Via via heb ik een aantal oude pc's gekregen. Er zaten heel wat interessante dingen bij zoals een 386 met co-processor. Ook trof ik een aantal aparte zaken aan, zoals een 486 met hele vreemde uitbreidingssloten. Naast een 8 bits ISA en 3 16 bits ISA sloten zitten er namwlijk ook een tweetal zwarte sloten met daarachter nog eens een wit en daarachter nog eens een bruin slot. Hier ziten de videokaart en de i/o controller in. Het voorste slot ziet er uit als een 8 bits ISA slot, het middelste slot herken ik niet en het achterste slot lijkt als twee druppels water op een AGP slot. Mijn vraag is dan ook, wat is dit? Ik dacht zelf aan een VLB of EISA slot.
In een andere computer, een Pentium 90, zaten naast een tweetal PCI sloten geen normale zwarte ISA sloten maar witte ISA sloten waar mijn ISA kaarten trouwens prima in werken. Is dit een kleurfoutje van de fabrikant of ook weer een afwijkend slot?
Ik kan helaas geen foto's posten want ik heb geen digitale camera.
In een andere computer, een Pentium 90, zaten naast een tweetal PCI sloten geen normale zwarte ISA sloten maar witte ISA sloten waar mijn ISA kaarten trouwens prima in werken. Is dit een kleurfoutje van de fabrikant of ook weer een afwijkend slot?
Ik kan helaas geen foto's posten want ik heb geen digitale camera.