Toon posts:

Creative FPS 1600 of Trust Soundwave 2000P 5.1

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil nieuwe speakers aanschaffen (ik luister voornamelijk MP3tjes en kijk DVD films). Ik zit nu te twijfelen tussen de Creative FPS 1600 of Trust Soundwave 2000P 5.1.
Dit komt te hangen aan een SB Audigy (OEM).

Wat kan ik het beste nemen?

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:44
er zit wel een essentieel verschil in deze setjes, de ene heeft maar 4 speakers + subwoofer en de andere 4+1+subwoofer. Ik heb zelf de fps1600 (fps:four point surround) omdat ik voornamelijk spelletjes met AEX speel, dus dat is dan voldoende. Wil je voornamelijk DVD's kijken, dan is een vijfde (center) kanaal eigenlijk onmisbaar, bij dvd's is dit kanaal (voornamelijk) voor de spraak in de film, bij spelletjes wordt het niet (apart) aangestuurd. Wat ik wel weet is dat de fps1600 geen aparte ingang voor de subwoofer heeft, dat is dus niet 'echt' 5.1 geluid. De Trust set weet ik verder niet, maar mijn ervaring is dat het dynamisch bereik van dit merk niet echt heel goed is. Ook is de subwoofer vaak van plastic en trilt het de kamer uit ipv. fatsoenlijk geluid produceren. Ik zou op dit moment eerder gaan voor de Creative labs inspire 5.1 5300 (138,-) kost ietsjes meer maar wel heeeeeel fijn geluid.
Vraag gewoon in de winkel of je het mag horen en neem zelf een dvdtje mee (wel met 5.1 kanaals geluid..) 8-)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Op maandag 11 februari 2002 16:14 schreef BuG2FiX het volgende:
er zit wel een essentieel verschil in deze setjes, de ene heeft maar 4 speakers + subwoofer en de andere 4+1+subwoofer. Ik heb zelf de fps1600 (fps:four point surround) omdat ik voornamelijk spelletjes met AEX speel, dus dat is dan voldoende. Wil je voornamelijk DVD's kijken, dan is een vijfde (center) kanaal eigenlijk onmisbaar, bij dvd's is dit kanaal (voornamelijk) voor de spraak in de film, bij spelletjes wordt het niet (apart) aangestuurd. Wat ik wel weet is dat de fps1600 geen aparte ingang voor de subwoofer heeft, dat is dus niet 'echt' 5.1 geluid. De Trust set weet ik verder niet, maar mijn ervaring is dat het dynamisch bereik van dit merk niet echt heel goed is. Ook is de subwoofer vaak van plastic en trilt het de kamer uit ipv. fatsoenlijk geluid produceren. Ik zou op dit moment eerder gaan voor de Creative labs inspire 5.1 5300 (138,-) kost ietsjes meer maar wel heeeeeel fijn geluid.
Vraag gewoon in de winkel of je het mag horen en neem zelf een dvdtje mee (wel met 5.1 kanaals geluid..) 8-)
Ik kan je vertellen dat een center voor films op de pc heel goed misbaar is. Dat komt omdat je toch zo dicht op de speakers zit dat de center heel goed kan worden gesimuleerd door de front speakers. Ik zou niet voor Creative gaan en al helemaal niet voor (anti) trust, maar voor de Altec Lansing ACS54.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Is bijvoorbeeld de Altec Lansing AVS500 wat i.p.v. de twee eerst genoemde?

• JT

JT

VETAK y0

Die klonk ook wel aardig ja.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• rvrbtcpt
  • Laatst online: 16-08 21:57
Mijn FPS 1600 klinkt anders ook niet misselijk. Maar om DVDs te bekijken zou je inderdaad een 5.1 setup kunnen nemen. Als je dan TV out hebt zou je ze bij je TV kunnen zetten.
De Creative speakers werken echter ook goed samen met PowerDVD, je kunt in de software instellen dat je 4 speakers hebt en dat klinkt lang niet slecht.

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 11 februari 2002 18:42 schreef Frijns.Net het volgende:
Mijn FPS 1600 klinkt anders ook niet misselijk. Maar om DVDs te bekijken zou je inderdaad een 5.1 setup kunnen nemen. Als je dan TV out hebt zou je ze bij je TV kunnen zetten.
De Creative speakers werken echter ook goed samen met PowerDVD, je kunt in de software instellen dat je 4 speakers hebt en dat klinkt lang niet slecht.
sorry hoor, maar als je dat zo neerzet dat je op je bank dvd kan kijken dan hoor je met die speakers alleen het geruis van je dvd speler die draait :D

Ecodan warmtepomp

• zoefdehaas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-02-2020
Een andere optie is bijvoorbeeld de Labter Arena 530, kost 85 Euro bij www.memo.nl . Is four-point surround met houten subwoofer. Ik heb zelf de vooloper ervan, bevalt prima. Vooral als je de subwoofer in een klein hoekje kan plaatsen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 11 februari 2002 16:19 schreef JT het volgende:

[..]

