(win2k) mcse cursus

Pagina: 1
Acties:
  • 484 views sinds 30-01-2008

• silverraider
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03-2025
hi medetweakers, ik mag van mijn werkgever een mcse cursus gaan volgen, mag zelfs een vette en geheel verzorgde zijn. Ik wil graag van jullie weten waar jullie hem gehaald hebben, bij welke aanbieder en wat jullie daarvoor betaald hebben en of jullie deze aanbevelen. Heb de search al gebruikt, maar kreeg geen duidelijk beeld over de verschillende aanbieders. hep zelf natuurlijk ook al gezocht, en bij mij kwam computrain (eenentwintig duizend gulden, geheel verzorgd) toch als beste uit de bus, ook na telefonisch contact, maar jullie eventuele praktijkervaring vind ik ook iets waard, vandaar dit topic.

Deze cursus leek me wel aardig

http://www.computrain.nl/achtergrondinfo/mcse/product.htm

alvast bedankt voor jullie reacties :)

Verwijderd

ik ben zelf nu aan het kmijken bij www.tstc.nl

die site ziet er niet uit, maar op www.mcse.nl staat ie wel hoog in het vaantje

maar das wel fasttrack.

je kunt ook kijken bij www.bootcamp.nl

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 16:02 schreef Enfermidade het volgende:
ik ben zelf nu aan het kmijken bij www.tstc.nl

die site ziet er niet uit, maar op www.mcse.nl staat ie wel hoog in het vaantje

maar das wel fasttrack.

je kunt ook kijken bij www.bootcamp.nl
ik heb ook gekeken bij tstc, en informatie oplaten sturen, en ze belden me direct op.
Het ziet er zeer aantrekkelijk uit, je kunt in 2,5 week je mcse halen.

Ik kies denk ik voor elke maand 3 dagen (icm m'n werk) en dan heb ik over 7 maand m'n mcse.

Ze geven je een slagings garantie.

En uit cijfers is gebleken dat 98% van de cursisten het in de 1e keer gehaald heeft.

kosten ca. 20.000 (hfl)totaal.

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 08:02

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

ik wil het ook modulair gaan doen bij TSTC.

Wij hebben op het werk nu dus een win2000 server met XP werkstations.

Welke modules zou ik dan allemaal moeten doen wil ik MSCE gevertificeerd worden en ook nuttig zijn voor ons bedrijf?

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Op dit moment volg ik ook mijn MCSE Win2K bij Compu'Train en ik moet zeggen dat het me perfect bevalt tot nu toe. Het eten is goed tussen de middag (en gratis, wat uiteraard ook heel belangrijk is hehehe).

De begeleiding is ook erg goed en je krijgt een hele hoop studiemateriaal. Je krijgt zowieso de Microsoft mappen, boeken van Osbourne (is wat makkelijker doorheen te komen dan de MS mappen door wat informeler taalgebruik) en alle Transcender CD's (testexamens). Voor de rest heb ik van die gasten die 'voor' ons zitten (dus al een paar weken verder zijn) steeds hun Testking examenvragen gekregen en die zijn ook erg prettig om mee te werken.

De machines en software die Compu'Train biedt is ook veelzijdig en de hardware is ook erg goed, voor de rest ook wel goede docenten die een hele hoop uitleggen. Vaak meer dan nodig is hehehe.

Dus wat mij betreft is Compu'Train een hele relaxte plek om je MCSE te halen. Een bootcamp zou ik afraden btw. Het is echt teveel om al die zut in 1 keer in je kanis te crammen en ook niet bevorderlijk voor je kunnen.

Voor wat betreft de modules die je moet doen: 4 core modules en 3 'keuze' modules om je MCSE certificering te behalen. Bij Compu'Train krijg je 7 voorgekozen modules, waarvan dus de 4 core modules en 3 modules die zij voor je gekozen hebben en waarvan zij denken dat je er het meeste aan hebt.

