Toon posts:

[WinXP] 'vreemde' file

Pagina: 1
Acties:
  • 495 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb tijdje geleden XP eindelijk geïnstalleerd, totaal tevreden over, tot gisteren dan...

Copieer een avi file van 550MB van CD naar de root van m'n C en comp crasht (gebeurt wel vaker, probleem met mobo, maar daar gaat het ff niet om). Reboot, en er blijkt TOCH een 550MB file op m'n HD te staan, alhoewel ie zeker nog niet helemaal gecopieerd was.
En het wordt nog fijner: Als ik de properties van die file opvraag, gaat het proces explorer.exe naar de 99% cpu-power, waardoor het systeem quasi compleet hangt! Ook door gewoon op te klikken in explorer(normaal properties links dan) doet ie hetzelfde.
Nu wil ik dus gewoon van die crappy file vanaf, maar dat gaat niet zomaar...deleten in XP wil ie niet (file wordt gebruikt door een proces of andere persoon), en als ik scandisk run, zijn er blijkbaar geen problemen (scandisk eindigt gewoon, geen fouten gevonden). Ook in veilige modus wilde ie em niet deleten.
Nu dacht ik, ff in ouwe DOS booten, lukt het wel mee...nopes. Speciale NTFS-bootdisk, en zelfs dan! Del en deltree gaan niet, en als ik via attrib de read-only wil weghalen, wordt die blijkbaar gewoon genegeerd...

Iemand een idee hoe ik hier vanaf geraak? Ik dacht aan een betere versie van scandisk ofzo...ben beetje radeloos...

Verwijderd

Format c: :P

Maar wat voor foutmelding krijg je in dos dan :? Dat zou gewoon moeten werken lijkt mij

• Inge801
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

Misschien is het een rare bestandsnaam ofzo?
Wat gebeurt er als je alleen de eerste letter in dos met een astrix erachter gebruikt?

ATTRIB -r -s -h 1*
DEL 1*

你还记得吗 记忆的炎夏

Verwijderd

Topicstarter
heh, format C is liever een optie die ik ff vergeet....

En de file is niks speciaal qua naam ofzo...dosnaam = idleha~2.avi

Heb net nog es geprobeerd:
Del idleha~2.avi
Acces denied

Del idle*
Acces denied

Deltree idle*
U sure u wanna delete idleha~2.avi? [yn] Y
Deleted file idleha~2.avi...

Dir
Staat er dus nog steeds

Attrib
...
A R idleha~2.avi
...

Attrib -r idle*
(krijg ineens prompt terug, zonder reactie)

Attrib
...
A R idleha~2.avi
...

Basically: delete werkt niet, en attrib wordt genegeerd ofzo...

• ^Stalkie^
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 20:34
Ehmm Als je Rechts op de file klikt in windows explorer.. En dan als het goed is kan je klikken dat de file ready for archiving is... Dat uitzetten, rebooten en dan wegflikkeren in explorer..

Heb het zelf een keer gehad in win2k bij een zipfile.. TOen ik dat deed werkte het weer.. Ik geloof dat als je winXP in een domein heb geinstalleerd hij die opties kan geven...

Anders weet ik ook geen andere solution dan formatten die hap... Sorry

Verwijderd

Topicstarter
Tja, da's net het probleem, ik kan geen properties opvragen. Dan hangt ie praktisch. Maar is er geen sneltoets ofzo waarmee ik dat scherm ineens zou kunnen ofvragen?
Of anders misschien een 'beter' proggie dan chkdisk van XP...misschien dat die het probleem herkent dan ofzo??

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op dinsdag 12 februari 2002 17:36 schreef TripLcixx het volgende:
Tja, da's net het probleem, ik kan geen properties opvragen. Dan hangt ie praktisch. Maar is er geen sneltoets ofzo waarmee ik dat scherm ineens zou kunnen ofvragen?
Of anders misschien een 'beter' proggie dan chkdisk van XP...misschien dat die het probleem herkent dan ofzo??
alt enter = properties

teminste in win9x...en 2k ook geloof ik

XP niet 100% zeker, wel 99% :)

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:22

AcouSE

Swedish Chef

Je zou een dos (win 9x) bootflop kunnen maken, en dan een proggie gebruiken NTFSdos (XP is toch NTFS?). die erin en dan rebooten. Na het booten NTFSdos starten, file opzoeken en deleten.

