Ik run sinds een tijdje een toplijst waar je kan stemmen voor je website. Normaal stem je voor je site (via je IP), en dan moet eerst iemand anders stemmen (ander IP), voordat de eerste persoon opnieuw kan stemmen. Dus kort: je kan nooit 2 maal na elkaar vanaf hetzelfde IP stemmen. Nu zie ik in mijn logs dat er binnen 2 minuten 50 stemmen zijn binnengekomen voor dezelfde site, maar telkens vanaf een ander IP. Het schijnt dat er programmaatjes bestaan die automatisch stemmen en je IP veranderen om de zoveel seconden ? Heeft iemand hier meer uitleg over (of ook zo'n proggie) en zijn die op te sporen?
X2 - Die IPswitcher heb ik reeds afgehaald, maar het lukt me niet alles te configureren zodat mijn IP erg frequent verandert
Sjaak2000 - De topsite draait op een script dat ik niet zelf heb geschreven, maar in de volgende versie komt naar alle waarschijnlijkheid de mogelijkheid om cookies te gebruiken
Sjaak2000 - De topsite draait op een script dat ik niet zelf heb geschreven, maar in de volgende versie komt naar alle waarschijnlijkheid de mogelijkheid om cookies te gebruiken