Die modules zijn voor mij:

070-210
070-215
070-216
070-217
070-218
070-219
070-222

Just my 2 cents.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 17:45 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 11 februari 2002 @ 17:29:
[...]

ik heb ook gekeken bij tstc, en informatie oplaten sturen, en ze belden me direct op.
Het ziet er zeer aantrekkelijk uit, je kunt in 2,5 week je mcse halen.

Ik kies denk ik voor elke maand 3 dagen (icm m'n werk) en dan heb ik over 7 maand m'n mcse.

Ze geven je een slagings garantie.

En uit cijfers is gebleken dat 98% van de cursisten het in de 1e keer gehaald heeft.

kosten ca. 20.000 (hfl)totaal.
in 2.5 weken je mcse dan word je dus een zogenaamde papieren mcse'er.. ofwel je hebt de papieren maar je snapt er geen drol van.

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook net zoals mij gewoon thuis leren met een boek (scheelt een hoop geld) en t allemaal zo halen. Als je werkgever betaald is het natuurlijk wel interessant om zo'n cursus te volgen.

Heb afgelopen maand 70-210, 70-215 en 70-216 gehaald (allemaal 1e keer) en over 1 week examen 70-217 doen. Daarna nog maar 3 te gaan....

Het is een hoop leerwerk, maar het is zeker goed te doen.

Heb mijn examens ook bij computrain in Utrecht gedaan, en ben zeer te spreken over hun faciliteiten. Allemaal zeer netjes verzorgd.

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

ok, bedankt, zal ook zeker eens checken bij computrain.

/edit
bij computrain is het dus ook elke maand een paar dagen cursus en dan examen dus? en als je bijv 3 dagen met een module bezig bent, moet je dan elke dag op en neer reizen of zitten er overnachtingen bij de prijs inbegrepen ofzo?

In de tussentijd moet je dus zelfstudie doen voor de volgende module of wat?

[ Voor 87% gewijzigd door beschuitfluiter op 16-12-2003 09:03 ]

¯\_(ツ)_/¯

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Vertrouw er ook nooit zo op die papieren MCSE, zijn hier wel eens sollicitanten geweest van 22 en dan volledig MCSE. Nou zoveel ervaring kan je dan niet hebben denk ik. Je kan dan vast goed leren maar ja of je daar in 1e instantie echt iets aan hebt. Ben zelf ook nog steeds bezig.

Ondertussen met 70-227 bezig en die is best lastig.

There is no art to find the minds construction in the face

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Muppet schreef op 16 december 2003 @ 08:59:
Vertrouw er ook nooit zo op die papieren MCSE, zijn hier wel eens sollicitanten geweest van 22 en dan volledig MCSE. Nou zoveel ervaring kan je dan niet hebben denk ik. Je kan dan vast goed leren maar ja of je daar in 1e instantie echt iets aan hebt. Ben zelf ook nog steeds bezig.

nee, ben ik met je eens, maar ik werk in februari nu 3 jaar als systeembeheerder en heb dus ook al behoorlijk wat problemen getackeld, maar die kennis wil ik nu dus gecertificeerd hebben. en het gaat mij dus ook niet om het papiertje alleen; ik wil de kennis gewoon hebben en die in praktijk brengen.

zag trouwens dat er ook een vestiging van computrain in Eindhoven zat, dus das goed te doen allemaal...

¯\_(ツ)_/¯

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Muppet schreef op 16 december 2003 @ 08:59:

Ben ik niet helemaal met je eens. De leraar die mij begeleid heeft met mcse trainingen is zelf volgens mij onder de 30 en heeft meer dan 25 certificaten van MS en snapt het allemaal donders goed. Het enige nadeel met die trandumpers / braindumps en dergelijke is dat er ook absolute computern00bs de examenvragen/antwoorden leren en dan met 2 linkerhanden en hoop papieren aan het werk komen.... en boven de echte beheerder komt te staan meestal als leidinggevende.. waarna ze na enige tijd door de mand vallen of niet natuurlijk.

