[Mandrake/Win2k] Dual boot, alleen 2 HD's

Pagina: 1
Acties:

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 21:01

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Ik wil dus kunnen dual booten met Mandrake 8.0 en Win2k SP 2

Ik heb de search gebruikt, ik heb alleen dingen gevonden met dual boot op 1 schijf met partities enzo met partition magic en lilo. Maar hoe zit het nou als ik 2 Harde Schijven heb? Waarschijnlijk ook met lilo of niet :? maar hoe doe ik dat percies?

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik neem aan dat je Win2k al geïnstalleerd hebt. Als je Mandrake nu installeert zal deze waarschijnlijk vanzelf al je bootloader fixen zodat je vanaf beiden kan booten.

Als dit niet het geval is, kan je je /etc/lilo.conf aanpassen en daarna even 'lilo' draaien.

Het werkt hetezelfde als bij partities, alleen heet het dan wat anders, bijvoorbeeld ipv /dev/hda1 en /dev/hda2 gebruik je nu /dev/hda1 en /dev/hdb

zoiets.. suc6 ermee :)

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Ja oke, maar welke HD moet ik dan als master en welke als slave doen? Of maakt dat helemaal niets uit?

• saviour
  • Niet online
Moet je allebei de schijven eerst nog erin zetten dan :?

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Neej joh,

Ik heb een oude test bak zegmaar daarvan staat de kast altijd open, als ik dan wil booten sluit ik een HD aan Linux of Win2k 8-) Tsja, je moet wel wat verzinnen als je niet weet hoe het anders moet....

Maar als ik eenmaal met een OS bezig ben duurt het weer ff totdat ik weer eens met de andere OS verder wil dus het is niet zo dat ik elke dag IDE erin duw en er uit trek, meer om de week ofzo :)

• saviour
  • Niet online
Voor de lilo maakt het iig niet uit hoe de schijven erin zitten. Als ze het maar doen ;)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op maandag 11 februari 2002 17:35 schreef EVILSalami het volgende:
Ja oke, maar welke HD moet ik dan als master en welke als slave doen? Of maakt dat helemaal niets uit?
Dat maakt weinig uit, je maakt er eentje master, en daarop zet je lilo, of GRUB o.i.d., waardoor je op de 2e schijf kunt komen.. Isse simpel :P ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1