing power and benefits provided by DVD, including increased storage capacities and heightened video and audio playback, for SCSI users.

5X Data Transfer
135ms Avg. Random Access
CD-R, CD-RW Compatible
256KB Buffer

Echt voor de 1401 gaan dan. Helaas zijn zowel de Pioneer als de Toshiba relatief oud. Alweer meer dan een jaar. En DAE is niet echt iets om over naar huis te schrijven volgens enige tests die ik gelezen heb. Maar ook deze tests zijn erg oud en een firmwarerevisie doet wonderen (heb ik om mijn Teac CD532S gemerkt: van 8x naar 16x).

Kortom, nog wat meer informatie zien te verzamelen ....

• edgarv
Heb nu de Pioneer. Tweedehands aangeschaft. Direct een nieuwere firmware geinstalleerd. Daarmee heb ik helaas één probleem niet opgelost! Bij het rippen van audiocd's (DAE) detecteert EAC een mogelijke fout die er ook echt zit. Dit gebeurt bij het verlagen van het toerental van de drive (zichtbaar met CDSpeed).

Iemand een oplossing?

Verwijderd

ik zit met hetzelfde probleem.

De Pioneer is nog wel te verkrijgen.
De toshiba is al nauwelijks terug te vinden (bij Alternate zat ie lang in het assortiment).

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:31

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb een 2,5 jaar oude Pioneer DVD-305S (32x CD leessnelheid). DAE doet-ie op ongeveer 10-12x. Hij is in ieder geval sneller dan de Plextor 40x.

De analoge CD audio waliteit van de Pioneer is trouwens erg goed, veel beter dan van de Plex.

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-03 15:17

Papillon

Spring 's in the Air...

Tossen ??

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-03 15:17

Papillon

Spring 's in the Air...

Op zaterdag 09 maart 2002 03:34 schreef Femme het volgende:
Ik heb een 2,5 jaar oude Pioneer DVD-305S (32x CD leessnelheid). DAE doet-ie op ongeveer 10-12x. Hij is in ieder geval sneller dan de Plextor 40x.

De analoge CD audio waliteit van de Pioneer is trouwens erg goed, veel beter dan van de Plex.
Ik weet niet welke plex je hebt.. Maar de nieuwere series te herkennen aan een BIOS >= 1.10 zijn stukken beter als de oudere series. De BIOS kun van de oude series kun je tot 1.07 upgraden (niet 1.10 en hoger) terwijl de nieuwe series alleen met 1.10 of hoger kunnen werken. De nieuwe series lezen ook audio CD's gewoon op full-speed in. (dus gem ca 22X)

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Pagina: 1