[edit]

NTFSdos demo is read-only, kan je die filke niet mee deleten. Deze dan, de SAM-file is immers ook locked:
Op vrijdag 23 november 2001 10:12 schreef bras het volgende:
http://www.nttoolbox.com
en dan klikken op downloads

halverwege deze pagina staat een link naar een linux boot disk (NT Admin Boot Disk), speciaal gemaakt om een ntfs schijf te benaderen en het admin password te fixen.

link naar bootdisk image:
http://www.nttoolbox.com/public/tools/LinNT.zip
Hier vandaan : [topic=328805]

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
chkdsk /f ?

en er zijn nog een paar opties
waarom ie 550mb is, is dat waarschijnlijk win xp eerst een bogusfile maakt en die opvult met je gecopieerde data (vervangt bedoel ik). net als flashget.

Human Bobby

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Op maandag 11 februari 2002 17:30 schreef TripLcixx het volgende:
Nu dacht ik, ff in ouwe DOS booten, lukt het wel
Heeft XP niet zo'n repair mogelijkheid op z'n installatie CD om in de XP command prompt te komen. daar deleten?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

misschien werkt dat systeemherstel gedoe wel..

Verwijderd

Topicstarter
Dos is niet mogelijk, heb ik duidelijk genoeg getest (lees enkele stapjes hoger). Die systeemherstel staat hier af, dus ik betwijfel dat als ik em terug aanzet, ik opnieuw naar ervoren ga springen ofzo...

Wat doet chkdsk /f?

Verwijderd

Topicstarter
Die ALT-Enter doet ut trouwens niet....heb em net ff laten doen...1uurtje lag ie aan 99% cpu te ronken zonder reactie...

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Ik had laatst hetzelfde met een incomplete avi die met met Morpheus aan het downen was (had .dat bestand gekopieerd en er avi van gemaakt om alvast te kijken, werkte niet). Toen ik dat bestand (toch 700 MB :7) wilde deleten ging het ook niet. Ook in DOS (althans, command prompt) niet. Met dezelfde meldingen als jij krijgt.
Toen in Safe Mode (met command prompt) gestart en het zo verwijderd. No sweat. :)

Verwijderd

Je kan met de XP-cd (of bootdisk, dat moet je zelf ff uitzoeken) ook in een soort 'Dos-achtige-shell' komen.

Probeer het daar eens zou ik zeggen :)

• criticaljoe
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 21:36
chkdsk /f vervangt de bootsector van je schijf door een nieuwe, dus dat lijkt me niet de optie.

Die scandisk heb je neem ik aan met booten laten draaien?

/edit
sorry, was even in de war met fdisk /mbr, zoals hier beneden al opgemerkt.
/edit

wat nou, sig..........

• criticaljoe
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 21:36
Ik heb misschien nog wel iets: start m.b.v. het at commando een cmd.exe. Die draait dan onder het system account. Probeer de file 's te deleten in die command prompt.

at hh:mm /interactive "cmd.exe"

wat nou, sig..........

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-02 21:20
Op woensdag 13 februari 2002 21:03 schreef criticaljoe het volgende:
chkdsk /f vervangt de bootsector van je schijf door een nieuwe, dus dat lijkt me niet de optie.

Die scandisk heb je neem ik aan met booten laten draaien?
fdisk /mbr schrijft een nieuwe bootsector, niet chkdsk /f

Heb je met scandisk wel 'automatisch fouten herstellen' aangevinkt? Omdat het je C: schijf is, gaat die pas checken na een reboot.
Vreemd dat booten in safemode en dan deleten niet werkt :?
Ik heb namelijk zo vaak van die sh*t-files die blijkbaar in gebruik zijn, maar booten in safemode en dan deleten werkte altijd...

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ehm probeer ff een ftp server op te zetten en via ftp verwijderen.

Ik ahd ook zoiets een betsnad van 450 MB die ik maar niet kon deleten uiteindelijk een ftp server opgestart en via ftp verwijdered simpel en effectief ..

probeer het maar mischien werkt het...

