Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Hart luchten] Nav topic reacties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net in deze topic [topic=408325/1] een heel klein vraagje gesteld.

Nu zijn er verschillende 3 mensen in deze thread geweest die mij hebben aangeraden om Tutorials te gaan lezen en boeken te kopen e.d

Ik ben niet van plan om PhP vaak te graan gebruiken ofzo ik wilde alleen ééén piepklein dingetje weten Vinden jullie het op zon moment nodig om dan hoog van de toren te gaan schreeuwen door te roepen ga lezen koop een boek doe dit doe dat! of denken jullie dan, pfff dit is zoooo simpel voor mij ik zal die jongen even op weg helpen...

En als je dan merkt dat ik (in dit geval) 4 topics per dag plaats om dit soort sheiz te vragen kannik me voorstellen dat je gaat roepen: ga lezen enzo maar naar ééén piepklein keertje...

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

SG --> LA

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-11 19:25

Blauw

De Schreeuw

Op maandag 11 februari 2002 14:30 schreef LuNaTiC het volgende:
SG --> LA
Ik wou het net voorstellen :)

Verwijderd

Lunatic mag je die in SU ook zelf dicht doen als je zo begint :+

Timz: er wordt een mate van kennis verwacht in P&W. Aan de hand van jouw eigen opmerkingen lijkt me dat jij die kennis niet heb en helaas wil dat zeggen dat je toch eerst eea. zelf dient door te nemen. Dat is niet omdat jij het bent maar P&W zou dan overspoeld worden met zulke vragen en het hele forum zou zijn doel voorbij schieten en een 'los mijn probleem in deze code eens op'-forum worden.

Zie het met de volgende vergelijking:
Wat heb je liever: iedere dag een vis van me of een hengel zodat je kunt vissen?

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Sorry, Timz, ik kan je geen antwoord op je PhP vraag geven, maar ik wilde even laten weten dat ik je manier van reageren wel kan waarderen. Inderdaad, elitair gelul, vooral geen kennis willen delen.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Verwijderd

Topicstarter
Wat heb je liever: iedere dag een vis van me of een hengel zodat je kunt vissen?
Ik weet dat ik vis niet zo lekker vind en het dus zelden ga eten, kan ik een hengel van jou kant niet erg waarderen omdat ik hem toch niet ga gebruiken, ik vind vis namelijk niet lekker.

• Blauw
  • Laatst online: 29-11 19:25

Blauw

De Schreeuw

Op maandag 11 februari 2002 14:41 schreef Timz het volgende:

[..]

Ik weet dat ik vis niet zo lekker vind en het dus zelden ga eten, kan ik een hengel van jou kant niet erg waarderen omdat ik hem toch niet ga gebruiken, ik vind vis namelijk niet lekker.
:+ Tja, dan houdt het inderdaad een beetje op he? :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 11 februari 2002 14:29 schreef Timz het volgende:
Zowat al jouw vragen worden beantwoord door: www.php.net/tut.php

Is _dat_ nog te veel moeite voor je??

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 14:36 schreef KillBilly het volgende:
Inderdaad, elitair gelul, vooral geen kennis willen delen.
Dit forum is inderdaad elitair.
Het is hier Gathering of Tweakers, geen Computeridee.nl.
Er wordt van je verwacht dat je zelf moeite doet, dingen uitzoekt, manuals doorleest, etc.
Als je gaat toestaan dat mensen 'even snel' dingen kunnen vragen waarvoor ze zelf geen moeite willen doen krijg je een veel lager niveau en het bijkomend verschijnsel dat de mensen geen zin meer hebben om vragen te beantwoorden, aangezien het voor hen geen uitdaging meer is.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-11 20:43

chem

Reist de wereld rond

Op maandag 11 februari 2002 14:41 schreef Timz het volgende:

[..]

ga maar naar de visboer dan

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:59

WoutF

Hoofdredacteur
Op maandag 11 februari 2002 17:38 schreef chem het volgende:

[..]

Precies en vraag niet in een goed restaurant als GoT om een haring met uitjes :)

• JvS
  • Laatst online: 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 11 februari 2002 17:38 schreef chem het volgende:

[..]

Klinkt erg bot, maar daar komt het wel op neer... Het is zeker heel handig om het even te vragen hier, en bijzonder effectief zelfs, geef ik allemaal toe, maar als we dat toe zouden staan, dan zijn al die mensen die het allemaal snel beantwoorden snel weg. Juist omdat het niveau redelijk strak wordt gehouden zijn die mensen er, zegmaar. Ik doe geloof ik trouwens een beetje dubbel met de uitleg van Johnny :o.
Op maandag 11 februari 2002 17:11 schreef johnny appleseed het volgende:

[..]

Dit forum is inderdaad elitair.
Het is hier Gathering of Tweakers, geen Computeridee.nl.
Er wordt van je verwacht dat je zelf moeite doet, dingen uitzoekt, manuals doorleest, etc.
Als je gaat toestaan dat mensen 'even snel' dingen kunnen vragen waarvoor ze zelf geen moeite willen doen krijg je een veel lager niveau en het bijkomend verschijnsel dat de mensen geen zin meer hebben om vragen te beantwoorden, aangezien het voor hen geen uitdaging meer is.
Daarom dus de strengheid op niveau. Een keertje zo'n vraag is niet erg, maar als we het niet vol willen hebben staan, moeten we ertegenop treden.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Is _dat_ nog te veel moeite voor je??
Jij gaat toch ook niet het hele huis doorzoeken naar iets waarvan je niet weet waar het ligt terwijl je broertje het wel weet of wel?.

