SCSI detects device on all ID's

Pagina: 1
Acties:

• MindfluX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12-2024
ATTENTIE: PROBLEEEM IS OPGELOST, zie laatste bericht voor sluitend antwoord.

Symbios Logic SM875XS detecteert mijn Plextor PlexWriter 8/20 op alle ID's behalve Controller kaart id. In mijn geval krijg ik dus 14x Plextor 8/20 + 1x Symbios Controller. Dit gebeurd reeds in de SCSI Bios device detection of automatic detection bij booten.

Ik maak al geruime tijd gebruik van 2 externe Plextor devices (40 + 8/20), maar na twee maanden de Plextor niet meer gebruikt te hebben doet hij vreemd. Gezien de PlexWriter drie maanden geleden wat misbranders ging maken, brandde ik voor de zekerheid de data op een andere pc en brander. Nu wil ik hem weer gebruiken, maar helaas.

Ik heb elke opstelling geprobeerd qua kabel/id/doorlussen/parity/termination. Belangrijk feit is dat de UltraPlex stand alone wel uitstekend werkt. De PlexWriter doet het echter zowel stand alone als doorgelust niet meer.

(Gevolg is dat ik in Windows 2000 de PlexWriter niet meer kan gebruiken. Tevens toont Windows 2000 de PlexWriter op alle id's behalve controller id. Bij een aanroep crasht mijn systeem met een reset.)

Sinds dat ik alle opties heb geprobeerd, beschouw ik mijn PlexWriter als overleden. ;(

Kan ik hem nog reanimeren, of is hij rijp voor de kliko?

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:33
SCAM support uitgezet in de bios ?

• MindfluX
Hele goede optie, bedankt daarvoor,... maar niet de oplossing:
SCAM is verwijderd in BIOS controller versie 4.18.00.
Standaard stond SCAM uit. In verband met de SPI2 regels neem ik aan dat SCAM volledig verwijderd is. Een oude handleiding geeft echter aan dat na versie 4.09.00 SCAM standaard uit staat,... deze is echter niet meer terug te vinden in 4.18.00.

Het vreemde is dat versie 4.18.00 nu niet meer verkrijgbaar is onder LSILogic en nu 4.12.00 is.

Eventueel kan ik 4.12.00 flashen. Maar ik heb anderhalf jaar gedraaid met 4.18.00. Ik bedenk me nu wel dat ik een ABIT KR7A-RAID heb gekocht, en DAT is het enige verschil. Voorheen had ik de ABIT KT7A.

edit:
Ik zal de PlexWriter op een andere pc moeten aansluiten. Ik ken iemand met KT7A + SCSI, dus dat komt mooi uit.

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
Windows2000 heeft geen AspiLayer ingebouwd.
Aspi-driver installeren d.m.v. ForceAspi 1.7

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

• MindfluX
Detectie van de PlexWriter gaat reeds fout in de SCSI BIOS.
Windows 2000 stukje, is een gevolg verhaal.

Toch bedankt voor je opmerking.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:33
geen echte oplossing, maar meer een vraag/suggestie:

probeer het probleem inderdaad zoals je van plan was nog meer te localiseren. Oftewel brander op een andere pc. Evnetueel ook controller.

Tevens mail LSILogic ook met je probleem. Doorgaans geven dit soort bedrijven uitermate goede support/feedback.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
eventueel een nieuwere firmware op je scsi writer?

kheb zelf ook een symbios logic kaart (zelfde chipset)
jouw probleem is dezelfde als de mijne (alleen bij mij is het de ultraplex ipv de plexwriter welke de problemen heeft)

deze beschouw ik ook als overleden (geeft ook veel parity errors op de scsi bus)

maar omdat het hier om een plexwriter gaat (daar maken ze nog wel firmware update's voor) is het te proberen

A wise man's life is based around fuck you

• MindfluX
PROnline: ik heb LSILogic een e-mail gestuurd en ik ga het zo spoedig mogelijk proberen met een andere controller, plus intern ipv extern.

zwelgje: de SCSI controller gaat verkeerd om met ID's, een firmware updaten in zo'n geval is zeer riskant. Windows 2000 crasht al met een reset wanneer ik de PlexWriter benader, laat staan wat er gebeurd bij een firmware update.

Wanneer LSILogic geen antwoord heeft op mijn vraag en de nu openstaande opties niet zorgen voor een oplossing, dan zal ik een nieuwe SCSI brander aanschaffen. Misschien een Yamaha, maar dat is van latere zorg.

Verwijderd

ding op id 7 staan ---> veranderen is id van scsi adapter ... ..

• MindfluX
scsi-freak, PROnline, Xfile & zwelgje: probleem opgelost! :)

tegenovergestelde heeft geleid tot de oplossing. scsi controller stond reeds minimaal een jaar op id 0. de PlexWriter had ik telkens een andere id gegeven (op controller id na), en dat werkte niet. De meest voor de hand liggende optie, controller op id 7, dacht ik niet aan.

Excuses voor mijn onvolledigheid bij het eerste bericht.

zwelgje: misschien is er dus nog hoop voor jouw UltraPlex.

Overigens heb ik vandaag e-mail binnen gehad van LSILogic, ze veronderstelde dat het in de PlexWriter zat. Verder zou ik de laatste scsi bios versie 4.12.00 moeten downloaden, maar ik heb echter 4.18.00 :?

Eind goed al goed, het werkt!! Bedankt voor de hulp!
Ik heb direct een CD gebrand en het werkt uitstekend.

• Zwelgje
kheb die ultraplex al op een 2940 van adaptec gehongen maar het probleem blijft (heb hier thuis 7 machine's met scsi erin, maar op geeneen doet ie het)

allemaal parity errors op de scsi bus.. (en ja kabels zijn goed)

ergo: ik koop me wel een nieuwe... :)

• MindfluX
Ik heb twee UltraPlexen 40max, voor 25 euro mag je er eentje hebben. Interne versie in orginele doos. Kijk maar.

• Zwelgje
Op dinsdag 12 februari 2002 19:11 schreef MindfluX het volgende:
Ik heb twee UltraPlexen 40max, voor 25 euro mag je er eentje hebben. Interne versie in orginele doos. Kijk maar.
ok, hebbie icq?

• MindfluX
nee, dat heb ik niet meer. ik heb nog een e-mail adres: mindflux@gmx.it. dan kan ik evt. telefoonnummer door geven via dat adres. ik woon in tilburg.

ik ga zo weg... vanavond reageren op een e-mailtje zit er niet meer in voor mij, maar komt allemaal goed. we regelen het nog wel.
Pagina: 1