Hier ff een aantal foto's van m'n casemod (dakfan) en m'n voedingmod (raampie)
Eerst ff waarom die dakfan:
Nou eigenlijk vrij eenvoudig.

[ge-arceerde is de plek van de voeding]Verder is hier de home-made tempsensor en de goldfingerdevice goed te zien
Doordat het een kleine kast is, werd de warmte van m'n cpu als het ware opgesloten tussen de voeding, dak, mobo en achterkant. Aangezien je moeilijk je mobo kan perforeren, en aan de achterkant geen plek was, maar een dakfan gemaakt.

Een lekker klein kastje

Hierzo de bovenkant van de fan. Scheelde zo'n 15°C
Gat gemaakt met een decoupeerzaag met een houtzaagje (teringherrie
)randen afgeplakt met tape tegenbeschadigingen
Door een denkfoutje|:( vergeten dat m'n voeding nu niet meer op z'n plek kon. Toen maar er maar ff een ijzerzaag in gezet:9
Waarom een kijkraampie in m'n voeding?
Ook 1 eenvoudige reden voor: als m'n voeding op z'n plek 'hing' dan kon m'n goldfingerdevice niet op de cpu wegens ruimtegebrek. Na een beetje meetwerk bleek dat het om ongeveer 0,5cm ging. Na m'n voeding opengehad te hebben bleek dat er ruimte voor was om een gat te maken zodat ik 'm wel kon gebruiken.

Ging dus echt om een klein stukje
Eerst 2 gaatjes geboord en er geprobeer een ijzerzaag in te zetten, maar dat lukte niet echt. Toen een kleiner boortje en iets meer gaatjes geboord en die uitgeslagen.
Resultaat valt me niet eens tegen

Toen nog een jewelcase gemod als bescherming tegen kortsluiting op het koelblok van m'n psu (staat op 1tje toch 230V?)

Verder valt er niet veel mee te delen of te zeggen.
Mijn dank gaat ten eerste naar de digitale camera van m'n pa: heeft naar mijn mening voortreffelijk werk verricht.
Ten tweede naar erikdeprik voor het schenken van z'n goldfingerdevice.
Draait nu stabiel op 705mhz maar ben er nog lang nie mee uitgetweakt
Brand maar los
Eerst ff waarom die dakfan:
Nou eigenlijk vrij eenvoudig.
[ge-arceerde is de plek van de voeding]Verder is hier de home-made tempsensor en de goldfingerdevice goed te zien
Doordat het een kleine kast is, werd de warmte van m'n cpu als het ware opgesloten tussen de voeding, dak, mobo en achterkant. Aangezien je moeilijk je mobo kan perforeren, en aan de achterkant geen plek was, maar een dakfan gemaakt.
Een lekker klein kastje
Hierzo de bovenkant van de fan. Scheelde zo'n 15°C
Gat gemaakt met een decoupeerzaag met een houtzaagje (teringherrie
Door een denkfoutje|:( vergeten dat m'n voeding nu niet meer op z'n plek kon. Toen maar er maar ff een ijzerzaag in gezet:9
Waarom een kijkraampie in m'n voeding?
Ook 1 eenvoudige reden voor: als m'n voeding op z'n plek 'hing' dan kon m'n goldfingerdevice niet op de cpu wegens ruimtegebrek. Na een beetje meetwerk bleek dat het om ongeveer 0,5cm ging. Na m'n voeding opengehad te hebben bleek dat er ruimte voor was om een gat te maken zodat ik 'm wel kon gebruiken.
Ging dus echt om een klein stukje
Eerst 2 gaatjes geboord en er geprobeer een ijzerzaag in te zetten, maar dat lukte niet echt. Toen een kleiner boortje en iets meer gaatjes geboord en die uitgeslagen.
Resultaat valt me niet eens tegen
Toen nog een jewelcase gemod als bescherming tegen kortsluiting op het koelblok van m'n psu (staat op 1tje toch 230V?)
Verder valt er niet veel mee te delen of te zeggen.
Mijn dank gaat ten eerste naar de digitale camera van m'n pa: heeft naar mijn mening voortreffelijk werk verricht.
Ten tweede naar erikdeprik voor het schenken van z'n goldfingerdevice.
Draait nu stabiel op 705mhz maar ben er nog lang nie mee uitgetweakt
Brand maar los
edit:
° teken
typo
° teken
typo
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB