Op maandag 11 februari 2002 19:54 schreef Timz het volgende:
Jij gaat toch ook niet het hele huis doorzoeken naar iets waarvan je niet weet waar het ligt terwijl je broertje het wel weet of wel?.
Nope, inderdaad... Dan zou ik het mijn broertje vragen.
Maar nu even van de andere kant, je broertje krijgt continue van dat soort vragen, opzich vindt ie dat niet erg. Maar aan de andere kant wordt ie het toch wel zat omdat aan alle buren, etc etc te moeten vertellen.
Dus stelt ie een
lijstje op met waar de dingen liggen.
En verzoekt een ieder die hem wat wil vragen eerst dat lijstje door te nemen.
Hoe moeilijk is het nou om iemand gewoon even te helpen, als iemand in W&G iets over Stylesheets vraagt en ik weet het toevallig dan geef ik daar toch ook gewoon antwoord op,
Sja, kennis delen is leuk. Maar wat heb je er aan?
De volgende dag komt dezelfde persoon met een vraag die vrijwel hetzelfde is als de vorige. Echter _dat_ had je hem die dag ervoor niet verteld. Dus weet ie het niet.
Had je die persoon nou verteld _waar_ ie de informatie kan vinden en/of _hoe_ ie het kan leren zelf te vinden (nog beter eigenlijk) dan kan ie zijn eigen problemen oplossen.
Echter, er blijven _altijd_ dingen die je niet zelf kan vinden en/of bedenken. Of dingen waarvan je niet weet hoe het beter moet etc etc etc.
Voor die dingen zijn extra bereid je te helpen. Dat zijn namelijk de leuke dingen om mee te helpen

Of minimaal interessant.
Ik zit al een paar jaar op GoT en ik moet zeggen dat in het begin toen het allemaal wat kleinschaliger was ook veel gemoedelijker was, maar vele van jullie zijn daar denk ik niet van bewust omdat jullie naar mijn mening over het algemeen bezig zijn met het hanteren van zelf gemaakte
'elitaire' regels.
Uiteraard was het toen veel beter. Toen wist je gewoon dat iemand best wel al moeite gedaan had, of verder geen zin in php-kennis op doen had.
Nu heb je het idee dat het "de zoveeelste is die te lui is om te zoeken".
Maar gelukkig is niet iedereen tot het streberige hanteren van 'het niveau' vervallen want de ene vraag die ik had is beantwoord en het heeft de gene die mij hielp waarscuhijnlijk alleen de moeite gekost om op 'reply' te drukken.
Sja, er zijn altijd mensen die wel willen helpen, terwijl het eigenlijk een vraag is die je beter had op kunnen zoeken.
Die zullen er ook altijd zijn en altijd wel blijven, maar het dreigen er wel steeds minder te worden.
Hij heeft weer iemand geholpen terwijl jullie, ik blijf er op voortborduren' bezig waren met het hanteren van jullie regels... en bedankt
Uiteraard, we hebben de (ijdele?) hoop dat het op den duur ietsje zal helpen..
P&W was ooit een discussie forum, niet een of ander "hee ik heb dit probleem, hoe los ik dat op?" forum.
De topics waren meer van een "hee ik heb dit probleem, ik heb deze oplossing, kan het beter?" type (of gingen daarin over na 5 replies)
Die laatste zien we met graagte tegemoet, de eerste... Sja, "dat kan zoiemand toch ook zelf wel?" denk ik vaak als eerste, ondanks dat ik nog regelmatig danwel een tip in de goede richting geef, danwel zelfs redelijk complete oplossingen aandraag.