[Gentoo] Versioning van releases

Pagina: 1
Acties:

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 17:42
Is er iemand hier die het versioning systeem van Gentoo snapt? Ik heb heb op m'n pjoeter een ISO staan en die heet
build-ix86-1.0_rc6-r14.iso
Release Candidate 6 van versie 1.0. Dat snap ik. :X Maar waar staat die r14 dan voor? En waarom staan er hier allemaal files waarbij alleen de r verschilt? En is r14 nou verouderd? Moet ik nou weer r15 gaan downloaden om hem vervolgens weer te branden? Aaaaaaaaaah help!!! |:( :X

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 16:53 schreef Vinnienerd het volgende:
Is er iemand hier die het versioning systeem van Gentoo snapt? Ik heb heb op m'n pjoeter een ISO staan en die heet
[..]

Release Candidate 6 van versie 1.0. Dat snap ik. :X Maar waar staat die r14 dan voor? En waarom staan er hier allemaal files waarbij alleen de r verschilt? En is r14 nou verouderd? Moet ik nou weer r15 gaan downloaden om hem vervolgens weer te branden? Aaaaaaaaaah help!!! |:( :X
gokje... release 14?

• Vinnienerd
Maar wat is dan het verschil tussen RC6-r14 en RC6-r15? Dan noem je ze toch gewoon RC6 en RC7? :?

Verwijderd

dat rc is gewoon revisie zeg maar.. geen versie

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op maandag 11 februari 2002 17:16 schreef Vinnienerd het volgende:
Maar wat is dan het verschil tussen RC6-r14 en RC6-r15? Dan noem je ze toch gewoon RC6 en RC7? :?
Op de site van dat programma, is de laatste versie 1.0-rc6 o.i.d. Maar soms gaat er iets mis met het maken van packages, dus daarom zetten de meeste distributies er nog een extra nummer achter, wat dus in dit geval de -r14 is. Tenminste, dat lijkt mij het meest logisch, then again, ik gebruik Gentoo niet, dus ik kan ook maar wat lopen te blaaten :+ ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Vinnienerd
dus hert verschil tussen verschillende releases is eigenlijk wel heel klein... :?

Verwijderd

Yep zo is er dag geleden bv wlan stuff toegevoegd op de install iso. Het word gewoon steeds verbeterd en bugs eruit gehaald en aleen bij een echt grote veranderingen komt er een nieuwe rc.
Pagina: 1