Ik doe momenteel 292/296 (292 heb ik binnen) als zelfstudie en leer uit boek en op een testomgeving wat zeer goed bevalt.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
ben zelf bij Tstc geweest voor complete MCSE traject, deed het in minder dan 2 weken, compleet, zeer leerzaam, goede ondersteuning en relaxte gasten :)

geen slecht ervaring dus

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

richardkraal schreef op 16 december 2003 @ 09:19:
ben zelf bij Tstc geweest voor complete MCSE traject, deed het in minder dan 2 weken, compleet, zeer leerzaam, goede ondersteuning en relaxte gasten :)

geen slecht ervaring dus
dan zit je volgens mij echt 12 uur per dag te leren is het niet?
Ik ben bang dat ik dat niet trek eerlijk gezegd

[ Voor 7% gewijzigd door beschuitfluiter op 16-12-2003 09:21 ]

¯\_(ツ)_/¯

• richard_kraal
beschuitfluiter schreef op 16 december 2003 @ 09:20:
[...]

dan zit je volgens mij echt 12 uur per dag te leren is het niet?
Ik ben bang dat ik dat niet trek eerlijk gezegd
elke dag van ongeveer 8:30 to gemiddeld 17:00

heb toen ma t/m zaterdag en daarna ma t/m vrijdag

daarnaast was het natuurlijk de bedoeling dat je al ruim van te voren de stof hebt doorgenomen, en op de cursusdagen 's avonds nog wat doet (wat dus vaak niet gebeurd ;))

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

richardkraal schreef op 16 december 2003 @ 09:27:
[...]

elke dag van ongeveer 8:30 to gemiddeld 17:00

heb toen ma t/m zaterdag en daarna ma t/m vrijdag

daarnaast was het natuurlijk de bedoeling dat je al ruim van te voren de stof hebt doorgenomen, en op de cursusdagen 's avonds nog wat doet (wat dus vaak niet gebeurd ;))
Lijkt me vrij pittig en ik denk dat ik dan toch wel gaar ben aan het eind van de dag!
Ik denk dat ik het modulair ga doen, elke maand een module en dan moet het relaxed wel te doen zijn hoop ik...

Hmm, weet iemand of die cursus van computrain ook in eindhoven gegeven wordt, want dat zie ik toch nergens staan...

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Ik heb tot nu toe ook alles met zelf studie gedaan. Heb thuis ook een testopstelling gemaakt met 10 computers, en werk al vanaf men 16e als systeembeheerder bij een tweetal bedrijven. Verder doe ik uit de boeken die ik heb alleen de praktijkopdrachten die ik niet ken, dit zijn er niet al teveel meer. Verder had ik hier cd`s liggen van cbt en learnkey maar heb deze nog niet nodig gehad. Heb door thuisstudie (geen braindumps en vooral praktijk) in 3 weken tijd 4 modules (70-210,70-215,70-216,70-217) kunnen halen en alles in 1 keer. Nu alles bij elkaar nog 5 modules te halen voor ook men MCSE 2003.

• richard_kraal
beschuitfluiter schreef op 16 december 2003 @ 09:29:
[...]

Lijkt me vrij pittig en ik denk dat ik dan toch wel gaar ben aan het eind van de dag!
Ik denk dat ik het modulair ga doen, elke maand een module en dan moet het relaxed wel te doen zijn hoop ik...

Hmm, weet iemand of die cursus van computrain ook in eindhoven gegeven wordt, want dat zie ik toch nergens staan...
dat heb ik in het begin ook gedaan....

de eerste 3 haalde ik met gemak, daarna werd het moeilijker en is het gewoon (bij mij tenminste) niet te doen.....

later tijdens de cursus merkte ik dat ik bepaalde dingen gewoon verkeerd begreep

voor mij nooit meer zelfstudie! ik heb liever dat het wat kost en dat je weet waar je het over hebt!

