Toon posts:

Apache "PAGE CANNOT BE DISPLAYED" error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zal ik dit het beste kunnen uitleggen;

Paar maanden gelden een eigen WEBsite aangevraagd en laten registreren. (www.leijen-online.nl).
Echter dit Hosting pakket bestaat uit 25mb maximale server ruimte. Thuis heb ik wat zelf gemaakte .MP3 bestanden (die overigens flink groot zijn +/- 125mb) die ik vanaf mijn website toegankelijk wil maken, vandaar dat ik besloot een eigen Webserver te installeren, iedereen is volop enthousiast over Apache, vandaar ook mijn keuze op Apache gevallen is.
Deze heb ik dan dus ook geinstalleerd op mijn computer. Eigenlijk verliep de installatie zonder problemen en kreeg netjes vanaf mijn computer, als ik op mijn link klikt (via het internet) het welkoms scherm van Apache.

Ik heb het configuratie bestand van Apache aangepast naar mijn eigen index.htm bestand laten verwijzen (H:/wwwroot/index.htm) ik krijg dan ook netjes het index bestandje te zien, die ik gemaakt heb, vanaf mijn eigen computer.

Als ik nu op mijn werk mijn URL wil benaderen en klik op de link (http://62.163.224.236) die naar mijn pc thuis verwijst krijg ik de volgende melding: PAGE CANNOT BE DISPLAYED.

Het rare is dat het wel thuis werkt maar vanaf een andere lokatie ergens te wereld werkt het dus niet.

Ik heb voor mijn gevoel al 1000x het config bestandje van Apache nagekeken en ik kom er niet meer uit.

Ik zal wat gegevens noteren zoals de situatie nu is:

Firewall uitgeschakeld
Port geconfigureert op Port 80
Chello abonnement met een standaard een DHCP IP-adres, deze laten omzetten met NO-IP software naar een statisch IP-adres namelijk: 62.163.224.236
Windows 2000 prof. met de nieuwste versie van Apache
Website adres www.leijen-online.nl met een link naar http://62.163.224.236

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,
<font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1">

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 12:31
't zou mij nix verbazen als die NO-IP software ellende veroorzaakt.

Probeer eens of je webserver direct te benaderen is, op jouw (DHCP) ip.

Dan weet je iig of je apache van buitenaf werkt..

Vervolgens eens verder kijken naar dat NO-IP gedoe, of je conf nalopen, afhankelijk of ie t wel of niet doet

Oh, enne, groeten onder je post hoeft niet.
Email al helemaal niet, iedereen helpt iedereen, reply's dus in topic, kan iedereen nalezen

Oh ja, probeer eens een ANDERE poort? maybe is prt 80 wel geblocked bij jouw?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:36

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik sluit me aan bij smiley.
Probeer eerst gewoon op je eigen harde IP adres te benaderen...
BTW: Als ik naar je daadwerkelijke IP ga (via de amind tool je IP achterhaald) dan kom ik er ook niet op ..

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
laat je dns gewoon onderbrengen bij www.zoneedit.com , heb ik ook gedaan met m'n eigen domeintje en het werkt perfect :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Laat chello poort 80 wel door? Probeer het anders eens op een poort boven de 1024.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
Op maandag 11 februari 2002 16:13 schreef F_J_K het volgende:
Laat chello poort 80 wel door? Probeer het anders eens op een poort boven de 1024.
jep, chello laat port 8 gewoon door, * Newjersey heeft zlef ook chello

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 19:53

igmar

ISO20022

Firewall uitgeschakeld
Port geconfigureert op Port 80
Chello abonnement met een standaard een DHCP IP-adres, deze laten omzetten met NO-IP software naar een statisch IP-adres namelijk: 62.163.224.236
Windows 2000 prof. met de nieuwste versie van Apache
Website adres www.leijen-online.nl met een link naar http://62.163.224.236
Ik krijg een connection refused. maw : hij draait dus niet op dat IP.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Op 62.163.224.236 draait toch iets van een firewall, een poging om op bv poort 23 te connecten wordt netjes geweigert omdat er geen applicatie naar die poort luistert, maar op poort 80 krijg ik een time-out.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Chello blokkeert in sommige regio's poort 80 wel.

• DJSmiley
Op maandag 11 februari 2002 19:17 schreef Chaos het volgende:
Chello blokkeert in sommige regio's poort 80 wel.
daarom ook mijn opmerking. Heb zelf ook chello, en een webserver. Echter, ik heb bv een vast IP.

Per chello regio zijn hier verschillen in...

