CD-ROM stuk, mobo herkent zelfs HD niet meer.

Pagina: 1
Acties:

• chemistone
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
De PC van mijn zus deed het niet meer. Zag de HD niet meer en de rest op beide IDE kanalen ook niet meer. Als ik haar CD-rom speler loskoppel, ziet het mobo de HD en de CD-RW wel.
De HD zit op het primaire kanaal en de CD-rom en CD-RW op het secundaire IDE kanaal. Kan een CD-Romspeler zo veel stuk zijn dat ie het eerste kanaal ook verkl**t?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb het ook wel eens met een mobotje gehad dat de IDE gewoon brak was, heel erg vreemd. In een keer dit gezeik. Dus check je kabels eens en alle apparaten op een aparte pc en trek vervolgens je conclsuei

• chemistone
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
De HD heb ik op een "goede" computer getest. De CD-Rom speler heb ik vervangen en toen was het probleem over. Werkt verder foutloos.

Probleem is al opgelost, snap alleen niet dat een foute rommenspeler de zaak zo kan verzieken. Vandaar mijn vraag.
Wel bedankt voor je reactie.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op dinsdag 12 februari 2002 09:40 schreef chemistone het volgende:
De HD heb ik op een "goede" computer getest. De CD-Rom speler heb ik vervangen en toen was het probleem over. Werkt verder foutloos.

Probleem is al opgelost, snap alleen niet dat een foute rommenspeler de zaak zo kan verzieken. Vandaar mijn vraag.
Wel bedankt voor je reactie.
Ik heb dit zelf een keer meegemaakt met een Sony CDRW (zo ongeveer wat jij had). Met die Sony brander liep het hele systeem vast. Bleef hangen in de post. Dus ik dacht datmijn pasgekochte mobo dood was, dus ik ermee terug naar de winkel (er niet aangedacht de cdrom speler los te koppelen |:(). Blijkt de brander doorgefikt te zijn. Zonder dat ding bootte hij zonder problemen.
Dus een defect apparaat kan dit wel zo een beetje veroorzaken