Verwijderd

Misschien ook wel iets voor jou die cursussen van learnkey en cbt.

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 09:36:
[...]

Misschien ook wel iets voor jou die cursussen van learnkey en cbt.
heb je een website ofzo?
dat is allemaal zelfstudie?

[ Voor 7% gewijzigd door beschuitfluiter op 16-12-2003 09:44 ]

¯\_(ツ)_/¯

• piems
  • Laatst online: 28-01 21:17

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

inderdaad, tstc is aan te bevelen. goeie ondersteuning en leuke sfeer.
Ze stampen wel door en willen je ook echt wat leren.
Als je het complete pakket wil doen kan het zelfs voor het zelfde geld in zuid-afrika.
en dat is dan met weekje vakantie erachter aan =]
vanmiddag weer wat boekjes ophalen.

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

www.didacticum.nl heb ik zeer goede ervaringen mee. ervaren leraren goede lunch etc.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik doe op dit moment mijn MCSA cursus online!.. en voor examens moet ik naar Azlan in Zwolle (ook hebben ze andere plekken hoor!)

Online: www.knowledgenet.com

Ook krijg je boeken, maar deze bekijk je niet eens want je word het zelfde verteld op de site van knowledgenet.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 11:45
Ik heb zelf de 70-224 & 70-217 bij Azlan gedaan.
Was op zich wel goed, het verschilt ook wel per docent.

De 70-217 heb ik in 2 keer gehaald en de 70- 224 in 1 keer.

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

zie dat computrain alleen in utrecht en amsterdam training geeft
kan ik dus elke dag op en neer vanuit regio helmond :/

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Beschuitfluiter, kijk dan bij BVO. Die hebben meerdere mogelijkheden en zitten in Eindhoven en Nieuwegein. Erg relaxed met ervaren docenten (vind ik).

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:06
Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 16:47:
Beschuitfluiter, kijk dan bij BVO. Die hebben meerdere mogelijkheden en zitten in Eindhoven en Nieuwegein. Erg relaxed met ervaren docenten (vind ik).
Hier ga ik binnenkort ook weer beginnen. Met hen heeft ons bedrijf nog goede afspraken. Komen 1 keer per 3 mnd een dag naar ons toe, om te kijken of onze kennis nog up to date is. Zeer relaxte gozers !!

<offtopic>
Hopelijk heb ik nu niet zoveel schreivvauten als gisteravond bij Groot Dictee der Nederlandse taal... :P
</offtopic>

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Zal ik ook zeker eens naar kijken dan!

¯\_(ツ)_/¯

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 09:40
www.newlevel.nl

Daar heb ik mijn 70-210 examen gedaan

Heb daar ook de cursus 2151 gevolgd.
En heb in januari de cursus 2152 daar.
Kleine groepjes cursisten, wat errug fijn is.

[ Voor 54% gewijzigd door died_laughing op 17-12-2003 10:08 ]

Verwijderd

Ik heb bij alle opleidingscentra cursussen gevolgd, Alzan, Computrain, noem maar op! Het verschilt inderdaad erg per leraar.

Waar ik het meeste over te spreken ben is BVO. De rede hiervan is dat je meestal niet met 40 man in de klas zit en meer aandacht krijgt. Er komt ook nog bij dat ik persoonlijk vind dat de niveau leraren daar gemiddeld gewoon hoger ligt en dat er ook op jou persoonlijke behoeften wordt ingespeeld.

