Wie kan mij precies uitleggen wat wij bedoelen met een microcomputer, met daarmee rekening houden van Mainframe en werkstation.
Ok voor zover ik opgelet heb bij het halen van mijn ECDL (Europe Computer Driver Lisence
)
Microcomputers dat zijn gewoon normale pc's waar jij en ik dagelijks achter zitten.
Minicomputers zijn labtops en palmtops en dergelijke.
Maar het kan ook zijn dat het andersom is dat weet ik zo niet meer prezies.
Een werkstation dat is dus gewoon een pc waar jij en ik dagelijks achter zitten.
En een mainframe is een heleboels van dat soort computertjes bijelkaar.
En als het fout is moet ik nodig mijn ECDL opnieuw zgaan halen
Microcomputers dat zijn gewoon normale pc's waar jij en ik dagelijks achter zitten.
Minicomputers zijn labtops en palmtops en dergelijke.
Maar het kan ook zijn dat het andersom is dat weet ik zo niet meer prezies.
Een werkstation dat is dus gewoon een pc waar jij en ik dagelijks achter zitten.
En een mainframe is een heleboels van dat soort computertjes bijelkaar.
En als het fout is moet ik nodig mijn ECDL opnieuw zgaan halen
Signature
Bedankt!
ik zit nu namelijk bij mijn stage en ik heb een vraag over multitasking van microcomputers, maar voor zover ik weet kan multitasking helemaal niet plaats vinden op pc's waar wij dagelijks op werken.
of wel
ik zit nu namelijk bij mijn stage en ik heb een vraag over multitasking van microcomputers, maar voor zover ik weet kan multitasking helemaal niet plaats vinden op pc's waar wij dagelijks op werken.
of wel
Natuurlijk wel!
Als je er linux of unix oid op draaid kan je er met meerdere "clients" of "terminals" op werken. De server is dan een "mainframe".
Meestal zijn deze mainframes echter hele grote vette zware bakken van computers.
Maar een mainframe is dus 1 computer. Meerdere mainframes zijn dan een cluster
Als je er linux of unix oid op draaid kan je er met meerdere "clients" of "terminals" op werken. De server is dan een "mainframe".
Meestal zijn deze mainframes echter hele grote vette zware bakken van computers.
Verwijderd
Jawel hoor, moet je een fatsoenlijk operating system gebruiken. Alle Unix-achtigen zijn (bij mijn weten) multi-user en multi-tasking.
als je het op die manier bekijkt wel!Op maandag 11 februari 2002 14:12 schreef GraasGast het volgende:
Natuurlijk wel!
Bedankt
Zelfs windows kan multitasken 
Echter, het blijft wel Microsoft dus als je teveel gaat multitasken krijg je een welbekende bleuscreen (of de hele handel krest gewoon).
Met XP heb ik hier echter veel minder last van.
Echter, het blijft wel Microsoft dus als je teveel gaat multitasken krijg je een welbekende bleuscreen (of de hele handel krest gewoon).
Signature
Dat is geen multitaskenOp maandag 11 februari 2002 14:36 schreef NukeZz het volgende:
Zelfs windows kan multitasken
Nee dat is het simleren van multitasken. Hetgene wat werkelijk gebeurd bij windows is dat de processor steeds een stukje van meerdere programma's verwerkt. Waardoor er dus meerdere proggies kunnen draaien. Het lijkt er op maar het is het niet!
fout, een mini computer verstaan we *officieel bij ICT* niet een laptop of palmtop onder, maar een groter en krachtiger evt. multi cpu computer onder..
microcomputer
minicomputer
mainframe
van klein naar groot.
( en over XP, tja als je 2 cpu's hebt en 2 apps loopt, 1 app op cpu1, en andere app op cpu2.. dan multitask je, windows multitasking moet eigenlijk anders heten, namelijk, multi-mekaarindeweglopen )
microcomputer
minicomputer
mainframe
van klein naar groot.
( en over XP, tja als je 2 cpu's hebt en 2 apps loopt, 1 app op cpu1, en andere app op cpu2.. dan multitask je, windows multitasking moet eigenlijk anders heten, namelijk, multi-mekaarindeweglopen )
Verwijderd
Volgens mij is dat nu juist multitasking.Op maandag 11 februari 2002 15:29 schreef Sugar het volgende:
Hetgene wat werkelijk gebeurd bij windows is dat de processor steeds een stukje van meerdere programma's verwerkt
Zie http://www.webopedia.com/TERM/M/multitasking.html
je heb gelijk.....staat er heel duidelijk maare winhoos is raar.....Op woensdag 13 februari 2002 08:34 schreef sterretje het volgende:
Hmm.. Ik weet niet wat jij onder een dikke server verstaat, maar volgens mij zijn minicomputers behoorlijk lompe dingen..Op maandag 11 februari 2002 15:54 schreef veldmuis het volgende:
minicomputer = een dikke server
Zo heeft cray ooit minicomputers geleverd bijv. En dat is niet zomaar een dikke server die je ergens weg zet!