Hoe moeilijk is het nou om iemand gewoon even te helpen, als iemand in W&G iets over Stylesheets vraagt en ik weet het toevallig dan geef ik daar toch ook gewoon antwoord op, kennis delen inderdaad ja ook al is het ets simpels als: hoe gum ik potlood weg" het gaat er gewoon om dat je niet iedereen zonder pardon maar moet negeren en uitfoeteren, ik begrijp best dat het jullie niveau hoog willen houden, geen probleem maar de manier waarop vind ik best triest.

Ik zit al een paar jaar op GoT en ik moet zeggen dat in het begin toen het allemaal wat kleinschaliger was ook veel gemoedelijker was, maar vele van jullie zijn daar denk ik niet van bewust omdat jullie naar mijn mening over het algemeen bezig zijn met het hanteren van zelf gemaakte
'elitaire' regels.

Maar gelukkig is niet iedereen tot het streberige hanteren van 'het niveau' vervallen want de ene vraag die ik had is beantwoord en het heeft de gene die mij hielp waarscuhijnlijk alleen de moeite gekost om op 'reply' te drukken.

Hij heeft weer iemand geholpen terwijl jullie, ik blijf er op voortborduren' bezig waren met het hanteren van jullie regels... en bedankt

• D2k
  • Laatst online: 18-11 16:53

D2k

ik kwoot uit een door mij verzonden mail van vandaag (niet aan jou btw :) )
meer zeg ik er niet over dat mag ACM doen
Mag ik vragen wat je dan op GoT komt doen?
In de devschuur wordt gewoon van je verwacht dat je aantoont wat gedaan te hebben
die heeft echt nix met jou persoonlijk te maken maar meer met velen voor jou die zonder iets
te ondernemen in /14 & /13 komen en iets door ons laten voorkauwen
zo werkt het tegenwoordig niet

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op maandag 11 februari 2002 19:59 schreef D2k het volgende:
ik kwoot uit een door mij verzonden mail van vandaag (niet aan jou btw :) )
meer zeg ik er niet over dat mag ACM doen
[..]
Wel lief dat je /13 meteen meeneemt in je mailtjes.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• D2k

D2k

Op maandag 11 februari 2002 20:03 schreef OzBoz het volgende:
Wel lief dat je /13 meteen meeneemt in je mailtjes.
:*
tja ook jij hebt het probleem :)

Verwijderd

Topicstarter
Belachelijk dat je zoiets opstuurt, bovendien hoe durf je mij daarmee te vergelijken, wie ben jij om tegen mij te zeggen dat ik niets inbreng op dit forum? ken je mij? ken al mijn berichten en concludeer je daaruit dat je deze mail ook naar mij had kunnen sturen ofzo?

Zo niet wat is dan je bedoeling met deze post?

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 20:08 schreef Timz het volgende:
Belachelijk dat je zoiets opstuurt, bovendien hoe durf je mij daarmee te vergelijken, wie ben jij om tegen mij te zeggen dat ik niets inbreng op dit forum? ken je mij? ken al mijn berichten en concludeer je daaruit dat je deze mail ook naar mij had kunnen sturen ofzo?

Zo niet wat is dan je bedoeling met deze post?
Ben het (als n00b) toch wel grotendeels eens met Timz. Laat mensen dingen vragen, als het echt te erg (stom) is dan doe je er wat aan (slotje of verwijderen) maar iedereen heeft z'n sterke en zwakke vlakken. Er zijn vaak wel mensen, vaak niet de doodverveelde Old School, die zich met beginnersvragen willen bezighouden, ik zie weinig reden om dat zo fanatiek af te kappen als hier af en toe gebeurt.

Nogmaals, tuurlijk hebben jullie gelijk dat je veel kunt vinden met de search en dat moet ook, maar af en toe zijn de reacties gewoon lomp en bot. Zeker tegen mensen van wie je kunt zien dat ze niet zomaar even het forum op komen om kennis te leechen.

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 07:23
Zie het met de volgende vergelijking:
Niet zo slim deze vergelijking omdat hij duidelijk zegt dat hij NIET elke dag vis wil.

hij wil het een keertje proberen hoe het smaakt en heeft daar ECHT geen hengel voor nodig.
Dat is niet omdat jij het bent maar P&W zou dan overspoeld worden met zulke vragen en het hele forum zou zijn doel voorbij schieten en een 'los mijn probleem in deze code eens op'-forum worden.
Dus GoT is nu bevorderd tot een zoekmachine met een uitgebreide FAQ, dan snap ik het woordje forum niet meer.

Vroeger hielp men elkaar

Nu krijg je hoog van de toren blazers die denken dat dit hun forum is ik citeer:
Nogmaals: www.php.net en kan iemand nou plz deze topic closen? Met zulke vragen gaat het niveau alleen maar omlaag.
Ik denk dat het niveau te hoog word gezet voor ons simpele huis tuin en keuken mensen.