Ik heb zelf een keer 1 dag persoonlijke les gehad om een aantal zaken eens helemaal door te spreken en kennis door te spreken, dat was dus een 1-1 met een leraar. Alles kan...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 09:59 ]

• sHiKoRa
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 10:22
Ik heb mijn cursus bij CT & C in Veldhoven gedaan en ik was er erg tevreden over. Alles ook in een keer gehaald. :)

• BFS
  • Laatst online: 20-02 09:48

BFS

Rude awakening

In welke volgorde halen jullie je modules? Ik mag nl in februari beginnen aan een zelfstudie maar moet dat toch kiezen uit 1 van de core modules om mee te beginnen, wat is daarin raadzaam?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Verwijderd

Ik denk dat dat afhankelijk is van je basiskennis.
Ik ben met w2k met Network infracture begonnen bijvoorbeeld, maar dat raad ik zonder behoorelijke basis kennis niet aan ;)

• piems

piems

als je voor het w2k traject gaat is de standaard begin optie de 70-210 en 70-215
dat is workstation en server. Daarna is een beetje eigen inzicht en hoe de vorige modules gingen.
meestal heb je dan alweer andere cursisten gesproken met verschillende visies op dit probleem. Gaat eigenlijk vanzelf.

Verwijderd

Algemeen gesteld is het bedrijf niet zo spannend bij de keuze, het draait om degene die de trainingen verzorgt. Dat zijn of vaste mensen van het bedrijf op ingehuurde personen en dat kan nogal sterk wisselen qua kwaliteit. Aangezien ik in dit gebied werkzaam ben geweest weet daar wel het 1 en ander van af.

Gratis lunch en dergelijke is vaste prik en over het algemeen hebben de meeste bedrijven, ik noem even BVO, Azlan, Compu' Train, Didacticum, CT&C, TSTC, MasterIT, Twice, EnterIT, Global Knowledge en dergelijke hun zaken goed voor elkaar.

Verder is het materiaal een belangrijk punt, het officiele MS materiaal (Microsoft Official Curriculum) zit behoorlijk goed in elkaar, maar is cursusgericht (geen studie/leerboek voor thuis) en voor somige examens heb je meer nodig (lees: 70-216).

Je moet dus enerzijds naar de faciliteiten kijken (materiaal, cursusopstelling), het aantal cursisten (max. 10, bij voorkeur 8 en ook weer niet te weinig, je leert ook van elkaar), qua prijs is er wel wat mogelijk en qua docenten moet je toch eventueel een proefles nemen of op een andere manier kijken of ze aan je eisen/wensen voldoen. Verder zou ik een flexibele oplossing aanbevelen, zodat je eventueel met een variabel aantal dagen per training kunt werken, voor sommige examens heb je meer tijd nodig.

FastTrack of bootcamp is een optie als je zo min mogelijk van je werk af wilt zijn en je in de praktijk al veel kennis hebt opgedaan. Merk op dat je daar niet aan mag beginnen tenzij je eerst een pretest haalt, ze laten echt geen noobs toe.

Ik zou zelf het liefste de officiele setups aanvullen met VMWare dan kun je de boel nog verder verdiepen.

Examens en volgorde is een ander onderwerp dat doe ik liever in een aparte posting.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:40
ik heb onder tussen 10+ certificaten behaalt bij TSTC en ben er zeer over te spreken.

1 x gezakt voor m'n Cisco CCNA, maar er zijn zeer weinig mensen welke dit vernieuwde examen in 1 x halen.

TSTC heeft gewoon zijn vaste trainers, en geen inleners oid. gewoon zeer aan te bevelen.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Is het verstandig om meteen maar MCSE 2003 te doen, ook al gebruiken wij binnen het bedrijf Win2000 server?

¯\_(ツ)_/¯

• piems

piems

gaan jullie binnen nu en 2 jaar over naar 2003?
hoogstwaarschijnlijk niet, en microsoft kennende zal er tegen die tijd wel weer iets nieuws verzonnen zijn.
het heeft voor en nadelen. Moet je voor jezelf kijken wat zwaarder weegt.
ik persoonlijk vindt het best lastig iets te leren waar ik zelf niet me werk, of mee ga werken in de nabije toekomst. Mijn kennis zinkt dan zo snel in me sokken.

