msn in dos??

Pagina: 1
Acties:

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
ik heb ff de search geused, en ik kwam niet verder dan msn in linux....
Maar ik zou graag msn willen gebruiken in een dos venster onder w95, is er zoiet, of weet iemand hoe het protocol van msn in elkaar zit?

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 17:12 schreef erkens het volgende:
ik heb ff de search geused, en ik kwam niet verder dan msn in linux....
Maar ik zou graag msn willen gebruiken in een dos venster onder w95, is er zoiet, of weet iemand hoe het protocol van msn in elkaar zit?
Natuurlijk is er iemand die weet hoe het MSN protocol er uit ziet.. Anders had niemand clients kunnen schrijven voor Linux / Unix e.d. Probeer eens een auteur van een MSN Client te benaderen. Of bekijk de source van een Linux clientje...

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
tja, ik heb zelf geen runnend linux systeem hier klaar staan (op freesco na dan :)) maar ik heb even lmme gedownload en tja c++ is niet bepaald mijn taal :(

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 17:22 schreef erkens het volgende:
tja, ik heb zelf geen runnend linux systeem hier klaar staan (op freesco na dan :)) maar ik heb even lmme gedownload en tja c++ is niet bepaald mijn taal :(
Wat is je taal dan wel? Want er zullen vrijwel zeker ook clients zijn die geschreven zijn in Perl of Python, java ... en ga zo nog maar ff door

<edit>
En daar heb je toch ook geen runnend systeem voor nodig?
</edit>

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
mijn taal voornamelijk pascal (object pascal:=delphi) verder basic (uiteraard, heb zelf alleen geen visual bascic, wel quickbasic 4.5 :))

om lmme te compilen en te kijken hoe het werkt, heb ik wel een linux systeem nodig

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
bij microsoft heb ik het gevonden:

http://msdn.microsoft.com/downloads/default.asp?url=/downloads/topic.asp?url=/msdn-files/028/001/359/topic.xml

alleen heb ik hier visual basic of microsoft c++ nodig, en die heb ik niet.
Is er iemand die van deze files een dll kan compilen oid? zodat ik een console app kan schrijven in delphi 3?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 17:48 schreef erkens het volgende:
bij microsoft heb ik het gevonden:

http://msdn.microsoft.com/downloads/default.asp?url=/downloads/topic.asp?url=/msdn-files/028/001/359/topic.xml

alleen heb ik hier visual basic of microsoft c++ nodig, en die heb ik niet.
Is er iemand die van deze files een dll kan compilen oid? zodat ik een console app kan schrijven in delphi 3?
nee dat lukt niet :(
heb even een vb5 ergens "geleend" maar ik kan er niets mee, aangezien msn messenger geinstalleerd moet zijn |:(
dus, iemand anders die een oplossing heeft?

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
man ik zou eens aan een sneller pc gaan denken, aangezien je ook nog met die 386 aan het internetten bent :+

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 20:43 schreef M4RTiN het volgende:
man ik zou eens aan een sneller pc gaan denken, aangezien je ook nog met die 386 aan het internetten bent :+
snellere pc? tja, als ik geld had voor een nieuw notebook!
heb je dan iets snellers nodig voor een chello verbinding??
Pagina: 1