Toon posts:

Processor stuk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik weer. Ik had veel problemen met mijn comp (Zie specs.) Nu heb ik de voeding vervangen. Nog steeds vier rooie d-leds mij msi.
Dus ik denk: Mobo stuk.
Nu heb ik een ecs k7s6a gekocht + nieuwe ram.
Alles netjes/rustig geinstalleerd.

Nu blijft ook het ledje op dit board ROOD.

Verschil met mijn MSI is dat als ik de hd op de ide kabel aansluit hij wel gewoon opspint. Dat deed ie bij MSI niet. Dan reageerde hij nergens op.

De cpu-fan draait ook gewoon. Het koelblok van de cpu wordt handwarm na 5 mins aanstaan. De gpu van de videokaart (PCI) wordt ook handwarm.
Moet ik nu aannemen dat de proc dood is??

Ik ga morgen naar de computerboer om mijn proc te testen. (Weet iemand of ze dat doen bij paradigit??)

Maar ik zou toch wel wat reacties willen.
Alle reacties welkom dus.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:38

mvds

Totally awesome!

(jarig!)
2 Mobo's geprobeerd en alletwee doen ze het niet? Dan lijkt mij je CPU dood ja...

Verwijderd

eerlijk gezegd nogal dom wat je doet allemaal nieuwe onderdelen kopen :? waarom test je in de 1e instantie niet gelijk je CPU???
nu heb je een minder mobo dan daarvoor begrijp je echt niet

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 14:34 schreef -KOD- het volgende:
eerlijk gezegd nogal dom wat je doet allemaal nieuwe onderdelen kopen :? waarom test je in de 1e instantie niet gelijk je CPU???
nu heb je een minder mobo dan daarvoor begrijp je echt niet
Je hebt gelijk. Maar ik was er heilig van overtuigd dat het mijn mobo was. Dom van mij daar niet van. Maargoed. Als het de rpoc blijkt te zijn dan ga ik dat 2e mobo ook nog gebruiken hoor. Krijgt mijn broertje eindelijk eens een snelle PC ofzow. :)

Maar je hebt gelijk. Groot gelijk. Laat dit een les zijn voor iedereen

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 14:32 schreef scollon het volgende:

Ik ga morgen naar de computerboer om mijn proc te testen. (Weet iemand of ze dat doen bij paradigit??)
Weet iemand dit. Wil paradigit mijn processor testen denken jullie?? Iemand ervaring hiermee??
Andere reacties nog steeds welkom.

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 15:43 schreef scollon het volgende:

[..]

Weet iemand dit. Wil paradigit mijn processor testen denken jullie?? Iemand ervaring hiermee??
Andere reacties nog steeds welkom.
ja dat doen ze. Ik had eens een celeron, niet eens bij hun gekocht, maar ik wou ff weten of hij dood was of niet. Ik erheen, vragen, oh ja hoor, geef maar ff, dan testen we hem ff. paar minuten later kwam die gozer weer terug, celeronnetje doet het prima hoor zei hij, ik weer blij :)

Verwijderd

Topicstarter
OK de proc is dus niet dood. Bij paradigit deed ie het iig.
De rooie LED op mijn nieuwe mobo hoort btw.

Ik ben er ook achter gekomen dat als ik mijn cdrom (of hd)
aansluit op de MOBO dat die dan bij het aanzetten steeds opnieuw even opspint. Wat ie bij normaal booten 1x doet, doet ie hier oneindig vaak.
Ook krijgt het beeldscherm wel iets want als ik hem aansluit op mijn oudere 15inch monitor dan hoor ik zo'n statische electriciteit kraak als ik de stroom uitzet van de PC. de kraak is hetzelfde als toen ik vroeger mijn PC uitzette.

Iemand suggesties??

Hier nog even een lijstje van wat zeker goed is:

CPU (Getest bij paradigit)
Videokaart (Getest in de server)

Hd e.d. lijkt me niet van toepassing omdat ie ook zonder die dingen moet kunnen booten.

