Toon posts:

Winzip Self-Extractor FOUT!

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb een probleem!!!
Ik heb mijn pc geformateerd.. een aantal dingen geinstalleerd enz. Toen ging ik bezig met het downloaden van Winzip. Na het bestand gedownload te hebben wou ik het openen. Maar als ik op het bestand klik om het te installeren krijg ik de volgende fout:

Winzip Self-Extractor header corrupt.
Possible cause: bad disk or file transfer error.

Deze fout ligt niet aan het bestand zelf, want als ik het nog ene keer download dan krijg ik dezelfde fout.

HELP !!!!

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 18:10
em van een andere site downloaden :?

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat is het zeker niet..

Heb ik namelijk al geprobeerd

en ik heb dit zelfde probleem ook met een ander bestand dat ik gedownload heb met Scanner software...

Weet iemand misschien wat een mogelijke oorzaak kan zijn?

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 18:10
www.rarsoft.com download winrar anders

Verwijderd

Topicstarter
Jah ok..
maar dit het probleem niet helemaal op..
ik kan wel unzippen enz maar er zijn bestanden die alleen die self-extractor gebruiken dus blijf ik een probleem houden.........................................

:(

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Ik weet niet of je alle data in het bestand wilt extracten en of je er iets aan hebt, maar als je in wincommander een corrupte zip hebt (ook een executable) kan je daarmee evengoed vaak nog de file 'inzien' en een deel mee extracten, tot aan het deel wat werkelijk corrupt is. Of dat een zaak is van een header die toevallig nog heel is en of dit precies hetzelfde werkt met winzip (wat ik nooit gebruik) weet ik niet maar je zou het kunnen proberen.

[edit] Om welke file gaat het? Wil wel proberen voor je.

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Verwijderd

Topicstarter
Jo!

uhmm
ik ben gewoon naar www.winzip.com gegaan en daar Winzip 8.1 gedownload
Als ik dat bestand wou openen dan dan kreeg ik die fout..

Ik wete niet wat je precies wil gaan proberen.. maar je weet niet wat ik er misschien aan zou kunnen doen?!??

Alvast bedankt

• Tonnes746
Oh het gaat om winzip zelf. Ik begreep eruit dat je een zelf-uitpakkend archiefbestand wilde openen en dat winzip dan die fout gaf.. |:(

Die setupfile doet het hier wel, misschien dat je een van de mirrors kan proberen onder "problems downloading". Download je toevallig met Netscape?

[edit]
Met Netscape gedownload en ik krijg exact dezelfde. Het kan namelijk zijn dat de site de mimetypes niet goed heeft staan waardoor files als asci worden opgeslagen.

Weet het niet anders te verklaren als dat of je browser corruptie veroorzaakt, je filesysteem niet in orde is of je hebt transfer-problemen. Probeer het anders via ftp.winzip.com met een ftp-client. Filesize = 1.803.848.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat niet alleen om winzip zelf.....

Ik heb namelijk ook andere bestanden die deze fout weergeven als ik ze wil installeren....

:(

Winzip Self-Extractor zit al bij Windows 98 inbegrepen?

• Tonnes746
Dat is nu wel duidelijk ja. Zie hierboven, als je files corrupt raken bij download kan het maar 1 van die oorzaken hebben.

Self-extractor zit niet inbegrepen, een self-extractor is een .exe die eigenlijk zip is maar geen unzipper nodig heeft om uitgepakt te worden.

Verwijderd

Topicstarter
??
sorry
maar kan je het me iets duidelijker uitleggen...
Wat zou ik eraan kunnen doen?!?!?

Zo heel veel verstand heb ik niet van dit soort zaken..

Dank je wel alvast!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Lezen is een kunst..
Op maandag 11 februari 2002 18:30 schreef Tonnes het volgende:
Met Netscape gedownload en ik krijg exact dezelfde. Het kakn namelijk zijn dat de site de mimetypes niet goed heeft staan waardoor files als asci worden opgeslagen.
Dus wat je nu doet: die sufferds van Winzip een schoppen dat ze hun mimetype maar goed moeten zetten, of even een andere browser pakken die de zaak wel gewoon als binary neerhaalt...

De fout ligt blijkbaar bij de webmaster van winzip.com.

Overigens :r ik nogal op winzip. Die gasten gebruiken een open source ZIP library, draaien hun eigen GUI eromheen en vragen er dan veel €€€ voor iets dat lang niet zo goed comprimeert als RAR 3/ACE of zelfs het gratis CAB formaat.

• Tonnes746
Precies. En als je wincommander gebruikt is winzip al helemaal niet nodig..

