Toon posts:

Dual XP 2000+ op Tyan S2460

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk heb ik 2 vraagjes, kan de AMD XP 2000+ ook op dit moederbord? Aangezien op de website staat dat hij tot ~1800+ gaat?

En dat nieuwe DDR geheugen wat draaid op 333mhz past dat ook op dit moederbord?

Alvast bedankt!

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
na een bios update zal het vast wel lukken :D

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 18:01 schreef koeskoesappelmoes het volgende:
na een bios update zal het vast wel lukken :D
Oke, maar het wordt dus nog niet meteen ondersteund? En hoe zit het met dat RAM?

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 18:40 schreef Sorcerer_LMB het volgende:

[..]

Oke, maar het wordt dus nog niet meteen ondersteund? En hoe zit het met dat RAM?
Daarvoor moet je ook een Bios-Update uitvoeren.

Verwijderd

Maar de volledige productnaam luid : Tyan Tiger MP S2460 dus ik vraag me af of ie überhaupt wel Athlon-XP compatible is of dat er alleen maar MP's inpassen (gezien het feit dat ook de beschrijving hieronder alleen maar MP vermeld bij "Prozessoren".

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1013457863

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 21:14 schreef Clyde het volgende:
Maar de volledige productnaam luid : Tyan Tiger MP S2460 dus ik vraag me af of ie überhaupt wel Athlon-XP compatible is of dat er alleen maar MP's inpassen (gezien het feit dat ook de beschrijving hieronder alleen maar MP vermeld bij "Prozessoren".

[afbeelding]
Ja dat kan zeker weten wel, aangezien de MP ook socket A is, en er zijn al meerdere personen die dit gelukt is. Dus ik hoop dan dat het na de BIOS update mogelijk is. Wat betreft het PC2700 geheugen, dan zal ik volgens mij echt een ander moederplankje moeten kiezen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Dual XP2000+ gaat wel werken op dat bord, alleen dat ram niet. Zou overigens voorzichtig zijn met BIOS updates.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 22:41 schreef Abbadon het volgende:
Dual XP2000+ gaat wel werken op dat bord, alleen dat ram niet. Zou overigens voorzichtig zijn met BIOS updates.
Oke dan, heel mooi...nu lees ik alleen net dat er voor aardig wat programma's nog geen dual proc. ondersteund wordt....dat vindt ik niet zo'n probleem, maar er staat ook bij, dat het dan trager is als dat je een single CPU zou nemen...klopt dit daadwerkelijk?

Verwijderd

http://www.tweakers.net/nieuws/20528?t=1013465985&

Net getest he, dus dan zal dat wel zo zijn. Waarom geen Asus bordje? Voor die paar centen meer.

• Abbadon
Op maandag 11 februari 2002 23:25 schreef Sorcerer_LMB het volgende:

[..]

Oke dan, heel mooi...nu lees ik alleen net dat er voor aardig wat programma's nog geen dual proc. ondersteund wordt....dat vindt ik niet zo'n probleem, maar er staat ook bij, dat het dan trager is als dat je een single CPU zou nemen...klopt dit daadwerkelijk?
Bij zulke 'reviews' slaan ze de plank veelal ten dele goed mis; ze vergeten het o zo belangrijke multitask aspect. Als je meerdere dingen open hebt/tegelijk doet, werkt het in de praktijk allemaal echt een stuk soepeler en sneller :)
Wat betreft het langzamer gaan: als ik eens een game speel, speel ik deze op 1600*1200, en dan maakt het geen fluit uit wat voor cpu('s) je d'r in hebt, laat staan dat je dat met een applicatie merkt. Als je daarnaast vaak een multithreaded applicatie gebruikt (o.a. Photoshop, 3ds max) dan merk je het verschil al helemaal. In ieder geval is het 'langzaam' aspect mij hier nog nooit opgevallen, integendeel :P

Verwijderd

Wat :9~ processor!

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 23:28 schreef BasBono het volgende:
http://www.tweakers.net/nieuws/20528?t=1013465985&

Net getest he, dus dan zal dat wel zo zijn. Waarom geen Asus bordje? Voor die paar centen meer.
Waarom wel Asus? Tyan maakt al heel lang goede en (extreem)stabiele moederplanken, en is minstens net zo goed als Asus.

Verwijderd

Topicstarter
Oke mensen het wordt toch wel een Tyan, gewoon omdat ze super snel zijn, en ik er goede dingen over hoor...Uhm alleen wordt het een iets ander type, heb me namelijk even vergist in het feit dat er maar 2 PCI sloten inzitten, heb er toch minimaal 3 nodig vandaar....enige suggesties?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:01

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De Tiger MP en MPX hebben 6 PCI slots waarvan vier 64-bit, 33MHz bij de Tiger MP en twee 64-bit, 66MHz bij de Tiger MPX. Genoeg ruimte voor drie kaartjes.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 01:16 schreef Femme het volgende:
De Tiger MP en MPX hebben 6 PCI slots waarvan vier 64-bit, 33MHz bij de Tiger MP en twee 64-bit, 66MHz bij de Tiger MPX. Genoeg ruimte voor drie kaartjes.
Het wordt dus de MPX ;)

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

sorry voor de BUMP maar volgens mij krijg je bij 2000+ op een MP last van de ATX connector meltdown m.a.w. je connectot fikt af. Ben namelijk ook bezitter van een MP met dual XP1600+ en wil deze misschien vervangen door de 2000+ XP maar er schijnen dan problemen te kunnen komen. Iemand ervaringen met dual XP2000+ op een MP( GEEN MPX )

www.tradealliance.nl

• Abbadon
Dit is wel en hele bump zeg. Je kan beter met je vraag terecht in dit veel meer recente topic volgens mij: Dual AMD Ervaringen (Deel 2)

Anyway, ik heb diverse succesverhalen gelezen over zelfs twee XP/MP's 2400+ op dit bord. Officieel doet 'ie max twee Palomino's 1900+ maar de Thoroughbreds nemen iets minder prik per MHz waardoor je de ATX connector al enigszins ontziet. De overige hardware welke je in je bord geprikt hebt is natuurlijk ook van invloed (trekt allemaal aan diezelfde ATX connector hoewel het met name de 5V lijn is die problemen op kan leveren).

Pagina: 1