Ik snap de richting waarin GoT wil niet echt

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 11 februari 2002 19:54 schreef Timz het volgende:
Jij gaat toch ook niet het hele huis doorzoeken naar iets waarvan je niet weet waar het ligt terwijl je broertje het wel weet of wel?.
Nope, inderdaad... Dan zou ik het mijn broertje vragen.

Maar nu even van de andere kant, je broertje krijgt continue van dat soort vragen, opzich vindt ie dat niet erg. Maar aan de andere kant wordt ie het toch wel zat omdat aan alle buren, etc etc te moeten vertellen.

Dus stelt ie een lijstje op met waar de dingen liggen.

En verzoekt een ieder die hem wat wil vragen eerst dat lijstje door te nemen.
Hoe moeilijk is het nou om iemand gewoon even te helpen, als iemand in W&G iets over Stylesheets vraagt en ik weet het toevallig dan geef ik daar toch ook gewoon antwoord op,
Sja, kennis delen is leuk. Maar wat heb je er aan?
De volgende dag komt dezelfde persoon met een vraag die vrijwel hetzelfde is als de vorige. Echter _dat_ had je hem die dag ervoor niet verteld. Dus weet ie het niet.

Had je die persoon nou verteld _waar_ ie de informatie kan vinden en/of _hoe_ ie het kan leren zelf te vinden (nog beter eigenlijk) dan kan ie zijn eigen problemen oplossen.

Echter, er blijven _altijd_ dingen die je niet zelf kan vinden en/of bedenken. Of dingen waarvan je niet weet hoe het beter moet etc etc etc.
Voor die dingen zijn extra bereid je te helpen. Dat zijn namelijk de leuke dingen om mee te helpen ;) Of minimaal interessant.
Ik zit al een paar jaar op GoT en ik moet zeggen dat in het begin toen het allemaal wat kleinschaliger was ook veel gemoedelijker was, maar vele van jullie zijn daar denk ik niet van bewust omdat jullie naar mijn mening over het algemeen bezig zijn met het hanteren van zelf gemaakte
'elitaire' regels.
Uiteraard was het toen veel beter. Toen wist je gewoon dat iemand best wel al moeite gedaan had, of verder geen zin in php-kennis op doen had.

Nu heb je het idee dat het "de zoveeelste is die te lui is om te zoeken".
Maar gelukkig is niet iedereen tot het streberige hanteren van 'het niveau' vervallen want de ene vraag die ik had is beantwoord en het heeft de gene die mij hielp waarscuhijnlijk alleen de moeite gekost om op 'reply' te drukken.
Sja, er zijn altijd mensen die wel willen helpen, terwijl het eigenlijk een vraag is die je beter had op kunnen zoeken.
Die zullen er ook altijd zijn en altijd wel blijven, maar het dreigen er wel steeds minder te worden.
Hij heeft weer iemand geholpen terwijl jullie, ik blijf er op voortborduren' bezig waren met het hanteren van jullie regels... en bedankt
Uiteraard, we hebben de (ijdele?) hoop dat het op den duur ietsje zal helpen..

P&W was ooit een discussie forum, niet een of ander "hee ik heb dit probleem, hoe los ik dat op?" forum.

De topics waren meer van een "hee ik heb dit probleem, ik heb deze oplossing, kan het beter?" type (of gingen daarin over na 5 replies)

Die laatste zien we met graagte tegemoet, de eerste... Sja, "dat kan zoiemand toch ook zelf wel?" denk ik vaak als eerste, ondanks dat ik nog regelmatig danwel een tip in de goede richting geef, danwel zelfs redelijk complete oplossingen aandraag.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 11 februari 2002 20:22 schreef wizzard het volgende:
Dus GoT is nu bevorderd tot een zoekmachine met een uitgebreide FAQ, dan snap ik het woordje forum niet meer.

Vroeger hielp men elkaar
Nog steeds helpt men elkaar, maar na 100 keer hetzelfde gezegd te hebben ga je al snel verwijzen naar "daar en daar heb ik dat al gezegd".

Na dat 100 keer gezegd te hebben heb je zoiets van "als je deze term gebruikt moet je mijn oplossing tegen komen".
Nu krijg je hoog van de toren blazers die denken dat dit hun forum is ik citeer:
Met dat soort reacties ben ik het ook niet eens.
Met de inhoud misschien nog wel, maar niet met de manier waarop het gebracht wordt.
Helaas, zijn dat soort reacties bij mij vaker de doorslag er toch maar een slot op te zetten dan het topic opzich (dan is het topic al doordrongen van een slechte sfeer die de behulpzaamheid niet ten goede komt en de algehele indruk van het forum nog verder omlaag helpt).
Ik denk dat het niveau te hoog word gezet voor ons simpele huis tuin en keuken mensen.
Maar er is dan ook nooit gezegd dat dit forum voor die mensen is. Tweakers.net heeft altijd gepretendeerd "hoger te zijn" (kwa (kennis)niveau) dan bijvoorbeeld het computer totaal forum.

Nou is het niet zo dat we een absoluut streven naar een hoog niveau hebben, maar toch zouden we het wel een beetje "van niveau" houden...

Verwijderd

Topicstarter
dan vraag ik me af waar leg je de grens, ik denk dat je er van uit kan gaan dat iemand die al 3 jaar op GoT rondhangt, vaak langer dan de meeste 'modjes' hier wel enigszins weet hoe de dingen werken.