De mimetypes staan blijkbaar wel goed (lezen is inderdaad een kunst :)). BosaN: hoe groot is je gedownloade file? Als die afwijkt van de hierboven genoemde grootte weet je genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
Waar is wincommander te krijgen?
:P

• Fuzzillogic
Op maandag 11 februari 2002 19:14 schreef Tonnes het volgende:
Precies. En als je wincommander gebruikt is winzip al helemaal niet nodig..
Nou is wincommander ook niet echt altijd alles ;) En kan die ueberhaupt iets anders dan ZIP inpakken? Ik pak tegenwoordig vrijwel alles naar CAB in. De ontvangende partij kan dat vrijwel altijd openen. Rar snapt het, winzip snapt het, ace snapt het, powerarchiver, etc etc. En eventueel is er een tooltje van MS te downloaden.
De mimetypes staan blijkbaar wel goed (lezen is inderdaad een kunst :))
Het is nogal onduidelijk wat je bedoelde:
Met Netscape gedownload en ik krijg exact dezelfde.
Gezien de context hier lijkt me dat "exact hetzelfde" bedoelt dat je ook die fout krijgt. Ah well.
Overigens heb ik met Opera geen problemen gehad bij het downloaden.

• Fuzzillogic
Op maandag 11 februari 2002 19:17 schreef BosaN het volgende:
Waar is wincommander te krijgen?
:P
UTFS

Verwijderd

Topicstarter
UHmmm....

Volgens begrijpen jullie niet helemaal wat ik bedoel???
Ik kan wel een ander zip programma gaan downloaden maar daar gaat het hier niet om
dat is geen probleem...
Het is meer zo dat bepaalde bestanden die je op internet download automatisch zo geopend worden dat ik die fout krijg.....

Maar er is geen patch of programmatje te downloaden waarmee ik die fout laat verdwijnen ?!?!?!?!

Verwijderd

Zeg dan eens met welk programma / browser je download.

Verwijderd

Topicstarter
Internet Explorer 4.0

en ik download gewoon met het standaard win98 download proggie...

• Tonnes746
Op maandag 11 februari 2002 19:25 schreef Nexxennium het volgende:

[..]

Nou is wincommander ook niet echt altijd alles ;) En kan die ueberhaupt iets anders dan ZIP inpakken? Ik pak tegenwoordig vrijwel alles naar CAB in. De ontvangende partij kan dat vrijwel altijd openen. Rar snapt het, winzip snapt het, ace snapt het, powerarchiver, etc etc. En eventueel is er een tooltje van MS te downloaden.
Het kan anders omgaan (inpakken, uitpakken en tekst zoeken) met zip, rar, arj, lha, uc2 en uce. Cabs viewen en uitpakken is ook geen probleem (inpakken is wat anders maar het is toch een M$-formaat), evenals m.b.v. plugins rpm's en cio's bekijken en extracten.
[..]

Het is nogal onduidelijk wat je bedoelde:
Ik zei dat het niet aan Netscape en de mimetypes ligt want die downloadt hier de file ook correct, dus die schop kon je achterwege laten :)
[..]

Gezien de context hier lijkt me dat "exact hetzelfde" bedoelt dat je ook die fout krijgt. Ah well.
Overigens heb ik met Opera geen problemen gehad bij het downloaden.
Geen fout. Geen fout. Download goed. Ik heb geen probleem. Allebei doen ze het. Hehe, moet ik duidelijker zijn? ;)

BosaN: We begrijpen je wel. Alles, of althans meerdere .exe-files die je van het net downloadt blijken corrupt te zijn als je ze opent. Dus heb je een van de 3 problemen die hierboven staan genoemd.

Verwijderd

Topicstarter
Dus............?
Wat moet ik doen?!?!?

Ben ik nou zo dom?!?!?!?!?

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 19:38 schreef BosaN het volgende:
Internet Explorer 4.0

en ik download gewoon met het standaard win98 download proggie...
Wat is het standaard download progje, gewoon Internet Explorer?

Misschien zit er ook een probleem in de internet verbinding, als meerdere downloads corrupt raken.

Verwijderd

Topicstarter
jah zal ik eens proberen met Download accelerator de file te downloaden?

• Fuzzillogic
Op maandag 11 februari 2002 19:42 schreef BosaN het volgende:
Dus............?
Wat moet ik doen?!?!?
Kan ook zijn dat IE brak is en alles als ascii download. Probeer eens een andere browser. Opera, of mozilla. IE4 is sowieso ietwat outdated aan het raken. (en IE is sowieso nogal k*t, maar da's weer een andere draad ;))

• Tonnes746
Op maandag 11 februari 2002 19:42 schreef BosaN het volgende:
Dus............?
Wat moet ik doen?!?!?

Ben ik nou zo dom?!?!?!?!?
1. Goed lezen en antwoord geven op gestelde vragen bijvoorbeeld :). Wat is de grootte van je gedownloade file?
2. Is je filesysteem in orde? Wat geeft bijvoorbeeld chkdsk, scandisk, schijfcontrole etc. en welk OS gebruik je eigenlijk?
3. Is je internetverbinding wel ok (beetje vaag maar goed)?

Verwijderd

Topicstarter
Of kunnen jullie mij niet de bestande van winzip self extractor sturen waarvan jullie denken dat de fout zit..
of denken jullie dat het aan mn manier van downloaden ligt..? wat mij erg raar lijkt!

Verwijderd

Topicstarter
Het moet wel aan Winzip Self-Extractor liggen
ik kan namelijk hetzelfde bestand met WINRAR wel openen...

Nu wil ik die fout met Winzip Self-Extractor wel weghebben
Wat raden jullie me aan :D

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-12 14:37
Probeer anders nog een keer te formateren...
Pagina: 1