Toon posts:

2 HUBS koppelen met Crosscable of 1:1 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey GoT'ers,

Twee Vraagjes:

1)
Ik heb twee hubjes, ik wil ze aan elkaar patchen maar ik vroeg mij af, moet dit met een crosscable of met een 1:1 patchkabel?

2)
Als ik een Crosscable maak, dan is het kleurenschema van het ene uiteinde het volgende:

1 - Wit/Groen
2 - Groen
3 - Wit/Oranje
4 - Blauw
5 - Wit/Blauw
6 - Oranje
7 - Wit/Bruin
8 - Bruin

Is het andere uiteinde dan precies hetzelfde of is dat volgens het schema van 1:1?

B.V.D. :)

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
een crosskabel, maar het schema weet ik zo niet :(

• Patser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 23:11

Patser

this.Close();

Je kunt ook doorlinken met reguliere kabel van uplinkpoort naar andere hub op "gewone" poort

Verwijderd

1. Als er géén uplink poorten op de hubs zitten moet je ze met een crossover kabel aan elkaar hangen, als er wel een uplink poort op zit moet je die uplink poort met een normale kabel aan een normale poort op een andere hub hangen.

2. Zie de FAQ! :)

• Akropolis
  • Laatst online: 28-01 15:28

Akropolis

Still stupid...

btw, Cross-kabel schema staat in FAQ

• Foeijonghaai
  • Laatst online: 20-08 10:04
met een kruiskabel, tenzij je hub een 'uplink' poort heeft, dan kun je die gebruiken met een patchkabel.

Meestal is de 'uplink' ook nog gekoppeld aan een poort op de hub (meestal nr 1) en die mag je dan niet meer gebruiken.

De 'uplink' is een poort die gekruist is aangesloten, en zodoende heb je dan geen cross cable meer nodig.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:55
heb je een uplink poort op één van de twee dan 1 op 1 kabels, anders cross.

Voor kabels lees eens de FAQ http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/3#3

Als je de FAQ gelezen had, dan had je de rest ook zelf kunnen bedenken.
Pagina: 1