En ik ga er niet vanuit dat jullie iemands historie op GoT gaan onderzoeken of wat dan ook, maar ik denk wel en wellicht geldt dat ook voor mij, kijk eerst voordat je actie onderneemt, het komt dus van beide kanten.

Alhoewel je niet kan weten aan mijn vraagstelling of ik al onderzoek had gedaan, en zoals je misschien hebt waargenomen had ik dat wel enigszins gedaan.

en dan nog dit!

Een vaste klant van de Cigarenboer wordt ook niet buitengesloten omdat hij misschien 2 minuten te laat is na sluitingtijd. :)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 11 februari 2002 20:54 schreef Timz het volgende:
dan vraag ik me af waar leg je de grens, ik denk dat je er van uit kan gaan dat iemand die al 3 jaar op GoT rondhangt, vaak langer dan de meeste 'modjes' hier wel enigszins weet hoe de dingen werken.
Mja, van iemand die hier al zo lang rondloopt gaan we uit dat ie eerst even de FAQ's van het desbtreffende forum een blik waardig gunt. ;)
En ik ga er niet vanuit dat jullie iemands historie op GoT gaan onderzoeken of wat dan ook, maar ik denk wel en wellicht geldt dat ook voor mij, kijk eerst voordat je actie onderneemt, het komt dus van beide kanten.
Het komt altijd van beide kanten. Helaas is het de "laatste tijd" weer druk met allerlei "niet-onderzochte vragen" waardoor oa de jouwe er onder te leiden heeft gekregen.
Alhoewel je niet kan weten aan mijn vraagstelling of ik al onderzoek had gedaan, en zoals je misschien hebt waargenomen had ik dat wel enigszins gedaan.
Nadeel is dat we het niet even kunnen vragen, tenminste... Dat duurt gewoon te laat en 9 van de 10 keer is er echt weinig onderzoek gedaan.
Een vaste klant van de Cigarenboer wordt ook niet buitengesloten omdat hij misschien 2 minuten te laat is na sluitingtijd. :)
Wij zijn 24uur per dag open, dus die vergelijking klopt niet echt :)

Maar "bijna te laat" is ook niet zo erg :)

Verwijderd

Topicstarter
Nouja hoe het gaat gaat het democratisch of niet het dit soort dingen doen een leuk forum geen goed, ik zal toekomst kritsch tegemoed gaan.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 11 februari 2002 21:21 schreef Timz het volgende:
Nouja hoe het gaat gaat het democratisch of niet het dit soort dingen doen een leuk forum geen goed, ik zal toekomst kritsch tegemoed gaan.
Het is jammer dat je het zo ziet, maar het succes van de subfora is mede gebeurd omdat het niveau er hoog is. Als het niveau lager wordt, of als er alleen maar dingen langskomen die al 10keer besproken zijn, blijven de helpende users weg.

Zoals ik al zei, ik geef toe dat het handig is, maar als we het toestaan gaat het zichzelf tegenwerken.
Klopt, maar als er structureel 100 man per dag aan je broertje vragen of ie ff kan vertellen waar wat ligt, maakt-ie dat hij wegkomt uit dat huis, en dan kan je TOCH weer zelf gaan zoeken...

Zo moet je het wel zien. De regels zijn niet democratisch tot stand gekomen, maar er wordt weldegelijk naar goed beargumenteerde posts geluisterd, en geloof me; deze discussie is vaak en heftig gevoerd. Het enige argument dat jij hebt, is dat het wel erg handig is, als je dat gewoon "ff" kan vragen. Wat wij je proberen te vertellen is dat het dus niet werkt, en dat die "handigheid" er voor zorgt dat de mensen die het zo handig maken wegblijven (kijk naar het verhaal met "je broertje". Geloof me, die regels zijn er echt niet om je te treiteren ofzo. Ook al denk je dat misschien

En de opmerking "sluit het hele forum maar, alles moet je toch opzoeken" is uiteraard een stomme opmerking (no offense), er worden nog zat leuke zaken besprokne en uitdagende problemen opgelost.

Verwijderd

ACM: zou een scheiding van P&W naar 2 fora een idee zijn?
Dus P&W1 en P&W2 waarbij in 1 scriptdingetjes gevraagd mogen worden en 2 zoals het nou is?

Verwijderd

Topicstarter
Toch roep ik mensen op om wat toleranter te zijn tegenover mensen die op de fora posten, daarbij denk ik ook dat het onderscheid tussen de absolute Newbies en mensen zoals ik (of ben ik de enige) best makkelijk te maken is dus niet iedereen maar over een kam scheren! te makkelijk 'regels' naleven kan nare dingen teweeg brengen.

/exit

• D2k

D2k

Op maandag 11 februari 2002 21:38 schreef ItSnows het volgende:
ACM: zou een scheiding van P&W naar 2 fora een idee zijn?
Dus P&W1 en P&W2 waarbij in 1 scriptdingetjes gevraagd mogen worden en 2 zoals het nou is?
ik ben wel niet acm maar ik heb wel een mening. Mag dat ook? :)
ik denk dat het absoluut geen goed id is
er zijn nl al genoeg sites waar dat soort spul op staat
en daarbij wordt dat echt een rotzooi subforum ben ik bang
zo van "ik wil geen moeite doen ik dump het hier maar"

ik vin het nix :)

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Iets dergelijks is er ook geweest, maar dan voor /13 Maar betekend dat je al snel 1 heel rustig forum krijgt omdat de mensen met de wat complexe vragen vaak van zichzelf al zo ver zoeken of eens een boek openslaan zodat ze de vraag niet meer hoeven te stellen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Was maar een ideetje en idd. zal/zou best wel eens leegloop kunnen betekenen van 1 van de 2 fora :P

Verwijderd

Krijg je continu geschop van topics van het ene naar het andere forum en terug.

