Outlook aanmeld probleem met E2K

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Ik heb al eerder iets gepost over een probleem met public folders in outlook die ik niet kon openen. Dat probleem heb ik nog niet opgelost, maar ik ben uitgebreid aan het testen geweest en heb outlook 2000 ook op een andere computer geinstalleerd. Hierbij krijg ik de volgende melding :

kan uw standaardmappen voor e-mail niet openen, u ben niet gemachtigd om u aan te melden

Ik heb wel verbinding met mijn server en mijn wachtwoord en username kloppen want als ik het verkeerd intik krijg ik de melding dat de gegevens niet kloppen. Hieruit kan ik alleen concluderen dat ik ergens op mijn server mijn account moet machtigen om toegang te krijgen tot mijn mailbox op de server. Ik heb geen idee waar en hoe!
Zijn er heldere geesten die hier wat licht op kunnen schijnen??

alvast bedankt!

Mijn rig

Verwijderd

En probeer je met de juiste useraccount de juiste mailbox te openen? Ga eens bij de services kijken of die wel dezelfde is.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
<font size="1">
Op maandag 11 februari 2002 14:31 schreef marko77 het volgende:
geen ideeen??
Op maandag 11 februari 2002 15:48 schreef marko77 het volgende:
is er echt geen exchange guru hier ergens?? :)
</font>
Gelieve je topics voortaan niet zo belachgelijk snel omhoog te schoppen, geduld is een schone zaak. Replies zijn getrashed.

Wat betreft de machtigingen: klik op de eigen PC (waar je dus al wel gemachtigd bent) rechts op de map, klik eigenschappen, en ga naar de machtigingen, voeg een usert toe, geef de juiste rechten, en klaar.

Dat is het in grote lijnen. De rest moet in principe in de manual / helpfile terug te vinden zijn, want dit is een vrij standaard handeling.

• marko77
die map kan ik dus niet inzien omdat ie op de server staat, en waar ik daar de machtigingen in moet stellen is mij niet duidelijk. Mijn mailbox op de server heeft geen properties voorzover ik kon zien dus volgens mij begrijp je mijn probleem niet, of outlook geeft geen goede foutmelding.

Mijn rig

Verwijderd

De situatie die ik in mijn gedachten had voor de client, en waarvoor Outlook zo een melding genereert is de volgende:

Je maakt lokaal voor Outlook een account aan voor Marko77 en je probeert erop aan te loggen met bv. Marko88 (niet de eigenaar van de mailbox). Als je je lokaal profiel van Outlook eens controleert op die gegevens, sta je misshcien al wat verder. Dit heeft volgens mij niks met public folders te maken, dat is iets totaal anders, iets boven mijn niveau op dit moment.

• marko77
ik ben er achter gekomen dat die machtigingen niet het probleem zijn, dat is gewoon een algemene foutmelding. Ik heb maar een profiel in outlook, dat is mijn exchange profiel, dus dat is het niet. Het grappige is dat ik wel via explorer mijn exchange account kan bekijken en ook public folder kan inzien en berichten posten. Username etc. zijn dus allemaal in orde.

Mijn rig

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
sp2 voor exchange downloaden en installeren? desnoods sp2 voor office 2000 (outlook)

mocht je deze nog niet geinstalleerd hebben dan is het sowieso aan te raden deze te installeren,

A wise man's life is based around fuck you

• marko77
die heb ik al

Mijn rig

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
in de outlook client (bij exchange eigenschappen) heb je bij 'netwerkbeveiliging bij aanmelden' aanstaan: wachtwoordverificatie van NT' (als je kiest voor gedistributeerd dan kom je er inderdaad niet in,

wat draai je als client overigens? w98? heb je de domaincontroller geinstalleerd ZONDER ondersteuning van niet 2000 machines? (dit kan tijdens dcpromo)

A wise man's life is based around fuck you

• beauco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2024
Is je wel s opgevallen dat wanneer je aanlogt op de OWA, dat hij 2x komt vragen naar een login....
Dit kan zijn omdat er verschillende rechten gezet zijn op verschillende public folders.
De Exchange logt je namelijk 2x aan: in the Private Information Store & de public information store
Voor dat ik naar die client zou kijken, zou ik eerst s ff checken welke "role" hij heeft op die public folders.

• marko77
We draaien hier op alles windows 2000 dus die domaincontroller maakt denk ik dan niet uit.
wachtwoord verificatie stond op gedistribueerd, ik heb het nu op NT staan maar nog steeds geen effect. Ik kan de hele map niet openen, geen toegang tot het informatiearchief of geen machtging, algemene foutmeldingen altijd. Als mijn wachtwoord of iets dergelijks fout is dan zou er toch een popup moeten komen om het alsnog in te vullen lijkt me.

ik gebruik geen OWA maar OL2K, sowieso heb ik op de server everyone alle rechte gegeven, zodat ik daar in ieder geval goed zit voor die public folders.
Ik begrijp simpelweg niet waarom het via explorer wel werkt en niet via outlook, dat is toch vreemd?

ik heb ergens gelezen dat het misschien mijn DNS is, kan dat? Het is wel raar dat er niemand anders is met een soortgelijk probleem.

Mijn rig

• beauco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2024
Met "Role" op de public folder bedoel is het volgende |:(

je kunt Exchange users een rol geven op een public folder:
bv:
- reviewer
- editor
- owner

Als deze rol niet goed staat zal hij de folder niet kunnen zien (of lezen, of editen - kan allemaal)

• marko77
ja, dat weet ik, ik heb op dit moment in de public folder een folder voor nieuws, die permissies heb ik ingesteld. Hier heb ik mijn account een editor role toegewezen. Dan zou ik die map toch moeten zien?
Ook al zou ik geen permissies hebben voor openbare mappen, dan nog zou ik mijn eigen postbus in moeten kunnen zien, dit lukt echter ook niet, dus het probleem ligt denk ik niet bij de foldereigenschappen. Nogmaals, via explorer kom ik na invoeren van mijn wachtwoord etc overal in.

Mijn rig

• marko77
ik ben er achter, het is dus toch een DNS probleem

ik heb methode 5 van de volgende link gebrukt en dat werkt, we gaan het nog wel anders oplossen maar dit is voorlopig voldoende!

http://www.slipstick.com/config/nodialisp.htm

Mijn rig

Pagina: 1