[word] watermerk niet meeprinten

Pagina: 1
Acties:
  • 522 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-12-2022
heej,

ik ben bezig om een aantal Word sjablonen te maken, tis de eerste keer vandaar dat ik tegen beperkingen van mezelf oploop.

1.)Eén daarvan is het volgende:

ik heb in het item 'kop- en voetteksten' een achtergrond afbeelding ingevoegd, zegmaar een watermerk.
Alleen is het nu de bedoeling dat de klant z'n gedrukte briefpapier invoerd in de printer, op print drukt en alleen z'n getypte tekst d'r uit ziet komen en niet ook nog eens die afbeelding.
Is dat mogelijk behalve door het uitzetten van het vinkje bij 'tekenobjecten' in het printopties menu?
Want dat heeft als nadeel dat ook tekstvakken niet meer geprint worden.

2.)Daarnaast willen ze ook nog het volgende waarvan ik betwijfel of het kan:

Als het briefpapier vol is en ze naar een tweede pagina springen, willen ze gelijk het volgpapier (aparte DOT) hebben om op verder te typen.

Ik heb onder de F1 niets over bovenstaande kunnen vinden, is er soms een Word-guru in de zaal die daar iets over los wil laten? :)

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Move -> SA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-02 23:18

D2k

Op maandag 11 februari 2002 19:39 schreef dev-null het volgende:
Move -> SA
das idd een goei
ben ik het helemaal mee eens :)
DR vangen.....
P&W -> SA

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-06 14:57

vinnie1908

Appel != peer

Kan je niet een stylesheet aanmaken. Daarin als tweede en volgende bladzijden de vervolgpagina en alleen op de eerste pagina het voorblad?
Misschien dat je het op die manier kan proberen. En anders idd uitvinken

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz
Op maandag 11 februari 2002 19:39 schreef dev-null het volgende:
Move -> SA
ohw, hoort dat bij SA.. ik was er vanuit gegaan dat er VB(script) aan te pas moest gaan komen, vandaar dat ik um bij /14 achtergelaten had.

vinnie: ik ga het ff testen.

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-06 15:20
Op maandag 11 februari 2002 16:44 schreef Hangloozz het volgende:
1.)Eén daarvan is het volgende:

ik heb in het item 'kop- en voetteksten' een achtergrond afbeelding ingevoegd, zegmaar een watermerk.
Alleen is het nu de bedoeling dat de klant z'n gedrukte briefpapier invoerd in de printer, op print drukt en alleen z'n getypte tekst d'r uit ziet komen en niet ook nog eens die afbeelding.
Is dat mogelijk behalve door het uitzetten van het vinkje bij 'tekenobjecten' in het printopties menu?
Want dat heeft als nadeel dat ook tekstvakken niet meer geprint worden.
Probeer eens een macro te maken, waarin je eerst het watermerk eruitknipt, dan het document print, en dan het watermerk weer terugplakt. Eventueel kan je op deze manier eerst de eerste pagina printen, en als het watermerk er weer staat de rest uitprinten.
2.)Daarnaast willen ze ook nog het volgende waarvan ik betwijfel of het kan:

Als het briefpapier vol is en ze naar een tweede pagina springen, willen ze gelijk het volgpapier (aparte DOT) hebben om op verder te typen.
Kan je geen nieuwe .dot-file maken waarin je op de eerste pagina de indeling voor het briefpapier maakt, en op de tweede pagina de indeling voor het vervolgpapier? De opmaak voor de tweede pagina geldt dan ook voor de derde pagina en verder.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz
Op dinsdag 12 februari 2002 09:45 schreef Coffeemonster het volgende:

Probeer eens een macro te maken, waarin je eerst het watermerk eruitknipt, dan het document print, en dan het watermerk weer terugplakt. Eventueel kan je op deze manier eerst de eerste pagina printen, en als het watermerk er weer staat de rest uitprinten.
Dat zal het wel gaan worden denk.
Nu nog leren hoe een macro te maken ;(
Op dinsdag 12 februari 2002 09:45 schreef Coffeemonster het volgende:
Kan je geen nieuwe .dot-file maken waarin je op de eerste pagina de indeling voor het briefpapier maakt, en op de tweede pagina de indeling voor het vervolgpapier? De opmaak voor de tweede pagina geldt dan ook voor de derde pagina en verder.
Dat kan geloof ik met secties?
Ik zal nog maar eens in de help kruipen..
God, wat verlang ik naar Illustrator :X

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-06 15:20
Op dinsdag 12 februari 2002 11:25 schreef Hangloozz het volgende:

[..]

Dat zal het wel gaan worden denk.
Nu nog leren hoe een macro te maken ;(
Macro opnemen en bewerken in Visual Basic is het makkelijkst. Tip: Als je met de cursor op een commando/object gaat staan en je geeft een ram op F1, geeft VB de help die hoort bij dat commando. Zo ben ik ook begonnen met scripts maken 8-)
[..]

Dat kan geloof ik met secties?
Ik zal nog maar eens in de help kruipen..
God, wat verlang ik naar Illustrator :X
Bijvoorbeeld. Sectie-einde volgende pagina geven, en dan in de voettekst 'zelfde als vorige' uitschakelen. Dan kan je een andere voettekst (bijvoorbeeld met watermerk) maken. Bovendien kan je pagina-opmaak op de sectie toepassen (handig voor marges en zo). Succes ermee :).

Btw. Illustrator om briefjes mee te typen? ;) Maar het is met alle programma's zo: je moet net even weten waar die functie die je zoekt zit.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27948

Via menu file->page setup, tabblad paper source kun je ervoor zorgen dat de eerste pagina op ander papier wordt afgedrukt.
Deze eerste pagina maak je dan een aparte sectie (zie hierboven) zonder watermerk.
Het enige waar je voor moet zorgen is dat de tweede pagina automatisch in de tweede sectie komt. Ik weet zo niet hoe je dat voor elkaar moet bakken.
Pagina: 1