• Nielsz
  • Niet online
Op maandag 11 februari 2002 22:07 schreef ItSnows het volgende:
Was maar een ideetje en idd. zal/zou best wel eens leegloop kunnen betekenen van 1 van de 2 fora :P
Of allebei. let's say dat we een n00b forum nemen en een advanced forum. In het n00b forum kwam ik nooit omdat het me intellectueel gewoon niet trok, het niveau was te laag. Ik heb geen zin om elke keer weer te vertellen hoe je een cookie uit kan lezen (oid)
In het advanced forum kwam ik ook bijna niet, omdat daar geen topics van mijn gading lagen (ik ben geen C++/Java man), en dus kwam ik nergens meer. En dat zal met meerdere mensen zo zijn.
(dit verhaal gaat natuurlijk over de splitsing P - W (wat toch eigenlijk dezelfde splitsing betekende als A - N)).

• wizzard
En het enige probleem waar we het nu steeds over hebben is "WIE" bepaald uiteindelijk welk niveau een post heeft.

Voor mij kan een bepaalde vraag wel interesant zijn en mischien weet ik het antwoord ook wel die ik dan graag geef.

Maar je hebt ook mensen die er meer vanaf weten die de vraag niet interesant vinden en die beginnen dan te zeuren over niveau op een forum.

Dus wie gaat er nu bepalen of er een slot op komt : degene die het forum beheert, das dan al niet meer democratisch.

En ik vind het gezeur over "zoveel andere sites waar je die info op kunt vinden" wel een beetje dom.

ALLE info over ALLE dingen staan wel ergens dit betekend ook de vragen van de "wel op niveau posters"

Je kan zolangzamerhand alles wel afdoen met "zoek maar even goed er bestaan ook sites met uitleg over dit onderwerp"

Ik snap elke actie wel maar ik vind gewoon dat het GoT niet goed doet als je alle nieuwe onwetenden gaat afschrikken met opmerkingen over niveau.

Denk maar zo je bent zelf ook ergens begonnen (onthou dat nou eens )

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• D2k

D2k

Op maandag 11 februari 2002 22:25 schreef wizzard het volgende:
heleboel
dit is een discussie die vrij recent nog gevoerd is >:)
[topic=384420/1/25]
oa mijn titel en anders cq strenger of richtlijniger modden in /14 zijn er het gevolg van....

• wizzard
discussie mag ook niet voorbijkomen gezien het feit GoT geen toelatings examen heeft voor lidmaatschap.

Pas met zo'n soort regel kun je een niveau stellen en anders niet.

Buiten het feit om dat je de laatste tijd voordat je een topic opent 234 pagina's met algemene richtlijnen, FAQ , moet doorlezen en je altijd bij je topic in iets moet zetten van:

Ik ken de faq en heb de search gebruikt,ik weet wat google is en ik weet ook dat er vast wel site's zijn met deze info op het www

het word er niet leuker op zo of wel ????

Daarom pleit ik ook gewoon voor de stelling
"geef nou eens gewoon antwoord als je het weet"

Is dat nou zo moeilijk ??

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:11

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik ben absoluut niet tegen de occasional n00bie-vraag, zowel op /14 alswel /13.
toen ik je topic las dacht ik eerst inderdaad dat het heel erg belachelijk was dat niemand je niet eventjes gewezen had op de http://www.php.net website waar dit soort basics worden uitgelegd (hoe maak je een functie)
dat is vaak even snel te doen, dan een halve flamewar op te starten (maar nog steeds ligt de verantwoordelijkheid bij jezelf; die link vind je ook hoog in de /14-FAQ; die als bekend-met-GoT-zijnde tweaker gewoon moet vinden)

echter...

toen las ik je code, en dan maak je ineens een enorme vreemde denktwist-draai:
code:
1
2
3
<% function main() { %>
html zooi enzo
<% } %>

iedereen die de allereerste basics weet (da's dan 50% van /14 ;) >:) ) ziet dan dat je daar enorm de fout in gaat:
het parsen van php gebeurt on-the-fly, functions zijn echter stukjes geheugenruimte die worden ingeruimd en pas bij oproep binnen een pagina geparsed worden.
stukken ongeparsede html kunnen dus niet in functions voorkomen (overigens zou het eventueel wel mogelijk kunnen zijn, al duidt het op een erg slordige methode van programming)

dit betekent dat je domweg een stukje zelf studie moet doen; wat wil je bereiken, waarom en met welke methodiek, daar is nu juist GoT niet geschikt voor, dat soort dingen heb je gewoonweg zelf uit te zoeken;
en nee, dat soort dingen kun je niet aan anderen snel overlaten, tenzij je gewoon de opdracht aan iemand anders geeft.

evenmin heb je je probleem weinig duidelijk uitgelegd, behalve je wijzen op je denktrant die al in den beginne fout gaat, kan niemand je verder helpen, en door zelf dusdanig onduidelijk te zijn in je vraag lok je zelf die onprettige reacties uit.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 11 februari 2002 22:55 schreef wizzard het volgende:
het word er niet leuker op zo of wel ????

