Toon posts:

Stukje javascript maar dan in Perl :-)

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een template scriptje in javascript, nu wil ik dat zelfde template scriptje in PhP doen maar ik weet neit hoe ik het moet vertalen.. kunnen jullie me helpen?
code:
1
2
3
4
5
<% function main() { %>
html zooi enzo
<% } %>

<% main(); %>

Ik wil dus graag weten hoe ik een functie maak in PhP (perl?) en hoe ik die zelfde functie weer kan aanroepen.

• Yo-L
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ehm, het verschil tussen Perl en PHP is jou nog niet helemaal duidelijk, of wel? Lijkt me handig als je gewoon in een van die talen verdiept alvorens zo'n vraag te stellen.. Dit is wel erg abstract gesteld en ik denk dat niemand je zo kan helpen..

Verwijderd

Topicstarter
Jawel, ik weet dat je Asp met VB kan schrijven en met Javascript bijvoorbeeld, nu weet ik van PhP alleen dat je het in Perl kan schrijven ik weet niet welke taal nog meer dus als iemand het in een andere taal weet is dat ook goe :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 11 februari 2002 13:37 schreef Timz het volgende:
Jawel, ik weet dat je Asp met VB kan schrijven en met Javascript bijvoorbeeld, nu weet ik van PhP alleen dat je het in Perl kan schrijven ik weet niet welke taal nog meer dus als iemand het in een andere taal weet is dat ook goe :)
Bezoek www.php.net eens?

php is een taal, dus niet zoals asp een "frame voor talen".

Verwijderd

Topicstarter
Ah sheiz, heb ik dat verkeerd begrepen... hmmzz maar toch.. ik had zelf ook al iets geprobeerd (om ff te laten zien dat ik er wel moeite voor doe:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<?
sub main {
?>

<? } ?>

<? &main() ?>

Maar ik heb het idee dat ik geen functie 'declare' met sub... en roep ik de functie met & wel aan?

• Gilles
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-07-2025
Nogmaals: www.php.net en kan iemand nou plz deze topic closen? Met zulke vragen gaat het niveau alleen maar omlaag.

Verwijderd

Topicstarter
Jeezus wat een elitair gelul zeg, waarom zou je van zon voor een kenner simpel vraagje niet gewoon ff een klein antwoordje geven waar ik wat aan heb, waarom zou ik met niet tot mensen kunnen wenden om nieuwe kennis te verwerven, misschien kan ik wel helemaal geen engels lezen...

• Yo-L
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
nou, een funktie schrijf je doorgaans als:
code:
1
2
3
function main() 
{
}

en roep je aan met:
code:
1
main();

dit bedoelde je (en nogmaals, dit kun je gewoon heel makkelijk opzoeken op php.net)?

Verwijderd

Topicstarter
Ow, ik verontschuldig mij bij deze voor het te ingewikkeld denken, ik had niet verwacht dat het zelfde stukje code ook in php zou werken, daar het bijvoorbeeld in VB anders was.

Bedankt voor het wakkerschudden :+

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:33

mulder

ik spuug op het trottoir

- Volgens mij heeft PHP niks te maken met perl.
- Wat je JavaScript kunt, kun je niet met PHP: JavaScript draait clientside, php serverside.
- Ga eens wat doc's lezen

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Topicstarter
*zucht*

lees de thread eens goed door...

Het gaat om simpel programmeren en ik maak absoluut geen vergelijking tussen javascript en PhP echter wel een indirecte vergelijking tussen PhP en Asp wat toch wel degelijk een goede vergelijking is, en ja ik had begrepen dat PhP ook een frame was voor verschillende talen maar een behulpzame forum gebruiker heeft mij er opgewezen dat dit niet het geval is, en zeg dan niet dat had je al moeten weten maar dan vraag ik aan jou, als jij in de veronderstelling bnet van iets, ga je het dan weer opzoeken om het te bevestigen?

Waarom doen sommige mensen zo moeilijk terwijl het zo makkelijk is gebleken...

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Het lijkt me trouwens inderdaad raadzaam eerst een php-tutorial of boek te openen.

succes ermee.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.