Toon posts:

Subwoofer (passief?) op receiver, kan dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een receiver staan (DD, DTS). Op het moment heb ik hier 2 front, 2 rear en een center op aangesloten. Nu heb ik hier nog een subwoofer liggen van me PC, deze heeft geen eigen stroomtoevoer (stekker) en dus ook geen ingebouwde versterker ofzo. Die zat bij mijn speakerset voor mijn PC in de rechterspeaker ( op deze rechterspeaker sloot ik altijd mijn subwoofer aan).

Nu mijn vraag: Kan ik deze subwoofer aansluiten op mijn receiver (subwoofer Pre-out?) of kan dit via een andere aansluiting.

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:32

JeroenT

hoi!

Jah alleen moet je er een versterker tussen zetten :) de pre out is gewoon een lijnsignaal.

Verwijderd

je hebt er alleen geen hol aan. een fatsoenlijke rearspeaker geeft nog beter geluid dan zo'n pc-sub

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

blaas je dan niet in een keer dat ding op??
want hoe hoog is het uitgaande vermogen voor een subie op je versterker en hoe hoog mag die hebben....
pc speakers zijn over het algemeen volgens mij niet zo heel hoog :)

|we live in the history of a mad man Mr. G |

Verwijderd

Topicstarter
maar kan het wel zonder versterker in de subwofofer?

Verwijderd

Op een sub-preout kun je niet direct een passieve sub aansluiten, er moet een versterker tussen. Net zoiets als dat je op de lineout van je CD speler geen speakers kunt zetten.

Verwijderd

o o o, hoe krijg je het voor elkaar :P, die computerzooi kan je niet vergelijken met "normale" speakers. Ik neem aan dat je een fatsoenlijke set hebt..dd, dts...zit niet op een yoko ofzo. Als je direct een subwoofer op je systeempie wil aansluiten heb je een actieve woofer nodig, dus met een stekker eraan. Passief heb je alleen wat aan als er een versterker is ingebouwd in je systeem en in dat geval staat het echt wel aangegeven in je gebruiksaanwijzing.

Wannahave some REAL bass, GO ACTIVE

Ik heb een sony dd 5.1,dts met active sony subwoofer dreunen die handel....kan je echt niet al te lang aanlaten anders kijkt niemand je meer aan :9~

Verwijderd

niet doen!

de sub uitgang van je reciever is een line signaal. je kunt beter een actieve subwoofer halen. want met een aparte versterker zit je elke keer te klooien met 2 volume knoppen. 1 van de reciever en 1 van die andere versterker

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:00

Jag

Op maandag 11 februari 2002 18:26 schreef Jiver het volgende:
niet doen!

de sub uitgang van je reciever is een line signaal. je kunt beter een actieve subwoofer halen. want met een aparte versterker zit je elke keer te klooien met 2 volume knoppen. 1 van de reciever en 1 van die andere versterker
Nee natuurlijk niet. Een actieve sub is niks anders dan een sub plus versterker, dus waarom zou je met een losse versterker dan wel zitten klooien met twee volumeregelingen. Je sluit die losse versterker gewoon op de sub pre out aan.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:06
ik heb ongeveer hetzelfde

ik wil via line-out van de geluidskaart naar een versterker en aan die versterker wil een woofer hangen, maar die is als het goed is actief(midiland 4100)?

er zit alleen input op die woofer maar ik waar ik hem ook op die versterker douw, het werkt niet..

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Op maandag 11 februari 2002 18:21 schreef Edwin_2002 het volgende:

Wannahave some REAL bass, GO ACTIVE
Ben ik het niet mee eens, ik heb liever een passieve sub met een monoblok extern dan een actieve. Maar:

De prijs! Een actieve subwoofer is altijd goedkoper dan een passieve én een mono blok. Daarnaast zijn goede passieve subwoofers voor huiskamergebruik weinig te vinden (veel meer ICE subwoofers die het thuis gewoon minder goed doen in zo'n grote ruimte).

Dus: prijs technisch kies ik liever actief, maar de passieve B&W sub van de matrix serie (jaar of 6/7 terug) + een flink monoblok? JA GRAAG!!!

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Op maandag 11 februari 2002 18:08 schreef ReffiE het volgende:
maar kan het wel zonder versterker in de subwofofer?
Nee, een standaard line-out zal nooit meer dan 2volt geven en is puur bedoeld als signaal om vermogen op te wekken.

Daarnaast: een pc subwoofertje is niet veel, je moet al behoorlijke but boxen (ja: boxen, geen luidsprekers) om een toegevoegde waarde te hebben op je bestaande set.....

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Pagina: 1