Verwijderd

Persoonlijk vind ik het zonde van men geld om cursussen te gaan doen ergens. Met interactieve cd-rom`s van Learnkey en CBT krijg je ook een interactieve leraar. En met de samenvattingen en examenvragen van TestKing haal je het helemaal. Op heel veel opleidingen ga je ook examenvragen maken die veelal van testking af komen.

Complete MCSE cursus van Learnkey en CBT incl. de examenvragen van testking heb je voor 100 euro ofzo

Heb van Learnkey en CBT complete cursussen liggen voor :

70-210
70-215
70-216
70-217
70-219
70-220
70-221
Exchange 2000
Hacking Revealed
CCNA
CCNP
EXCEL 2002
Access 2000
ISA Server 2000
Flash, Dreamweaver en Fireworks integration

Ook voor elk van deze examens heb ik samenvattingen liggen, en examenvragen.

Mail maar als iemand iets van deze cursussen nodig heeft

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 15:08 ]

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

ik heb even wat op papier gezet voor de chief en heb wat afspraken geregeld met masterIt en newlevel en twice, dan zie ik wel wat er gaat gebeuren...

¯\_(ツ)_/¯

• Grolsch
beschuitfluiter schreef op 17 december 2003 @ 15:56:
ik heb even wat op papier gezet voor de chief en heb wat afspraken geregeld met masterIt en newlevel en twice, dan zie ik wel wat er gaat gebeuren...
probeer het ook eens bij TSTC.

Ze geven je ook "slagings garantie".

Ik weet zeker dat je overtuigt wordt!

Vraag maar eens naar Sebastiaan :) (en nee, ik heb geen aandelen in die toko)

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-02 16:56
mijn methodes:

- mcse NT4, (1998) fulltime studie (40 uur perweek met begeiding , achteraf gezien zwaar overdreven was totaal niet nodig, toch een leuke tijd gehad )
- ccna, bscn (2000) beide met een 5 daagse cursus (bij global knowledge), werkelijk ideaal !
- mcse 2000 (2002) zelf studie, uit een boek, en met een flinke dosis ervaring ( al zeg ik het zelf :] de laatste 2 examens van de 7 heb ik test kings gebruikt. elke 2 weken 1 examen.
- mcse 2003 (2003) zelfstudie en testkings, weer elke 2 weken 1 examen
- mcdba sql2k (2003) zelfstudie en testkings hier had ik nog maar 1 papiertje voor nodig (70-229). toch was het bij dit onderwerp echt maar net voldoende. ik moest 700 punten halen en had er 700. het boek en testkings (en een jaar dagelijks ms sql ervaring) bleek maar net voldoende. Een cursus had hier niet misstaan.

Alle examens (18 stuks) in 1 keer gehaald *trots* :]
testking = www.test-king.com
( www.testking.com is de nepper!!! )

[ Voor 3% gewijzigd door Semt-x op 17-12-2003 17:41 ]

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Grolsch schreef op 17 december 2003 @ 17:07:
[...]

probeer het ook eens bij TSTC.

Ze geven je ook "slagings garantie".

Ik weet zeker dat je overtuigt wordt!

Vraag maar eens naar Sebastiaan :) (en nee, ik heb geen aandelen in die toko)
Tja, die zitten in veenendaal is het niet?
Kreeg ik een mailtje van waarom ze niet mochten bellen, en dat mensen toch wel naar hun kwamen enzo...
En zo'n bootcamp lijkt me niets; te veel info in te korte tijd lijkt me dat

[ Voor 13% gewijzigd door beschuitfluiter op 17-12-2003 18:15 ]

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

BVO heeft ook zoiets... Maar slagings garantie houd wel in dat je een behoorlijke voorkennis nodig hebt

• Grolsch
beschuitfluiter schreef op 17 december 2003 @ 18:14:
[...]

