Toon posts:

[VB] Eigen email client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil in VB een eigen email client maken die de emails ophaalt en opslaat in een mysql Database. Kan iemand mij tips geven hoe te beginnen. Ik denk dat ik MAPI controls moet gebruiken maar omdat deze gelinkt zijn aan exchange of outlook denk ik dat dit niet helemaal correct is. Alle ideen zijn welkom.

Verwijderd

MAPI is volgens mij niet gelinkt aan Outlook (express). Daarmee zou je het wel moeten doen dus...

Op www.pscode.com staan een aantal kant en klare voorbeelden met source! Zie ook m'n zig. :).

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Bij de samples ergens in MSDN zit ook een kant en klare.

Verwijderd

Zie ook:
- hier
- en hier

Verwijderd

Topicstarter
Het voorbeeld op pscode gebruikt winsock. Maar daarvoor moet ik eerst een referentie naar winsock libraries maken. Welke is dit, ik kan hem niet vinden??

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 18:40 schreef lisson01 het volgende:
Het voorbeeld op pscode gebruikt winsock. Maar daarvoor moet ik eerst een referentie naar winsock libraries maken. Welke is dit, ik kan hem niet vinden??
De beste manier (maar niet de makkelijste, dat is MAPI 8-)) is toch het gebruik van Winsock om verbinding te maken met bijv. een SMTP of POP3-server. Je hebt dan alles zelf in de hand en directe communcatie met de desbetreffende server.

http://www.vbip.com/winsock/index.asp biedt zeer veel informatie over de Winsock-control. Hier zijn ook voorbeeldprojecten te downloaden.

De Winsock-control staat gewoon in het Components-venster (Project -> Components).

Verwijderd

- (er ging even wat mis: per ongeluk een reactie i.p.v. een edit)

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:05

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Als je het echt wilt doen, doe je het via winsock. En leer je dus eerst hoe het POP en SMTP protocol werken.

Pop is niet zo moeilijk, doe volgende maar 'ns in je dosbox:
code:
1
2
3
4
telnet [emailserver] 110
user bla bla
pass blabla
list

en als je dan mail hebt dan doe je:
code:
1
retr 1

(die 1 staat voor het nummer dat in de list staat)

Bij attachments wordt het een ander verhaal. Dan moet je MIME(base64) om gaat zetten naar binaire file. Zijn ook zat manieren voor te vinden op google.

Ik raad je aan eerst de RFC van POP en SMTP te gaan lezen. Ik heb het ook ooit gedaan en het is super :9~ als het werkt en zo. En het is gewoon onwijs leuk om het in elkaar te zetten. Succes ermee!

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Pagina: 1