Dat is wel leuk en aardig... Maar je krijgt er een enorme lijst topics bij die ik hierboven al beschreef...

Die zijn nog niet zo heel erg, maar dan krijg je ook een enorme lijst "ik heb een probleem, kunnen jullie het voor me oplossen?" vragen erbij. En die zijn nog veel erger.

Dat zijn onvermijdelijke relaties met elkaar.
Bovenstaande...

[bot]
Overigens, GoT is geen publiek eigendom, als de crew van GoT vindt dat ergens een bepaalde eis geldt, dan geldt die ook. Ongeacht of dat fatsoenlijk is of niet.
Dat mag je aanvechten en belachelijk verklaren, maar we blijven in ons recht staan.

Mocht dat je niet bevallen? D'r zijn zat andere forums op het internet, ga daar dan naartoe :)
[/bot]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Neehoor, maar als een topiclist vol komt te staan met oninteressante topics, dan blijft het broertje dat vertelt waar de sokken liggen, voortaan gewoon weg. (Iets zegt me dat ik dit al eerder verteld heb).
[bot]
Overigens, GoT is geen publiek eigendom, als de crew van GoT vindt dat ergens een bepaalde eis geldt, dan geldt die ook. Ongeacht of dat fatsoenlijk is of niet.
Dat mag je aanvechten en belachelijk verklaren, maar we blijven in ons recht staan.

Mocht dat je niet bevallen? D'r zijn zat andere forums op het internet, ga daar dan naartoe
[/bot]
Waarbij ik wil nuanceren, dat die eisen voortvloeien uit signalen die we van mensen krijgen...

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 11 februari 2002 23:31 schreef JvS het volgende:
Waarbij ik wil nuanceren, dat die eisen voortvloeien uit signalen die we van mensen krijgen...
Dat is (gelukkig) de praktijk :)

Maar om nou allerlei parallellen te trekken en opmerkingen te maken ala "die regel kan je niet hanteren, want..." is ook niet goed.

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op maandag 11 februari 2002 22:55 schreef wizzard het volgende:
Dus volgens jou moet ik een boel moeite doen om het uit te leggen, terwijl jij er ab!so!luut! geen moeite voor wil doen? Hallo, dat doet je moeder maar lekker voor je :)

Verwijderd

Topicstarter
iedereen die de allereerste basics weet (da's dan 50% van /14 ) ziet dan dat je daar enorm de fout in gaat:
het parsen van php gebeurt on-the-fly, functions zijn echter stukjes geheugenruimte die worden ingeruimd en pas bij oproep binnen een pagina geparsed worden.
stukken ongeparsede html kunnen dus niet in functions voorkomen (overigens zou het eventueel wel mogelijk kunnen zijn, al duidt het op een erg slordige methode van programming)
dit betekent dat je domweg een stukje zelf studie moet doen; wat wil je bereiken, waarom en met welke methodiek, daar is nu juist GoT niet geschikt voor, dat soort dingen heb je gewoonweg zelf uit te zoeken;
en nee, dat soort dingen kun je niet aan anderen snel overlaten, tenzij je gewoon de opdracht aan iemand anders geeft.

evenmin heb je je probleem weinig duidelijk uitgelegd, behalve je wijzen op je denktrant die al in den beginne fout gaat, kan niemand je verder helpen, en door zelf dusdanig onduidelijk te zijn in je vraag lok je zelf die onprettige reacties uit.
Het mag misschien niet goed programmeren zijn maar het werkt wel degelijk, bovendien weet je niet eens waarvoor ik het gebruik, als ik je dat vertel zal je duidelijk worden waarom maar ga eerst maar eens naar www.google.com en UTFS om uit te vinden waarom... ik bedoel.. dit zijn toch basics! die mag je zoals in deze draad gezegd niet op GoT te weten komen, hier mag alleen op 'Hoog' niveau vragen gesteld worden ...
Van welke mensen, de mensen die:
Nogmaals: www.php.net en kan iemand nou plz deze topic closen? Met zulke vragen gaat het niveau alleen maar omlaag.
dit soort dingen zeggen, of wordt er ook nog geluisterd naar de wat mindere goden in het opzoeken, kennis tot zich nemen, interperteren van gegevens?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op dinsdag 12 februari 2002 09:20 schreef Timz het volgende:
Van welke mensen, de mensen die:
Nee, mensen die dat zeggen worden imho op een hoop geveegd met de "utfs en rtfm roepers".
Het mag misschien niet goed programmeren zijn maar het werkt wel degelijk, bovendien weet je niet eens waarvoor ik het gebruik, als ik je dat vertel zal je duidelijk worden waarom maar ga eerst maar eens naar www.google.com en UTFS om uit te vinden waarom... ik bedoel.. dit zijn toch basics! die mag je zoals in deze draad gezegd niet op GoT te weten komen, hier mag alleen op 'Hoog' niveau vragen gesteld worden ...
Wat je hier zegt slaat natuurlijk nergens op...