Tja, die zitten in veenendaal is het niet?
Kreeg ik een mailtje van waarom ze niet mochten bellen, en dat mensen toch wel naar hun kwamen enzo...
En zo'n bootcamp lijkt me niets; te veel info in te korte tijd lijkt me dat
is ook zo, daarom het ik het bij hun ook modulair gedaan.

1 module per maand, dus elke maand thuis een boek door spitten, en dan eens per maand bij hun langs om de puntjes op de i te zetten en het examen te doen.

Probeer in ieder geval eens een gesprek aan te gaan met die jongens.

Ik heb denk ik totaal zo'n >20 mede cursisten gehad waar ik nog steeds contakt mee heb, en er is niemand wie ooit een ander trainings instituut heeft gehad na hun.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 12:33:
Persoonlijk vind ik het zonde van men geld om cursussen te gaan doen ergens. Met interactieve cd-rom`s van Learnkey en CBT krijg je ook een interactieve leraar. En met de samenvattingen en examenvragen van TestKing haal je het helemaal. Op heel veel opleidingen ga je ook examenvragen maken die veelal van testking af komen.

Complete MCSE cursus van Learnkey en CBT incl. de examenvragen van testking heb je voor 100 euro ofzo

Heb van Learnkey en CBT complete cursussen liggen voor :

verschillende produkten
1) Testking is een verkapte braindump dat moet je dus NIET doen.
2) CBT's zijn beter aan het worden daar ga ik geen discussie over beginnen, maar een goede trainer kan net iets meer (verschillende manieren iets uitleggen zodat je iets wel begrijpt) en met name van de interactie zowel met docent als andere cursisten leer je meer.
3) CBT's vereisen discipline en moeten bij je leerstijl passen, niet iedereen kan er wat mee, meestal zijn ze ook iets oppervlakkiger.
4) Volgens mij heb jij het genoemde produkt niet geheel legaal, volgens mij kost het meer dan 100 euro voor Learnkey produkten (zij zijn 1 van de beste trouwens).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 09:57:
Waar ik het meeste over te spreken ben is BVO. De rede hiervan is dat je meestal niet met 40 man in de klas zit en meer aandacht krijgt. Er komt ook nog bij dat ik persoonlijk vind dat de niveau leraren daar gemiddeld gewoon hoger ligt en dat er ook op jou persoonlijke behoeften wordt ingespeeld.
40 man is wel wat overdreven, ik heb wel eens 16 man voor me gehad met een Networking Essentials training (best gezellig desondanks), maar dat was toch echt een uitzondering.

Belangrijker is mijns inziens dat het niveau redelijk gelijk is, het is voor een trainer erg lastig om een groep met een groot onderling niveauverschil les te geven. Daarom is een intake vooraf en het tussentijds bijhouden van de voortgang essentieel.

• Grolsch
Bij TSTC maximaal met 8 man in een klas gezeten.

Verwijderd

Vandaag voor 70-218 geslaagd met een score van 987 (1000 volgens mij maximale), dit d.m.v. de CBT cd-rom, Testking samenvatting en examenvragen en natuurlijk heel veel uit de praktijk. Voor dit examen stond 3 uur gepland, ik was in 25 minuten klaar.

Verwijderd

Ik dacht dat ze geen scores meer bekend maakte tijdens de uitslag

sowieso gefeliciteerd !

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 16:04 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 16:03:
Ik dacht dat ze geen scores meer bekend maakte tijdens de uitslag

sowieso gefeliciteerd !
Ja inderdaad, dit dacht ik eigenlijk ook. Bij 70-210 en 70-215 in ieder geval niet. Schijnt dat ze nog maar bij een aantal examens de score nog erbij geven.

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 09:40
de examens van transcender zijn ook errug goeie oefen examens

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Voor Windows 2000 MCSE viel me op dat de Transenders niet echt op de echte Microsoft examens sloegen. Bovendien moet je fors voor Transenders betalen.

Verwijderd

Sow...dit topic is aardig afgestorven.