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 11:52
Op maandag 11 februari 2002 14:47 schreef Rleijen het volgende:
NO-IP zorgt voor een statische NAAM die naar een dynamisch ip wijst en niet omgekeerd !

vb vandaag wijst mijnservertje.no-ip.com naar 12.45.44.11
morgen wijst het naar 12.44.41.4 enz...

Dus in je link moet je de NAAM steken, niet het ip !

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Verwijderd

Topicstarter
Maar volgens mij heeft het ook geen enkele nut zo'n NO-IP troep op je computer installeren, omdat wanneer je pc gewoon aan blijft staan kan de DHCP niet het IP adres vernieuwen, echter een probleem als je pc geboot wordt, denk ik. :?

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je IP adres kan elk moment hewijzigd worden.
De DHCP server kan gewoon de lease weggooien.
De langste tijd die je hebt voor het IP adres is dan 50% van je lease tijd.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dan de beste manier om een DHCP adres vast te houden, behalve dan dat NO-IP troep!! Ik weet dat er diverse pakketen beschikbaar zijn, maar welke is nou de beste?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Er is geen software mogelijk om je eigen IP te houden als je via DHCP werkt zonder vast IP adres. Als je een vast IP adres wilt zal je dit moeten aanvragen bij Chello, tegen meerkosten neem ik aan. Maar zolang je je pc niet uitzet zal je in principe hetzelfde IP adres houden.

NO-IP en zulke dingen zijn enkel bedoelt om wwww.watdanook.nl te koppelen aan een steeds wisselend IP adres.

Maar omdat www.leijen-online.nl al een vast IP heeft via je hosting provider en alleen wil doorlinken voor een paar files op een niet-vast IP adres werkt dit dus niet (of je zou een tweede domein moeten nemen).

Het simpelste is om de enkele keer dat je IP veranderd de link aan te passen die naar de bestanden verwijst.

Maar dit alles heeft niet direct te maken met het probleem dat http://62.163.224.236 niets doet (ik neem aan dat dit je lokale IP adres is); dit komt toch omdat poort 80 dicht staat - of door chello of door een lokale firewall.

Probeer dus toch eens apache te configureren dat 'ie luisterd naar bijvoorbeeld poort 1080. (Laat evt de config files en error logs zien).

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Een DHCP adres *kun* je niet vasthouden. Je kunt hooguit vanaf je homepage linken naar een hostname die naar je IP verwijst (en dan een service die die hostname update zodra je een nieuw IP krijgt).

Verwijderd

Topicstarter
Jongens tof dat jullie me wilde helpen , ik laat wel even weten of het gelukt is. Ik vermoed ook eigenlijk wel dat die port dicht getimmerd is, weten jullie trouwens ook hoe het komt dat het downloaden van een bestand van mijn WEBserver zo ontiegelijk lang duurt? 3 a 4 kb/s, dit is ook zeker iets wat chello regelt? |:(

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je upload is nu eenmaal minder dan de je dowload.
Als jij of iemand anders iets van jou LOKALE webserver DOWNLOAD is dat voor jou dus eigenlijk UPLOAD.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt maar kan je die snelheid niet op een 1 of andere manier opvoeren, want 3 a 4 kb/s upload is ook de pest moeite zou je zeggen. Neem nou Kazaa daar kan je zulke bestanden downloaden terwijl je bij de andere aan het uploaden bent, toch?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

4 kB/s is niet veel, maar als er twee mensen tegelijkertijd aan het downloaden zijn van jouw PC is dat dus 8 kB/s, mijn upload is niet veel meer dan dat - dit wordt geregeld in je kabelmodem. Ook hier is een snellere upload te regelen, maar wel weer voor $$$.

Als iemand bij kazaa van jouw PC iets download zal het dan ook niet ver boven de 8 kB/s uitkomen (de snelheidsmeting van kaza/morpheus klopt van geen kanten dus uitschieters moet je niet al te serieus nemen).

Gaat het trouwens om downloaden van vanaf je eigen IP adres, of vanaf www.leijen-online.nl / 209.25.162.195?
Ik neem aan dat die nl bij je hosting provider univerver staat - als het om deze gaat zou je bij hen dus moeten vragen waarom het zo langzaam gaat.

Je kan trouwens op de server een max bandbreedte per download instellen, misschien dat dat hier het geval is.

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Op dinsdag 12 februari 2002 11:00 schreef Rleijen het volgende:
Dat klopt maar kan je die snelheid niet op een 1 of andere manier opvoeren, want 3 a 4 kb/s upload is ook de pest moeite zou je zeggen. Neem nou Kazaa daar kan je zulke bestanden downloaden terwijl je bij de andere aan het uploaden bent, toch?
De maximale chello upload is 16kb/s en die haal ik eigenliijk altijd. Ben je dan niet toevallig ook via Kazaa aan t uploaden of veel (en snel) aan het downloaden??