JIJ was de gene die hulp wilde, dus zul JIJ duidelijk moeten maken wat je probleem is. Als daarvoor nodig blijkt te zijn dat "men" moet weten wat je code doet of wat je wenst te bereiken moet JIJ die code uitleggen.
Als het niet relevant is dat je code duidelijk is hoef je het niet uit te leggen, maar om dan zo "stompzinnig" mensen naar google te verwijzen is nogal zinloos. Daar krijg JIJ dan echt geen hulp voor.

* ACM heeft overigens GEEN zin meer in het voortzetten van deze 'discussie'.
Als je dingen om gaat draaien prima, maar dat doe je maar lekker zonder dat ik daar verder op inga. Alles wat ik te zeggen heb is al gezegd en als jij dat verkeerd wenst te interpreteren... Het zij zo.

(waarbij "jij" in de laatste alinea slaat op iedereen die zich geroepen voelt mijn woorden om te draaien en/of (epxress) verkeerd te interpreteren...)

• wizzard
hmmmm ik vind het ook allemaal wel goed ik probeer niks te draaien en als je aankomt met de stelling "we rule" dan hou ik ook maar op

No hard feelings trouwens want zo ben ik ook wel weer.

Mischien is GoT in "mijn" ogen dan toch niet zo'n goed en open forum als wat het zich doet voordoen,maar de tijd en het nieuwe beleid zal dat leren.

Ik hou gewoon niet zo van zoekmachines maar wel van kennisdelers.

Tot zover inderdaad deze discussie van mijn kant denk ik ,het gaat om een verschil van mening waar we niet uitkomen ben ik bang.
Maar als je het niet probeert dan weet je het nooit toch :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil alleen duidelijk maken dat je niet zomaar alles kan afdoen met 'het is een newbie vraag dus wegmoffelen' en bij mijn vraag was het trouwens niet nodig om uit te leggen waarvoor ik het ging gebruiken omdat ik slechts een vertaling vroeg, als jij aan mij vraagt het woord 'fiets' in het duits te vertalen en ik weet het, zal ik je zondermeer vertellen wat het is en niet vragen waarom je dat zou willen weten... dan zal ik je niet verwijzen naar een Nederlands Duits woordenboek.

1. dat kost meer tijd om in te typen
2. ik help die gene er niet mee
3. als ik het niet weet of niet wil vertellen reageer ik niet!

echter als je mij vraagt een zin te vertalen die een speciale grammaticale opbouw nodig heeft in een bepaalde taal zal ik je vragen in welke context je het wil gebruiken omdat ik je dan beter kan helpen.

En dat kan je dan weer afdoen met 'er zijn 100 mensen per dag die dat vragen' is dat niet terecht want je kan er van uit gaan dat ik MIJN PROBLEEM heb opgezocht op GoT en op I-net, zelfs op PhP.net, ik ben niet erg goed in het begrijpen van de tutorials uitgelegd in programmeurstaal dus daar kwam ik niet mee verder bovendien denk ik dat het misschien té simpel was om daar te vinden (hoe gek dat ook klinkt).

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jullie willen het niet horen he? Ik zeg het nog een keer, en als jullie er niet naar luisteren reageer ik hier ook niet meer. Het heeft niets met "we rule" te maken, maar met het feit dat de kenners (die je dus even snel kunnen helpen) wegblijven als we niet 'op niveau' blijven. Verder zijn wel gathering of tweakers en verwachten we enigszins niveau, vandaar dat we eerder naar de 'gevorderden' luisteren dan naar de niewere.

En als er een forum is, waar je allemaal scriptrequests kan doen enzo, gaat dat toch echt leeg blijven omdat het totaal oninteressant is.

Verwijderd

Topicstarter
Jullie willen het niet horen he? Ik zeg het nog een keer
:) toch denk ik ook dat jullie het ook neit willen horen en ik vind nog steeds dat jullie het te zwart wit zien,

Mensen van niveau en newbies geen tussenweg, dus voor mij blijft er weinig over dan toch?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 12 februari 2002 12:56 schreef Timz het volgende:

[..]

:) toch denk ik ook dat jullie het ook neit willen horen en ik vind nog steeds dat jullie het te zwart wit zien,

Mensen van niveau en newbies geen tussenweg, dus voor mij blijft er weinig over dan toch?
Er zijn iets meer newies dan mensen met niveau, als we dat soort topics toe gaan staan, wordt het een chaos.

Scriptrequests zijn niet altijd verboden geweest, op een gegeven moment zijn ze namelijk verboden omdat gebleken is dat de hele topiclist vol kwam te staan met mensne die even snel een dingetje voor elkaar wilden hebben. Daarop is toen ingegrepen en is het niveau bepaald.

Ik snap wel dat zo af en toe een simpel vraagje tussendoor wel kan, maar het probleem is dus dat het niet bij die ene blijft (en dat verzin ik niet ter plekke).

