[VB] Picture op DataReport wijzigen vanuit code

Pagina: 1
Acties:

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik zou graag de Picture in een image-control op een DataReport wijzigen vanuit de code.

Ik heb dit geprobeerd met volgende code:
code:
1
DrAcato.Sections(2).Controls(3).Picture = LoadPicture("d:\acato\fotos\2001017.jpg")

waarbij DrAcato een DataReport is en Controls(3) op de RptImage-control wijst (dit heb ik zéér goed gecontroleerd!)

Als ik de code uitvoer krijg ik volgende foutmelding:
Run-time error '438'

Object doesn't support this property or method
en dit terwijl volgende code met een Label perfect werkt:
code:
1
DrAcato.Sections(2).Controls(1).Caption = "test"

Dat vind ik toch wel raar :?

Weet er iemand hoe ik de inhoud van mijn PictureBox op mijn DataReport kan wijzigen?

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik begin al te vrezen dat het niet mogelijk is om dit tijdens de run-time te wijzigen.
Op het internet circuleert deze vraag maar er staat nergens een antwoord bij.

Zou het mogelijk zijn om dit met crystal reports op te lossen? (ik heb dit programma niet, dus kan ook niet controleren of het gaat)

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Vermits ik het zelfde probleem had ben ik dus ook bij deze (redelijk oude) topic uitgekomen. Nu wil het toeval dat ik ook de oplossing gevonden heb om dit dus wel te doen slagen.

Het leek mij daarom toch interessant om nog even een reply te plaatsen met de oplossing. Altijd handig voor andere GoT-ers die met hetzelfde probleem te maken hebben.
DrAcato.Sections(2).Controls(3).Picture = LoadPicture("d:\acato\fotos\2001017.jpg")
WimB zit iig aardig in de buurt met zijn probeersel. Als je bij bovenstaande code nog eventjes 'Set' aan het begin zet werkt het prima. Zo dus:

code:
1
Set DrAcato.Sections(2).Controls(3).Picture = LoadPicture("d:\acato\fotos\2001017.jpg")