www.whatis.com
A microcomputer is a complete computer on a smaller scale and is generally a synonym for the more common term, personal computer or PC, a computer designed for an individual. A microcomputer contains a microprocessor (a central processing unit on a microchip), memory in the form of read-only memory and random access memory, I/O ports and a bus or system of interconnecting wires, housed in a unit that is usually called a motherboard.
draad
A minicomputer, a term no longer much used, is a computer of a size intermediate between a microcomputer and a mainframe. Typically, minicomputers have been stand-alone computers (computer systems with attached terminals and other devices) sold to small and mid-size businesses for general business applications and to large enterprises for department-level operations. In recent years, the minicomputer has evolved into the "mid-range server" and is part of a network. IBM's AS/400e is a good example.
draad
A microcomputer is a complete computer on a smaller scale and is generally a synonym for the more common term, personal computer or PC, a computer designed for an individual. A microcomputer contains a microprocessor (a central processing unit on a microchip), memory in the form of read-only memory and random access memory, I/O ports and a bus or system of interconnecting wires, housed in a unit that is usually called a motherboard.
draad
A minicomputer, a term no longer much used, is a computer of a size intermediate between a microcomputer and a mainframe. Typically, minicomputers have been stand-alone computers (computer systems with attached terminals and other devices) sold to small and mid-size businesses for general business applications and to large enterprises for department-level operations. In recent years, the minicomputer has evolved into the "mid-range server" and is part of a network. IBM's AS/400e is a good example.
draad
De oorspronkelijke definitie van een microcomputer is een computer waarvan de processor op 1 chip zit.
Bij het wereldkampioenschap computerschaak voor microcomputers hanteert men de definitie dat alle computers die in de speelzaal aanwezig zijn als micro's gelden.
Merk op dat een computer met 2 processors, zoals je tegenwoordig wel bij PC's ziet, volgens de oorspronkelijke definitie geen microcomputer zou zijn.
Overigens worden de termen micro- en minicomputer tegenwoordig nauwelijks meer gebruikt. De indeling van nu is:
PC: Kleine computer voor gebruik door 1 persoon tegelijk.
Workstation: Krachtige versie van de PC, vaak multiuser.
Mainframe: Grote kast met een hoop terminals eraan.
Bij het wereldkampioenschap computerschaak voor microcomputers hanteert men de definitie dat alle computers die in de speelzaal aanwezig zijn als micro's gelden.
Merk op dat een computer met 2 processors, zoals je tegenwoordig wel bij PC's ziet, volgens de oorspronkelijke definitie geen microcomputer zou zijn.
Overigens worden de termen micro- en minicomputer tegenwoordig nauwelijks meer gebruikt. De indeling van nu is:
PC: Kleine computer voor gebruik door 1 persoon tegelijk.
Workstation: Krachtige versie van de PC, vaak multiuser.
Mainframe: Grote kast met een hoop terminals eraan.
Multitasking: meerder programma's op hetzelfde moment verwerken!Op woensdag 13 februari 2002 08:34 schreef sterretje het volgende:
[..]
Volgens mij is dat nu juist multitasking.
Hoe kan 1 processor nou meerdere programma's te gelijk verwerken. Dan heb je minstens 2 processors nodig! Dat is nou multitasking
Multitasking gaat ook met 1 CPU d.m.v. time-slicing. De scheduler in het OS verdeelt de CPU tijd over de verschillende tasks (=programma's). Voor parallelprocessing heb je meerdere CPU's nodig. Dan verdeel je de tasks over verschillende CPU's.Op woensdag 13 februari 2002 14:04 schreef Sugar het volgende:
[..]
Multitasking: meerder programma's op hetzelfde moment verwerken!
Hoe kan 1 processor nou meerdere programma's te gelijk verwerken. Dan heb je minstens 2 processors nodig! Dat is nou multitasking
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Verwijderd
[blaat]Op donderdag 14 februari 2002 09:51 schreef EXX het volgende:
[..]
Multitasking gaat ook met 1 CPU d.m.v. time-slicing. De scheduler in het OS verdeelt de CPU tijd over de verschillende tasks (=programma's). Voor parallelprocessing heb je meerdere CPU's nodig. Dan verdeel je de tasks over verschillende CPU's.
onzin
[blaat] ...
Hoezo onzin. Wat is daar onzin aan; motiveer dat eens zou ik zeggen.Op donderdag 14 februari 2002 22:25 schreef CheapAss het volgende:
[..]
[blaat]
onzin
[blaat] ...
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Pagina: 1