De twijfelgevallen:
Voeding (Net nieuw, ga hem morgen in de server testen)

Mobo (net nieuw en alles lijkt wel gewoon stroom te krijgen) (GPU wordt warm en chipset en CPU ook)

RAM (256mb noname ddr, maar ik OC niet. Net nieuw)

Kast (Lijkt geen sluiting te maken zoals ik het zie)

Iemand die mij kan helpen of suggesties heeft?

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
ik heb een keer meegemaakt dat een floppydrive sluiting maakte.... en probeer eens te booten 1 voor 1.

dus eerst alles aansluiten, en dan steeds een onderdeel erafhalen.. hd, cd-rom, fikker, floppy etc.. netzolang totdat je het heb gevonden of totdat je alleen nog maar een atx stekker op je mobo heb zitten.

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

Topicstarter
Sorry heb geen floppy aangesloten

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Der zit toch een boekje en een sticker bij waar op staat wat de ledjes betekenen :? In mijn msi boekje staat gewoon dat de proc mol is...

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat van die ledjes weet ik.
Maar processor leeft dus nog.
Ik heb hem nou in een ECSk7s6a zitten en daar doet ie het ook niet.
Help?

Verwijderd

twee rode ledjes op MSI bord kunnen vier dingen zijn:
1: processor
2: geheugen

Verwijderd

Wat doet ie als je opstart met alleen cpu en vid.kaart en van 2 (of 3) bankjes geheugen er maar ééntje laat zitten? of probeer de instellingen van CPU op je mobo eens met de hand op 10x100 (of onderklokken 9x100 ofzo) te zetten. Minimaal beginnen, iets anders aansluiten en kijken waar je eindigt.

Verwijderd

Ik ben nog niet zo zeker dat je proc eraan is.
Waarom wordt ie anders warm?

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 18:08 schreef carnman het volgende:
Ik ben nog niet zo zeker dat je proc eraan is.
Waarom wordt ie anders warm?
|:( |:( |:(
probeer eens voor de gein:

pak een dooie cpu, een of ander brak mobo, brak geheugen en een koeler, een brak voedinkje dat kapot mag.
en zet de boel aan. wedden dat dat kreng gloeiend heet wordt

Verwijderd

wordt idd heet, dood of niet :)
maar imo is hij ook dood, kan haast niet anders

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 20:09 schreef ByMeS_Dy het volgende:
wordt idd heet, dood of niet :)
maar imo is hij ook dood, kan haast niet anders
?????????????????????????

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

wedden dat dat kreng gloeiend heet wordt
Echt wel! Heb hier eens een defecte Trident 1 MB VGA kaartje gehad wat defect was... je kon er gewoon een eitje op bakken als-ie groot genoeg zou zijn! :9

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 20:14 schreef Freak_66 het volgende:

[..]

?????????????????????????
echt waar hoor, mijn duron 800 was ook boven kamertemperatuur.. 70 graden oid :P

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:44

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
heb je hem nu al eens kaal geboot dan??

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 februari 2002 20:54 schreef tweakduke het volgende:
heb je hem nu al eens kaal geboot dan??
Ik doe niet anders.
Dus alleen: RAM+CPU+MOBO+aan/uitknop+VIDEOKAART
en de processor is getest en die leeft :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer morgen de voeding van mijn server. Is dan wel 230W maar zonder hd's e.d. moet dat wel kunnen. Ik meldt wel ff hoe het verder gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is echt zo vreemd:

Ik wilde de voeding van mijn server aansluiten op mijn pc'tje. Ik kwam erachter dat het kabeltje te kort was. Dus ik denk dan sturen we de mobo maar terug naar de leverancier. Een wanhoipige poging nog. Ik sluit de oude voeding aan. En....

Hoe start op :). Hij doet het nu al minstens 1,5 uur achter mekaar. Waarom?? Geen idee. Waar het probleem lag?? Ook geen idee. Maar ik ben wel :)
Pagina: 1