Zone alarm....steeds toestemming geven

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Ik gebruik nu al een tijdje Zone-Alarm, en toen ik hem net geinstalleerd had vroeg hij bij ieder programma of die gebruik mocht maken van het internet, bijv. Internet Explorer.
Na alles aangevinkt te hebben, en toestemming gegeven, ging het 3 maanden goed.
Sinds eergister vraagt hij constant weer om toestemming als de pc opnieuw is opgestart.
Kortom, hij vergeet de lijst met programma's.
Ik heb niks gedaan aan de software, niets ge-update of geinstalleerd, helemaal niets veranderd aan de pc.
Ik heb de pc al gescand op virussen, maar ook dat niet.

Wat is er opeens mis met mijn Zone-Alarm, dat hij al mijn programma's vergeet ??

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Deze vraag is hier al vaker beantwoord. Bij mij werkte in ieder geval de tip om Zone Alarm opnieuw te installeren.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Nog een tip : VERWIJDER ZONE ALARM!

Verwijderd

Wele windows draai je?

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-04 12:39

TheProphet

unifi-forum.nl

Verwijderd

Mogelijk is je register beschadigd,en maakt met het opstarten steeds een nieuw register aan.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Stop ZA en verwijder uit c:\windows\internet "iamdb.rdb" en "(computernaam).ldb" & reboot.

Die zouden nl. wel eens corrupt kunnen zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• MuTTLeYs
Hmm vergeten te melden, foutje. |:(
Ik gebruik Windows XP Pro NL.
Ik zal hem effe opnieuw installeren, en kijken wattie doet.
Bedankt voor jullie reactie's.

• MuTTLeYs
Op maandag 11 februari 2002 16:59 schreef flippie.ff het volgende:
Mogelijk is je register beschadigd,en maakt met het opstarten steeds een nieuw register aan.
Wat ik wel kan herinneren is dat 3 dagen geleden de stroom is uitgevallen terwijl mijn PC aan stond.
Kan het register daardoor beschadigd zijn geraakt ??
En is het register dan nog te redden, of wordt het XP opnieuw installeren ?

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Heb het ook gehad, bij mij was opnieuw installeren ook de enige optie.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Ik heb het ooit ook gehad, reinstall werkte niet, terwijl het weggooien van de twee eerder genoemde bestanden juist wel werkte.

Later, na wat heen en weer gemail met de mensen van ZA zeiden ze hetzelfde.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Ja dit is een oud topic, maar de oplossing van FJK heeft niet gewerkt, dus iemand nog suggesties? :O In welke file bewaard ZA zijn configuratie eigenlijk?

Verwijderd

the best solution. Sygate firewall pro.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Rasheed187: staan de bestanden niet op een andere plaats nu (omdat je een nieuwe versie van ZA/Windows hebt - dus even zoeken op je harde schijf naar *.rdb en *.ldb)?

Sehn: tja, met zulke onderbouwing kan ik ook zeggen "the best solution. ZoneAlarm." ;)
Verder vroeg noch de topicstarter, noch Rasheed187 om een andere firewall, maar om een oplossing om dit probleem bij ZA te verhelpen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Rafe op 23-12-2003 18:25 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 17:50:
In welke file bewaard ZA zijn configuratie eigenlijk?
Geen idee, ik gebruikte het al niet meer toen ik bovenstaand bericht schreef :o

Maar die twee genoemde bestanden (of eigenlijk die hele dir) of het register lijken me goede opties. Kijk anders zelf even met regmon en filemon van www.sysinternals.com :)

Welke versie van ZA heb je trouwens? Waarschijnlijk niet dezelfde als die van februari 2002 dus geef even aan welke :)

Verwijderd

Ik gebruik V4.5.530 van ZA op Win98 SE, 1 van de nieuwste. Ik heb niks aan te merken op ZA, behalve dit. Ik snap niet waarom het de configuratie niet onthoudt, het speelde zo te zien al in 2002, en is nog steeds niet opgelost. Hopelijk doet Checkpoint hier wat aan. :(

Uit frustratie heb ik gisteren Kerio gedownload, maar dat is al helemaal klote (qua installatie). Sygate ga ik wel uitproberen, maar ik hoop dat dit probleem in ZA snel wordt opgelost. |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2003 21:14 ]

Verwijderd

Ik denk dat de enigste oplossing is het te herinstalleren, en daarna eenmalig ZA te configuren (welke applicaties hebben wel/niet toegang), want de eerste maal onthoudt het wel alles, heel merkwaardig.

Ga het nog wel op het ZA forum proberen, hoop niet dat ZoneLabs nu alleen maar $tekens ziet, en de freeware versie gaat verwaarlozen.

• Romeo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 12:08
Als je zone alarm upgrade vraagt ie of je een clean install wilt doen, waarbij alle oude configuratiebestanden worden gewist, of dat je een upgrade wilt doen met behoud van je config bestanden.

Heb je dit toevallig gedaan? Standaard selecteert ie een clean install.

Zo niet, en heb je ineens die vragen, installeer het dan voor de zekerheid opnieuw met een clean-install, dan is de kans het grootst dat het daarna over is.

Verwijderd

Heb jij dan geen problemen Romeo? Welke versie heb jij, want ik heb het al helemaal opnieuw geinstalleerd, zonder resultaat. Misschien dat het nog ergens files in een map op de C schijf bewaard, ik ga het even checken.

Verwijderd

Op 1 of andere manier heeft ZA de configuratie van sommige apps weten te houden, iemand nog suggesties waaraan het zou kunnen liggen? Ik bedoel, normaal gesproken zou een app z'n configuratie toch wel moeten kunnen onthouden, anders is het wel een gigantische bug. :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2003 19:44 ]

Verwijderd

Ik denk dat ik de oplossing gevonden heb, je moet iedere keer als je veranderingen invoert, ZA afsluiten en daarna weer opstarten. ZA onthoudt de settings dan wel, zo te zien. Wel wat omslachtig, maar beter dan geen oplossing. Dit is wel onder voorbehoud, want ik heb m'n PC nog niet opnieuw opgestart, pas als ik dat heb gedaan weet ik of het echt werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 23:11 ]

Pagina: 1