Verwijderd

Topicstarter
Nee Uniserver niet, ik bedoel echt puur van mijn pc thuis, 62.163.224.236 dit is echt puur Chello probleem. Ik had gisteravond wat zitten testen met iemand, een bestand van 120mb gaat via Kazaa sneller als bijvoorbeeld bij mij thuis. Ik maak gebruik van zo'n lompe COM 21 modem, misschien kunne we die eens uit elkaar halen. *D

Verwijderd

Topicstarter
Nee helemaal niet, er is totaal geen verkeer, ik noemde Kazaa als voorbeeld. Zelf hou ik er niet zo van om zulke programma's uberhaupt te installeren op mijn computer. Maar wel vrapant is het.

Verwijderd

Chello geeft je in principe altijd hetzelfde IP met DHCP. Poort 80 zit echter wel vaak dicht. Bovendien is het ilegaal om servers te draaien, dus je hebt grote kans dat je er problemen mee krijgt (helemaal als je poort 80 gebruikt).

Verwijderd

Topicstarter
Illegaal??? Uhhhh tja... te hard rijden mag ook niet. Daar maak ik mij echt niet druk om. Maar bedankt voor de tip.
GREEETZZzzz

• DJSmiley
Op dinsdag 12 februari 2002 13:46 schreef dev het volgende:
Chello geeft je in principe altijd hetzelfde IP met DHCP. Poort 80 zit echter wel vaak dicht. Bovendien is het ilegaal om servers te draaien, dus je hebt grote kans dat je er problemen mee krijgt (helemaal als je poort 80 gebruikt).
Webserver mag idd niet.
Echter, zolang ik kabel heb, draai ik al een server, ftp, www en deel ik mn inet (3 jaar bijna)
Nog nooit gezeik gehad.

Alleen 1x een waarschuwing: Ik had pubs gescanned zonder proxy |:(
Toen gingen ze ff kijken en kreeg ik mailtje, je draait server, voor (datum) afsluiten, anders sluiten we je verbinding af.

naja, ff servers uitgezet, die datum afgewacht, 2 dagen later weer de hele shit aangezet :)
en sindsdien weer actief. (ook al een jaar geleden)

In principe doet chello er nix aan, tenzij je overlast veroorzaakt, dan gaan ze mekkeren.

Alleen ligt de definitie van overlast nogal verschillend per regio, ikke maandelijks gemiddled 30Gb / maand, pieken tot 70Gb per maand, en nog nooit een waarschuwing hierover gehad.

Verwijderd

he jo, ik heb precies hetzelfde probleem met apache server, ik zit namelijk in regio rotterdam, maar ik zit toch maar te klooien met config file, dat willen jullie niet weten, maarja, de poort 80 zal dan wel waarschijnlijk geblocked zijn, maar hebben jullie dan nog goede ideetjes voor andere porten ;( , want da weet ik een beetje wat ik moet gaan veranderen. En ik heb trouwens op http://www.dyndns.org/ een dynamic host aangevraagd die naar mijn ip doorverwijst, ik heb daarvoor ook software gedownload, maar dan is de vraag nog , moet ik met die software nog extra instellingen doen (software is Direct Update) , he mazzl ik hoop dat erop gereageerd wordt :).

Verwijderd

neem port 8080 dan dus http://ip:8080 en je kan er wel op
Wat heeft het voor zin om als chello alleen port 80 te blocken dan redirect je de gehele handel toch dom hoor van chello

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 17:41
Tja, maar poorten boven de 1024 kunnen ze een beetje lastig blocken. Via die verbindingen verloopt namelijk het normale verkeer als je websites e.d. bezoekt.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > [forum=10]

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 01:25
Op vrijdag 22 februari 2002 13:28 schreef lemac4444 het volgende:
Wat heeft het voor zin om als chello alleen port 80 te blocken dan redirect je de gehele handel toch dom hoor van chello
Idd, probeer gewoon een andere poort.
Poort moet je ook aanpassen in Apache, maar dat weet je zelf ook wel (denk ik).

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Op vrijdag 22 februari 2002 13:28 schreef lemac4444 het volgende:
Moeten ze dan elke poort gaan afsluiten? Dan wordt het een beetje moeilijk om te browsen :)

En een dikke vuurmuur plaatsen voor alle zal een beetje te veel van het goede zijn denk ik.

Pagina: 1