Wie gebruikt dual-monitor met z'n ATI 8500?

Pagina: 1
Acties:

• cdhughes
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 21:48
Wat zijn nou jullie ervaringen met dat Hydravision? Ben ik de enige die media player niet op z'n tweede beeldscherm kan afspelen? (geen beeld).
En heeft nou niemand anders dat de pc opstart met een clone van beeld1 op beeld2 met resolutie 2560 x 1024, zodat als je met je muis naar beeld 2 wil scrollen de desktop alleen scrollt en je op beeld 2 een exact kopie hiervan ziet? En dat na elke verandering van je video instellingen je weer teruggegooid wordt naar deze rare layout?

Reacties worden erg op prijs gesteld!

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 13:59 schreef ChrisTheJackal het volgende:
Wat zijn nou jullie ervaringen met dat Hydravision? Ben ik de enige die media player niet op z'n tweede beeldscherm kan afspelen? (geen beeld).
't Is wel handig als je erbij zet welk OS en welke driver je gebruikt.

Met 6025 drivers in XP kan ik prima op mijn 2e monitor met mediaplayer filmpjes afspelen.
En heeft nou niemand anders dat de pc opstart met een clone van beeld1 op beeld2 met resolutie 2560 x 1024, zodat als je met je muis naar beeld 2 wil scrollen de desktop alleen scrollt en je op beeld 2 een exact kopie hiervan ziet?
Dat *HAD* ik met de oude drivers. Met de nieuwe drivers (die al weer een weekje of wat uit zijn) is dat voorbij.

Als je windows 2000 draait moet je echt upgraden.
En dat na elke verandering van je video instellingen je weer teruggegooid wordt naar deze rare layout?

Reacties worden erg op prijs gesteld!
Bij deze :P

• cdhughes
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 21:48
Ik gebruik Win 2k (driver 5.13.1.3276) Ben nog niet van plan over te stappen op Win XP. Komen er dan echt geen soortgelijke driver updates voor Win2k?

Nog 1 vraagje trouwens, kan jij met media player met een alt-entertje (of andere manier) er voor zorgen dat hij fullscreen op je 2e monitor afspeelt? Toen ik alt-enterde bedekte die de complete desktop. Nu vind ik widescreen wel een goeie zaak, maar dit is wat overdreven ;)

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 15:00 schreef ChrisTheJackal het volgende:
Ik gebruik Win 2k (driver 5.13.1.3276) Ben nog niet van plan over te stappen op Win XP. Komen er dan echt geen soortgelijke driver updates voor Win2k?
Met upgraden bedoelde ik drivers, niet OS :) De laatste ati driver voor windows 2000 is ook 6025.

http://support.ati.com/drivers/win2k/win2k_radeon_513016025_sp.html

Voor driver updates kan je't beste http://www.rage3d.com in de gaten houden.
Nog 1 vraagje trouwens, kan jij met media player met een alt-entertje (of andere manier) er voor zorgen dat hij fullscreen op je 2e monitor afspeelt? Toen ik alt-enterde bedekte die de complete desktop. Nu vind ik widescreen wel een goeie zaak, maar dit is wat overdreven ;)
Hmm... hij komt bij mij op m'n eerste monitor. Fullscreen op 2e monitor is 'theatre mode', en dat schijnt in de nieuwe drivers te zitten ofzo. (Die, als we de geruchten moeten geloven, de 14e uitkomen.)

Verwijderd

De optie 'theatre mode'is zichtbaar aanwezig in de 6018 drivers. Met zichtbaar bedoel ik dan een optie in een der menus. In de 6025 is deze optie niet zichtbaar aanwezig maar wel aan of uit te zetten vanuit je registry. Waar in het registry weet ik niet meer, daarvoor moet je zelf het forum op rage3d.com maar uitpluizen.

Wel wordt er in theatre mode geen rekening gehouden met de aspect ratio van je movie, een 16:9 film wordt dan ook als 4:3 op je buis weergegeven. Maar hiervoor zijn wel weer oplossingen voorhanden zoals divxg400 die er zwarte balken bij kan verzinnen.