• JeroenE
  • Niet online
Op dinsdag 12 februari 2002 11:59 schreef Timz het volgende:
als jij aan mij vraagt het woord 'fiets' in het duits te vertalen en ik weet het, zal ik je zondermeer vertellen wat het is en niet vragen waarom je dat zou willen weten...
Misschien werkt dit verhelderend:
code:
1
2
3
10 print "Wat is fiets in het duits?"
20 input antwoord
30 goto 10

Hoe lang duurt het voordat je op Ctrl-C duwt?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:11

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op dinsdag 12 februari 2002 11:59 schreef Timz het volgende:
omdat ik slechts een vertaling vroeg, als jij aan mij vraagt het woord 'fiets' in het duits te vertalen en ik weet het, zal ik je zondermeer vertellen wat het is en niet vragen waarom je dat zou willen weten... dan zal ik je niet verwijzen naar een Nederlands Duits woordenboek.
veel vragen op GoT en zeker /14 dienen eerder te gaan om werkwoorden, zelfstandig naamwoorden vetalen is nogal een slappe bezigheid, waarvoor GoT opzoeken gewoonweg niet de juiste methode is.

als je een werkwoord als gebruiken naar het duits wilt vertalen is de juiste context wél belangrijk: gebrauchen is dan fout (al nemen een duitser juist dat soort nederlandisismes zelf ook weer over) Benutzen klopt dan vaak eerder, maar ook dat ligt aan de context.
ook een werkwoord als fietsen kun je vaak beter niet met radern of radfahren vertalen, aangezien dat een sport of minstens inspannende handeling impliceerd (duitsers kennen net fietsen om even wat bij een winkel te gaan kopen) het algemenere fahren is dan beter, ook hier is de context van belang

programmeer-issues die nuttig zijn om te bespreken komen vaak overeen met zulke context-afhankelijke problemen; vragen stellen die met het default woordenboek zijn op te lossen (Use The F-king Woordenboek) zijn gewoonweg ongewenst op een forum, omdat je dan de moeite domweg bij iemand anders legt, terwijl je zelf ook wel in staat bent die moeite te plegen.

overigens klopt die syntax van de functie wel (inline ongeparsede html-content in php-functies), al betwijfel ik of ik hem ooit zal toepassen, vind het een valkuil-syntax, die veel verwarring kan veroorzaken, maar het is dus wel zo dat van zo'n null'niveau-thread ik dus wat heb opgestoken (/mij hoort dus bij de 'mindere' 50%)

wat de modjes betreft ben ik het eens met wat ACM zegt, dat mensen die negatieve opmerkingen over slotjes in de thread plaatsen, verkeerd bezig zijn:
zelf zou ik graag zie dat zulke mensen niet zozeer gewaarschuwd worden, maar dat er ook actief gewezen wordt op de beste methode dat op te lossen, door een thread in SU te plaatsen danwel de modjes te ICQ-en:
nu zie je nog maar al te vaak dat SU-posten voorbehouden blijft aan een beperkte groep die daardoor ook een slechte naam krijgt, terwijl dat een gedeelde verantwoordelijkheid is van alle mensen op het forum ; zeker ook de mensen die wel in de thread opmerkingen gaan plaatsen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

zelf zou ik graag zie dat zulke mensen niet zozeer gewaarschuwd worden, maar dat er ook actief gewezen wordt op de beste methode dat op te lossen, door een thread in SU te plaatsen danwel de modjes te ICQ-en:
Daarin zijn we het eens, en ik probeer dat ook te doen. Is alleen soms VEEL werk.

[topic=396113/1/100]

Verwijderd

Topicstarter
overigens klopt die syntax van de functie wel (inline ongeparsede html-content in php-functies), al betwijfel ik of ik hem ooit zal toepassen, vind het een valkuil-syntax, die veel verwarring kan veroorzaken, maar het is dus wel zo dat van zo'n null'niveau-thread ik dus wat heb opgestoken (/mij hoort dus bij de 'mindere' 50%)
Dit bewijst dat niet alle op het eerste oog
"null'niveau-threads" dat niet altijd zijn toch? Ben blij dat je ook wat hebt opgestoken...

Maar ik hoop dat jullie je in mijn situatie kunnen verplaatsen zodat het in de toekomst niet meer lijdt tot 40 of meer nieuwe Database entries... toch?

• wizzard
die je dus even snel kunnen helpen
Waarom helpen ze dan niet ? of ze helpen alleen bij de voor hun interresante topics.

Maar ik vind punt gemaakt alles klaar (hmm heb ik eerder gehoord :) )

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waarom helpen ze dan niet ? of ze helpen alleen bij de voor hun interresante topics
Omdat ze weten wat de policy is, waarom die is, en ze begrijpen dat die er is om het niveau voor hun uitdagend te houden. Daarom reageren ze zo in zo'n topic.

Omdat ze zulke (in hun ogen) makkelijk zelf op te lossen topics zijn, vinden ze dat dus niet fijn.
Maar ik vind punt gemaakt alles klaar (hmm heb ik eerder gehoord :))
Prima, ik heb al duidelijk uitgelegd wat er gebeurt als we de 'simpele' topics toelaten en waarom dat niet gebeurt.

• wizzard
quote]Prima, ik heb al duidelijk uitgelegd wat er gebeurt als we de 'simpele' topics toelaten en waarom dat niet gebeurt.[/quote]

"Zucht" nog geen beleids verandering :)
jammer dat wel maar goed ik hoop dat de "die hard tweakers" toch soms een uitzondering kunnen maken ;(

• Nielsz
  • Niet online
[topic=409498/1/25]

speciaal voor dit soort dingen.

• wizzard
had het al gezien bedankt :)
Kijken wat daar uitkomt je weet het nooit :)

Pagina: 1