Ik kan je vertellen dat een center voor films op de pc heel goed misbaar is. Dat komt omdat je toch zo dicht op de speakers zit dat de center heel goed kan worden gesimuleerd door de front speakers. Ik zou niet voor Creative gaan en al helemaal niet voor (anti) trust, maar voor de Altec Lansing ACS54.
psst, de center is juist in het leven geroepen doordat bij bioscopen de mensen die dicht op het scherm zaten er VEEL voordeel bij hebben. Hoe verder je ervanaf zit (de driehoek van de speakers) hoe minder nodig een center speakers is. :o.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 11 februari 2002 19:15 schreef JvS het volgende:

[..]

psst, de center is juist in het leven geroepen doordat bij bioscopen de mensen die dicht op het scherm zaten er VEEL voordeel bij hebben. Hoe verder je ervanaf zit (de driehoek van de speakers) hoe minder nodig een center speakers is. :o.
Ja, maar ga jij je satellieten naast je pc 3 meter uit elkaar zetten ??? Dacht ut niet :o

Ecodan warmtepomp

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Gewoon voor die trust gaan. De FPS reeks van Creative is een pot nat.

Ga gewoon voor die trust, ziet er beter uit.

>:) (Y)

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 11 februari 2002 21:19 schreef Yokozuna het volgende:
Gewoon voor die trust gaan. De FPS reeks van Creative is een pot nat.

Ga gewoon voor die trust, ziet er beter uit.

>:) (Y)
R :+ F L

Ecodan warmtepomp

• Yokozuna
Mijn FPS 1600 klinkt anders ook niet misselijk.
Iedereen die Creative heeft zegt natuurlijk dat het goede sets zijn. Ik kots erop, waarom? Omdat het nergens op gebaseerd is, meestal hebben zulke mensen bijna geen andere sets gehoord. En dan ben je niets gewend...

Hej stelletje sukkels! Neem die Trust DOH! Kijken man 2000 watt's. Daar blaas je je ramen zo meet uit man. En dat uit zo'n klein woofertje. Mensen, een revolutie! Het is jullie allen lot Trust te kopen!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 11 februari 2002 20:47 schreef JT het volgende:

[..]

Ja, maar ga jij je satellieten naast je pc 3 meter uit elkaar zetten ??? Dacht ut niet :o
Nee, daar heb je gelijk in, maar dan moet je dat zeggen :). En niet dat je zo dichtbij zit ;).

Ik ben het met je eens dat het centerkanaal iets is wat je niet extreem gaat missen bij films op de PC :).

• Yokozuna
Helaas je bericht is al gewijzigd door een moderator.

Huh? dat kreeg ik als ik mijn post wilde wijzigen. WTF :)
Maaruh, gewoon die trust doen! Dies 5.1 en surround enzo, klinkt ruimtelijker, en dan 2000watt's per kanaal. Niet zeiken, BLAZEN!!! Schijt aan die center ding, die zit er gewoon bij enzo, bij dan trust dan he..

• Dope-E
  • Laatst online: 11-07 12:42

Dope-E

The one and only Dope

Op maandag 11 februari 2002 21:23 schreef Yokozuna het volgende:
[..]
2000watt's per kanaal. Niet zeiken, BLAZEN!!!
ROFL! :o

twitter.com/curly_sanders

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 11 februari 2002 21:23 schreef Yokozuna het volgende:
Helaas je bericht is al gewijzigd door een moderator.

Huh? dat kreeg ik als ik mijn post wilde wijzigen. WTF :)
Topixbugje :X

• Yokozuna
En ik kom niet permanent ingelogd sinds HDD format van gisteren. Hoe post ik dan? Door 100x bij elke post die ik maak overnieuwe username en pass in te typen. Als ik op wachtwoord opslaan aanvink krijg ik SERVER HANGUP!!!

En als ik daar rechtsboven gewoon op inloggen klik met Yokozuna en pass krijg ik dezelfde fout. SERVER HANGUP. Jammer, geen HK acces want ik kom niet ingeloged. Daar gaan 1300 techposts. Dis offtopic sry, jullie weten zeker ook gene oplossing?

Leen mij ff 200 techpost als ik nieuwe account aanmaak. Kijk maar in profiel... Ik vind het best klote, want ik kwam elke dag ik huiskamer. Maar goed, ik zal me mond weer sluiten enzo..

Jonges kijk trouwens hoeveel handige instellingen die trust wel niet heeft! Je kunt gewoon het volume regelen enzo.. WOEI!

Afbeeldingslocatie: http://www.trust.nl/apictures/normal/12618-5.gif

• Yokozuna
Helaas, je bericht is al gewijzigd door een moderator. Je kunt dit bericht niet meer wijzigen.
Zeg is dit echt een bug of hebben jullie gewoon iets tegen Trust! >:)

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 11 februari 2002 21:20 schreef JvS het volgende:

[..]

