Van Chello:
Ik weet niet of dit je vraag beantwoorde.
Zoals je kan zien staat er dat je een dynamisch IP hebt, maar als je maar vaak genoeg je comp aan hebt houd je volgens hun je IP...Een nadeel van DHCP dat door een aantal klanten wordt gevoeld is dat men niet meer "recht" heeft op een vast IP-adres. Voor de duidelijkheid wil UPC hier melden dat u dit recht nooit heeft gehad zoals dit ook staat beschreven in de algemene voorwaarden, artikel 9 (IP adres). Met de bestaande COM21 apparatuur had het gebruik van DHCP een aantal nadelen waardoor UPC heeft besloten DHCP in combinatie met COM21 niet te gebruiken.
Met het gebruik van DHCP is het niet zo dat u iedere keer een ander IP adres krijgt toegewezen. Het IP adres is wel dynamisch maar heeft op dit moment een leasetijd van 1 week. Wat wil zeggen dat als u langer dan 1 week de computer niet heeft gebruikt (computer moet uitstaan), dat dan de kans bestaat dat u een nieuw IP adres krijgt. Tevens heeft UPC niet minder IP's in gebruik dan het aantal klanten. Hierdoor blijkt in de praktijk dat u steeds hetzelfde IP adres krijgt toegewezen.
Ik weet niet of dit je vraag beantwoorde.
Verwijderd
In de 1,5 jaar dat ik bij UPC heb gezeten, is mijn IP adres nog nooit veranderd.
Maar waarom zou je je IP adres vast invullen? Wil je er een servertje aanhangen?
Maar waarom zou je je IP adres vast invullen? Wil je er een servertje aanhangen?
Met COM21 modems heb je geen keus. Je moet je IP adres invullen en dat verandeerd dus niet, totdat je bericht krijgt van chello dat je een ander IP adres moet gaan gebruiken.
...een paar keertjes, ivm verhuizing.
"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)