Hail to the king baby!
tis wel een beetje aan de vlotte kant das zeker, maar de intensiteit waarmee ze gebrauikt worden doet er misschien ook nog wat toe.. maar in ieder geval en dus....
garantie gevalletje ...
garantie gevalletje ...
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....
ja, gevalletje garantie, maar de schijf die kapot is gegaan heeft 16195 uren gedraaid en de andere 16227 dus hoop ik niet dat die ook nog stuk gaat terwijl hij op 2 schijven drrait want dan hebben we een probleem!!
Hail to the king baby!
sorry hoor, maar als je daar bang voor bent, dan kan ik niet anders concluderen dat jij of iemand anders daar, behoorlijk stom bezig is geweest....
ncy
Wil jij me vertellen dat je een HALF JAAR je redundancy hebt laten liggen????? Verbaast me echt hoor, je hebt toch bij een raid altijd een reserve schijf liggen?
of ben ik nu gewoon naief....
ncy
Wil jij me vertellen dat je een HALF JAAR je redundancy hebt laten liggen????? Verbaast me echt hoor, je hebt toch bij een raid altijd een reserve schijf liggen?
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....
Je kunt ook de handleiding erop na proberen te slaan en zoeken naar het hoofdstukje spare drives.
Wat betreft het levensduur, veel random IO en continu verkort de levensduur van de HD vrij drastisch. Nog erger zijn hoge temperaturen. m.a.w. weet je zeker dat de HD's voldoende gekoeld worden?
Wat betreft het levensduur, veel random IO en continu verkort de levensduur van de HD vrij drastisch. Nog erger zijn hoge temperaturen. m.a.w. weet je zeker dat de HD's voldoende gekoeld worden?
F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.
?? ncy ??Op dinsdag 12 februari 2002 13:40 schreef Gompy58 het volgende:
sorry hoor, maar als je daar bang voor bent, dan kan ik niet anders concluderen dat jij of iemand anders daar, behoorlijk stom bezig is geweest....
ncy
Er wordt hier wel gewoon gebackupped hoor, maar toch als er ook nog een tweede schijf eruit knalt moet de hele server weer terug gezet worden vanuit de backup en dat lijkt me niet effe een werkje wat je zo eventjes doet.
We hebben trouwens net de nieuwe schijf binnen gehad en geplaatst (18,1 Gieg gekregen, 9,1 was niet meer leverbaar!) En de server is net klaar met het rebuilden van de raid set.
Aangezien dit niet zo'n heel groot bedrijf is willen ze hier geen schijf op voorraad hebben liggen!!
Bedoel je trouwens of we hier een half jaar op 2 schijven hebben gedraaid ipv op drie?? Dat hebben we nl niet gedaan!! Lijkt mij ook niet zo'n fijn idee!!
Hail to the king baby!
De gemiddelde schijf gaat zo'n 10 jaar mee in vol gebruik...
Gaat hij eerder kapot, heb je 5 (vijf) jaar garantie van de maker (seagate toch?) (zo kom ik aan mijn scsi schijven, bedrijf had ze weggegooid...)
Na 5 jaar gedraaid te hebben worden bij ons de schijven gewoon vervangen door grotere exemplaren..
Gaat hij eerder kapot, heb je 5 (vijf) jaar garantie van de maker (seagate toch?) (zo kom ik aan mijn scsi schijven, bedrijf had ze weggegooid...)
Na 5 jaar gedraaid te hebben worden bij ons de schijven gewoon vervangen door grotere exemplaren..
Nou die 10 jaar redden ze hier dus bij lange na niet. De schijf die kapot is gegaan had er dus 16.000 uren opzitten, en dat is bijna 2 jaar continue draaien! Zou hij 10 jaar blijven draaien heeft hij er 87600 uren opzitten!Op dinsdag 12 februari 2002 15:12 schreef darkmage het volgende:
De gemiddelde schijf gaat zo'n 10 jaar mee in vol gebruik...
Het is gelukkig wel allemaal garantie en we hebben er verder geen last van.
Hebben jullie geen ervaring met Proliant servers met scsi hot plug schijven en na hoeveel tijd die bij jullie stuk gaan?
Hail to the king baby!
Verwijderd
Wat garantie betreft:
- Seagate en andere hdd fabriekanten accepteren alleen retail schijven.
- voor je kapotte compaq schijf moet je bij compaq zijn, ook al is het onder de sticker een seagate of ander merk. het gaat in zo'n geval om een oem schijf ...
tip:
Koop nooit 2ehands oem schijven, de garantie vervalt meestal of altijd. Compaq geeft alleen garantie met factuur van het hele apparaat of van de opties en extra's gekocht bij een offiecielle compaq reseller.
- Seagate en andere hdd fabriekanten accepteren alleen retail schijven.
- voor je kapotte compaq schijf moet je bij compaq zijn, ook al is het onder de sticker een seagate of ander merk. het gaat in zo'n geval om een oem schijf ...
tip:
Koop nooit 2ehands oem schijven, de garantie vervalt meestal of altijd. Compaq geeft alleen garantie met factuur van het hele apparaat of van de opties en extra's gekocht bij een offiecielle compaq reseller.
Pagina: 1