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Een antwoord: Norton diskdoctor

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Verwijderd

Ik had hier hetzelfde gezeik, maar ik ben er nu achter waar die 99% processorbelasting vandaan komt: WinXP scant namelijk het hele AVI-bestand wanneer deze geselecteerd wordt in de explorer, om zo wat onnodige info in o.a. de statusbalk weer te kunnen geven... :(
Ik heb 'm trouwens wel gewoon met de command prompt kunnen wissen, maar dan moest explorer wel eerst afgesloten worden.

Verwijderd

Als we dan toch bezig zijn.... Ik heb ook zoiets...

Ik heb Morpheus geinstalleerd. Wat filetjes gedowned (jpg, avi en mp3)

Ik wilde vervolgens er een aantal uit m'n shared files halen en een nieuwe map aangemaakt met naam 'bewaar1'. Als ik nu een van deze files oproep krijg ik te zien dat het bestand in gebruik is.... Het gekke is dat de directory alleen read-onliy is en ik kan deze niet veranderen.....

Als ik vervolgens bij open files kijk staat daar helemaal niets....

Bovenstaande oplossingen heb ik reeds geprobeerd maar werkt niet...

Heeft iemand wellicht een idee... Ik wil ze niet weggooien want daar staat m'n complete MP3 archief in.... Of is er misschien een progje die kan monitoren welk bestand door wat gelocked word? (Ik heb wel zo'n progje maar dat is voor Novell en heet whohasit.... geweldige util trouwens!)

Help!

Groetjes,

Peter

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
jaaaa tis gelukt!! ik ben van mijn bogus file af! woei

De oplossing:
- CTRL ALT DEL, processes.
- Zoek explorer op en End Process.
- Vervolgens ga je naar new task, typ daar CMD in en enter
- je komt in een dos venster.
- Del bestandsnaam.avi, gevolgd door een enter
- typ exit en enter
- CTRL ALT DEL, new task, explorer en enter
klaaar!

Verwijderd

THNX insa1ty your the man!
Had ook 8 (!?!) vernakte files, maar kan ze nu eindelijk deleten!

hoe komen die files eigenlijk vernakt in the first place?
iemand enig idee hoe je dit kan voorkomen?

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-01 23:10

Arie

One Man Army

Kan van alles zijn. Brak geheugen, moederbord, hard disk defect, fan die kapot is en hitte problemen veroorzaakt, iets anders dat hitte veroorzaakt die de fan bijvoorbeeld niet meer aan kan, maar ook door onvolledige kopiëerslagen bijvoorbeeld.

Not trying to pretend the enemy that I am.

Verwijderd

Hoe kan ik ervoor zorgen dat windoos in een keer eigenschappen laat zien van een divxje. zonder de hele tijd bezig te zijn.

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07-2025
AVI previewing uitzetten, kun je in de search vinden.

Verwijderd

Arie schreef op 25 september 2002 @ 13:00:
Kan van alles zijn. Brak geheugen, moederbord, hard disk defect, fan die kapot is en hitte problemen veroorzaakt, iets anders dat hitte veroorzaakt die de fan bijvoorbeeld niet meer aan kan, maar ook door onvolledige kopiëerslagen bijvoorbeeld.
En niet vergeten: ook door menselijk fouten! :z

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Arie schreef op 25 september 2002 @ 13:00:
het is geen hardware probleem. ik heb het ook vaak gehad. ff kijken of het filmpje dat je download ook echt wat is. dus even de kazaa download file copieëren, door VirtualDub heen halen en kijken. en vervolgens kun je dat kopietje niet meer verwijderen. Je memory en CPU load schiet omhoog als je het bestand alleen al aan klikt, laat staan als je de properties wilt veranderen (dat kan wel maar je moet lang wachten, tot 5min hier). Dit gebeurt altijd en is geen willekeurige fout.

deleten werkt niet, ook niet in safe mode en setup recovery console .... :s

de eerder door criticaljoe genoemde methode om CMD te laten starten door "at" werkt wel.
at hh:mm /interactive "cmd"
en ik kan me voorstellen dat Insan1ty's methode ook werkt, aangezien je daar ook wel systeem rechten zult krijgen.

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

Is wel een oudje he

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

dan nog is het een vervelend probleem en wilde ik toch ff vertellen dat de safe mode methode niet altijd werkt.

BTW: niet dat jou post echt veel bijdraagt IMO

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

In het verolg in een andere map even een gelijknamig bestandje aanmaken en dit eroverheen kopieren.. werkt gegarandeerd en is nog simpeler
Pagina: 1