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Heb inmiddels bezoek gehad van iemand van Newlevel en MasterIT.
Ik denk dat ik persoonlijk de voorkeur geef aan newlevel.

Dat bedrijf lijkt me meer voor- en nazorg te geven wat me wel aanspreekt.

Anyway, ik zie nog wel.

TSTC valt denk ik af omdat de lokatie te ver weg is en dat is kwa reistijd gewoon niet gunstig...

¯\_(ツ)_/¯

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

De examens van www.measureup.com sluiten nog het beste aan op de examens zoals Microsoft ze uit geeft. Naar mijn eigen idee.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

beschuitfluiter schreef op 15 januari 2004 @ 10:28:
Heb inmiddels bezoek gehad van iemand van Newlevel en MasterIT.
Ik denk dat ik persoonlijk de voorkeur geef aan newlevel.

Dat bedrijf lijkt me meer voor- en nazorg te geven wat me wel aanspreekt.

Anyway, ik zie nog wel.

TSTC valt denk ik af omdat de lokatie te ver weg is en dat is kwa reistijd gewoon niet gunstig...
Feest gaat dus niet door; ze vinden het te duur en niet aansluiten op 't kantoor.
:/

Tja, zou niet weten welke cursus dan wél aansluit op een kantoor met een win2k server en 25 winXP werkstations...

Zit ik nu fout, of is het echt overdreven om voor MCSA/MCSE te gaan als sysbeheerder op dit bedrijf?

¯\_(ツ)_/¯

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 22:27

FastBunny

Give it the Works !

beschuitfluiter schreef op 04 februari 2004 @ 16:39:
[...]

Feest gaat dus niet door; ze vinden het te duur en niet aansluiten op 't kantoor.
:/

Tja, zou niet weten welke cursus dan wél aansluit op een kantoor met een win2k server en 25 winXP werkstations...

Zit ik nu fout, of is het echt overdreven om voor MCSA/MCSE te gaan als sysbeheerder op dit bedrijf?
Tja ze kunnen kiezen ;) Of ze geven je de cursus en je kunt alles finetunen en problemen beter oplossen, of je hebt simpel weg met problemen meer tijd nodig en je kunt de beveiliging niet garanderen ;)

Misschien willen ze wel een NTI/LOI cursus voor je betalen :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

echt belachelijk;

Ze zouden vragen of er iemand langs wilde komen die mijn vragen kon beantwoorden over dingen die ik niet begreep |:(

¯\_(ツ)_/¯

• Spike-man
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-02 14:33
beschuitfluiter schreef op 06 februari 2004 @ 12:17:
echt belachelijk;

Ze zouden vragen of er iemand langs wilde komen die mijn vragen kon beantwoorden over dingen die ik niet begreep |:(
is het misschien een idee om te proberen wat certificaten via thuis studie te gaan halen; en na 2 of drie certificaten om zoek te gaan naar een andere baan?

Als je b.v. de 210 en 215 haalt (die zijn ook nog eens best te doen), kun je meteen een lange neus naar je werkgever trekken :)

Scorito: FC Bal op ons dak

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-02 22:28

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

beschuitfluiter schreef op 04 februari 2004 @ 16:39:
[...]

Balen voor je. Wat je vraag betreft, dat hangt van veel zaken af. Mijn netwerk is ongeveer 4 keer zo groot en ik kan me op zich prima redden met 3 MSCE-certificaten, Technet en Google. ;)

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Denk idd dat ik eens ga kijken hoe het zit met thuis studie... maar het belachelijkste vind ik het feit dat er gewoon niet normaal over gepraat kan worden... maarja, we zien wel weer :/

¯\_(ツ)_/¯

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

slemsje schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 09:28:
TSTC werkt met sybex materiaal. zelf training daar gevolgd, meerdere zelfs van MCSE tot CCNA en dat is echt super materiaal beter dan dat moc materiaal, is handig als naslag werk maar niet als studiemateriaal
[...]
Spam is niet gewenst.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.