Nee, daar heb je gelijk in, maar dan moet je dat zeggen :). En niet dat je zo dichtbij zit ;).
Mwoah...lijkt mij redelijk logisch he.

BTW : Er staat iemand 4e bij de 500 m sprinten, namelijk Van der Velde !! FitzRandolph staat 1e, Mushimaitiwert ofzo (japans lijkt toch allemaal op elkaar :P) 2 en 3e weet ik niet. Go NL !

Ecodan warmtepomp

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:46
Denk dat als je 4.1 gaat je beter een van de andere 2 genoemde setjes kan nemen dan die van Creative...

(Labtec of Altec-Lansing dus)

Tijdje geleden heb der op hardwareinfo.net een review gestaan met volgens mij die 3 sets derin (wel met Labtec arena 515 ipv die nieuwe) misshcien kan je daar dan ook ff naar kijke

• rvrbtcpt
  • Laatst online: 16-08 21:57
Op maandag 11 februari 2002 21:20 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Iedereen die Creative heeft zegt natuurlijk dat het goede sets zijn. Ik kots erop, waarom? Omdat het nergens op gebaseerd is, meestal hebben zulke mensen bijna geen andere sets gehoord. En dan ben je niets gewend...

Hej stelletje sukkels! Neem die Trust DOH! Kijken man 2000 watt's. Daar blaas je je ramen zo meet uit man. En dat uit zo'n klein woofertje. Mensen, een revolutie! Het is jullie allen lot Trust te kopen!
Volgens mij snap jij het niet helemaal. Als iemand iets vraagt over deze twee sets neem ik aan dat hij niet het geld heeft om een dure boxenset aan te schaffen.

En als je iets te mekkeren hebt, doe het dan niet hier.

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 12 februari 2002 09:12 schreef Frijns.Net het volgende:

[..]

Volgens mij snap jij het niet helemaal. Als iemand iets vraagt over deze twee sets neem ik aan dat hij niet het geld heeft om een dure boxenset aan te schaffen.

En laten Altec Lansing en Labtec nou net zo duur/goedkoop zijn als Creative... :Z

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de posts en adviezen. Ik denk dat ik dan toch ga voor de Labtec Arena 530. Heeft het meeste vermogen, verstelbare satelieten (je kunt ze anders richten, omhoog omlaag etc.). Ik heb een keer de Labtec Pulse 420 gehoord (zelfde woofer en satelieten maar dan 2.1) en dat klinkt best strak (alleen iets te overheersende bas naar mijn smaak, maar ja, dat kan ik bij mijn geluidskaart instellen).

Ik heb toch te weinig vertrouwen in Trust. De Creative FPS 1600 gaat uit balans als ie hard gaat. En de Altec Lansing AVS 500 heeft te weinig vermogen naar mijn smaak.

• JT

JT

VETAK y0

Let niet op vermogen, zegt weinig bij speakers. Mijn persoonlijke favoriet is de Altec Lansing ACS54.

Ecodan warmtepomp

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

ik heb ook die fps 1600 ennuh wat jullie ook zeggen ik vind het (net als veel anderen) erg goede sound voor dat prijsje

moet je alleen wel een soundblaster live! hebben natuurlijk
vooral de EAX effecten zijn bargoed

ik denk zelfs nog beter dan een labtec...
en ja die zijn dan mischien iets beter met films of muziek maar met UT Q3 of CS winnen ze het never nooit!

• Yokozuna
Op dinsdag 12 februari 2002 09:12 schreef Frijns.Net het volgende:

[..]

Wat lul jij nou mon! Ik raad die Trust set aan. Das cheapo cheapo el! Tss. je snapt het zelf niet zeursjaak. Trust is geen dure boxenset, dus bij deze hou ZELF je gezeur bij. Je weet niet waar je het over hebt. Tsss, tegen mij zeggen dat ik ergens anders moet mekkeren terwijl je zelf nieteens begrijpt wat ik zeg. Krijg nou wat. En wat doe jij hier eigenlijk? De eerste post van je is zeur. Jij bent nieteens met een alternatief gekomen, dus hou je er lekker buiten.
Daar komt ook nog bij dat mijn post waar jij op reargeert totaal niet serieus bedoeld was, maar dat snap jij blijkbaar ookal niet.
Mijn persoonlijke favoriet is de Altec Lansing ACS54.
Ja, en das helemaal geen duur alternatief. Voor die zeurkous hierboven.

Verwijderd

Het trust setje is bij dixons te koop voor 114.95 en dat is inclusief een dolby Digital 5.1 geluidskaart van Trust.. Is die kaart wat :?

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Kep zelf de Altec acs54 en voor die 200 piek ofzo klinkt het best goed te doen. Klinkt redelijk plastic maarja, dat heb je met al die computerboxjes.

Enne Yoko, je bent weer lekker bezig :P

specs

Pagina: 1