Toon posts:

geen verbinding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik eindelijk m'n netwerkje werkend maar als ik een video over het net bekijk stopt deze na +_ 10 min. en geeft dan een melding dat deze netwerk locatie niet meer beschikbaar is. als ik dan opnieuw de video start vanaf hetzelfde punt gebeurt het na 10min opnieuw

waar moet ik dit zoeken? :?

zijn er trouwens tools om de doorvoersnelheid van het net te meten, ik vind het allemaal maar erg traag. als ik een video file over pomp van 600mb dan duurt dit zo'n 18min. :(

het net. bestaat uit
pc1- win-xp 1Ghz 128mb 10Mbps via crosscable
pc2- win-me PII350 64mb 10Mbps

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

18 minuten is niet zo erg langzaam - bij 10 Mb/s is het theoretische minimum iets van 8 minuten en een beetje.

Blijft de doorvoer wel goed als je niet kijkt via een LAN, maar gewoon kopieerd?

Kijk ook eens of je beide NIC's op half duplex (of juist duplex). Je zou ook een andere kabel kunnen proberen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
nee de doorvoer is niet regelmatig vaak stopt deze en krijg ik een foutmelding :?

Verwijderd

Topicstarter
en dat van die NIC's half of full duplex kan ik al helemaal niet vinden.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Op maandag 11 februari 2002 17:56 schreef ronaldo het volgende:
en dat van die NIC's half of full duplex kan ik al helemaal niet vinden.
Bij XP staat het bij mij hier:

Config scherm -> network connections -> (netwerkkaart) -> properties -> configure -> advanced -> link speed / duplex mode

Het zal bij jou afhankelijk van je taal en driver voor NIC iets anders kunnen heten.

ME: als het hetzelfde is als 98 zal het onder configscherm -> netwerk -> (NIC) zitten.

Zet het bij allebei op 10mbit / half duplex.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
nope alleen een optie voor max. aantal verzendingen niets over duplex.
is trouwens een 3com etherlink 3

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Je kan dan evt andere drivers van het net plukken. Maar je kan ook de DOS drivers downloaden, op een van de twee diskettes zit 3c5x9cfg oid, start op in DOS (dus met een dis bootdisk,zeker met XP) en run dit. Hiermee kan je ook de duplex en evt de snelheid vast zetten.

Maar ik zou ook even kijken of de kabel goed is; plug 'm is in tussen twee andere PC's, of probeer een andere kabel.

Pagina: 1