ik heb tcp/ip op mijn lan netwerk in xp aan staan en op ip-adres 192.168.0.2 staan. Als ik nu gaat pingen naar dat adres vindt ie nix. M'n internet verbinding doet het wel op deze (192.168.0.2) pc die gedeelt staat op de server:192.168.0.1. ik kan niet tot de bestanden op de server komen. andersom ook niet. Wat is hier aan de hand???
nee dat het bestanden delen niet wil, misschien een beetje onduidelijk omschreven.
Ik ben bang dat ik geen touw aan jouw verhaal kan vastknopen...maar internet en files/directories/partities delen doe je door op de server (hoogst waarschijnlijk 19.168.0.1) 'Network setup' aan te klikken en de juiste instellingen op te geven (workgroup etc.), booten, client (hhogst waarschijnlijk 192.168.0.2) op dezelfde manier instellen (internet via server uiteraard) en booten. En vervolgens files/directories/partities 'sharen'.
The Flat Earth Society has members all around the globe.
Verwijderd
Ik heb een soort gelijk probleem.
Echter ik kan wel op de shared mappen van de client op de server maar niet vanaf de server naar de client.
Terwijl op beide systemen de settings naar mijn inziens goed staan.
Ik heb dit probleem een dag of wat geleden hier ook al eens gepost, het is nog steeds niet opgelost.
Echter ik kan wel op de shared mappen van de client op de server maar niet vanaf de server naar de client.
Terwijl op beide systemen de settings naar mijn inziens goed staan.
Ik heb dit probleem een dag of wat geleden hier ook al eens gepost, het is nog steeds niet opgelost.
hij doet het weer. Dat pingen kwam door een firewall
. Ik dacht die firewall geeft toch wel toegang omdat ik kan internetten op de client. ik heb bestands en printerdelen verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd en hij deed heet weer op de client.
Pagina: 1