Op woensdag 13 februari 2002 03:41 schreef Jag het volgende:
Je hebt het niet alleen niet nodig, je kan hem niet eens gebruiken. Een DI heeft namelijk geen losse power supply, maar gebruikt daarvoor de phantom uit de mixer.
Foei Jag

, er zijn zowel passieve (die totaal geen vermogen gebruiken) als actieve DI's. De actieve kunnen dan of op een voeding/batterijen werken, of inderdaad via de phantom uit een mic preamp.
Maar goed, die mensen die zeggen dat je zo'n ongelooflijk fantastisch resultaat zult krijgen door je bas rechtstreeks in je geluidskaart te pluggen, jammer. Je verliest gewoon een hoop levendigheid in het signaal. Het begint allemaal wat dood enzo te klinken. Pak gewoon een DI en een redelijke mic preamp. Voor rond de 300 piek ben je klaar, dan haal je gewoon zo'n el-cheapo Behringer DI en de Behringer Ultragain Pro (2 kanaals mic preamp).
Die Ultragain is best leuk, zeker voor het geld. Twee kanalen, schakelbare phantom per kanaal, afstelbare low-cut en equalizer. Hoewel ik zelf moet zeggen dat ik die EQ-achtige dingen niet gebruik bij opnemen, dat komt later wel.
Je kunt ook, in plaats van deze combo, een duurdere mic preamp aanschaffen die ook een instrument-ingang heeft (Joemeek, Focusrite, etc. hebben oplossingen rond de duizend piek).
Pak anders, als je bassist het in z'n versterker heeft zitten, de DI uit de versterker. Even door je mixer (naar lijnniveau halen) en dan richting de PC. Werkt overigens ook best leuk.
Moraal van het verhaal: Je kunt gewoon niet voor een dubbeltje op de 1
e rang zitten.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.