Toon posts:

[CM]Wanted: Tips voor koelmodding i.v.m. Zalman

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakurts,

Ik zit met het volgende, heb net een nieuwe bak gebouwd dat even terzijde.. nu zit er een Zalman CNPS6000-Cu met bijbehorende 92mm Zalman fan op me cpu die hem heerlijk 40 graden full load geeft. De 92mm fan blaast overigens op het stekelvarken ;), wat nu mijn probleem is dat de fan bijna geen lucht kan aanzuigen omdat de fan met beugel met de klep van de kast dicht ongeveer 1cm ruimte over heeft.
Nu zat ik te denken om een rond gat in mijn kast te maken met een stuk afgewerkt trechter erin.. zou dit een goeie oplossing zijn of heeft er iemand wat beters voor me bedacht ?

edit: Nog iets over bekabeling:

In mijn bak hangt een 330watt enermax voeding, hier zitten ontzettend lange kabels aan, waaronder ook 2 P4 aansluitingen welke ik never van plan ben om te gaan gebruiken.. is het mogelijk om deze kabels "eraf" te halen of kort af te knippen dan dan afschermen met iets ?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

gebruik iets van een fanduct

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Anders buig je diehouder toch ietts.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Gaat zuigen niet beter?

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 18:11 schreef GuuZ14 het volgende:
gebruik iets van een fanduct
Zoiets zat ik dus ook aan te denken, maar misschien is er nog iets beters/aparters?
Op maandag 11 februari 2002 18:22 schreef Amd RuLuzzz het volgende:
Anders buig je diehouder toch ietts.
Buigen is geen optie, zit ook weinig ruimte tussen fan en heatsink :'(
Op maandag 11 februari 2002 19:16 schreef Devian het volgende:
Gaat zuigen niet beter?
Blazen scheelt 6 graden ongeveer :)

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:06

Super_ik

haklust!

wat jij van plan bent zoals ik t denk, gaat volgens mij perfect werken

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Topicstarter
even een schop.. over de fan ben ik er al uit... nu zou ik graag hetgene over de voeding willen weten :)

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 18:10
je zou ze ergewoon 'af kunnnen knippen'... is niet zo mooi. En ook een beetje zonde... ik zou het ook niet proberen... tenzijn je het van een 'aantal' tweakers hebt gehoort (strax heb ik iets gemold :P)

Of je zou je voeding kunnen openmaken.. en kijken of die draden van de p4 connector vast zitten met een 'aparte' connector... duz niet één hele grote voor alle voedings draadjes... bij de meeste 'goedkope' voedingkies zitten die draden gewoon vast gesoldeerd... misschien is dat ook wel geval... maar hij is best duur toch zo'n Zalman, dan heb je kans dat ie met zo'n connector vast zit...

edit: ik dacht dat het een enermax was :Z

Verwijderd

Topicstarter
is het ook :D.. thanks voor de info

Verwijderd

Je zou die draadjes ook kunnen oprollen/vouwen.
Pagina: 1