( relatie naar eigen tabel kan bv ook niet ) ( => unaire relatie heet dat toch ? )
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Ik ken het probleem, heb het zelf ook gehad. Ik heb er ook geen goede oplossing voor kunnen vinden... De schraalste oplossing is er een nieuwe koppelentiteit tussen te vrotten die GeleendID en PubliceerID combineert tot 1 entiteit, en vervolgens het ID van die entiteit als foreign key in een andere tabel te stoppen. Maar dat is echt heel vies en ranzig.chaozz had een probleempje
Ik weet niet in hoeverre het in Access mogelijk is je foreign keys ongedefinieerd te laten. Ik bedoel dat je de sleutels wel gebruikt, maar niet aangeeft in je relatie-overzicht.
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Verwijderd
[edit: twijfelachtig stukje tekst]
Euh niet volgens mij. Je kan het natuurlijk wel software matig checken ( in je applicatie ) en dan niet in de database.Op maandag 11 februari 2002 13:45 schreef drm het volgende:
[..]
Ik weet niet in hoeverre het in Access mogelijk is je foreign keys ongedefinieerd te laten. Ik bedoel dat je de sleutels wel gebruikt, maar niet aangeeft in je relatie-overzicht.
Geeft risico's, maar schijnt wel sneller te zijn.
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Kan wel degelijk, ga maar naar het relatie scherm, add 2 keer de table en creeer dan de relatie.Op maandag 11 februari 2002 13:42 schreef Basszje het volgende:
Volgens mij kan dat niet. Access is ook een beetje rommeling met relaties imo
( relatie naar eigen tabel kan bv ook niet ) ( => unaire relatie heet dat toch ? )
Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B
blijft deze alias tabel hetzelfde? als ik iets toevoeg in de een, verandert access de andere tabel dan ook?Op maandag 11 februari 2002 15:11 schreef Punish het volgende:
Idd, dat lijkt em een goede oplossing. Proberen zou ik zeggen
ik ga het iig proberen. bedankt!
He bah, dat klinkt ranzigOp maandag 11 februari 2002 15:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Kan wel degelijk, ga maar naar het relatie scherm, add 2 keer de table en creeer dan de relatie.
dat is het ookBasszje:
He bah, dat klinkt ranzig
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
zeker.Op maandag 11 februari 2002 15:26 schreef Basszje het volgende:
[..]
He bah, dat klinkt ranzig
hij noemt de 2e gebruiker tabel "gebruiker_1", maar bij een SQL query vanuit ASP kan hij de tabel gebruiker_1 niet vinden...
why?
ik voel me bijna genoodzaakt de volledige gebruikersnaam op 1 van de twee plaatsen neer te zetten ipv een ID. dirty, ugly maar does the job..
nadeel: verandert de volledige naam in de gebruikerstabel dan verandert dit niet in dat in de andere tabel. grrrrr..
Verwijderd
How about: tabel Publiceerder met koppeling naar tabel User, tabel Lener met koppeling naar tabel User, in je hoofdtabel de key van Publiceerder en van Lener opnemen, klaar is chaozzOp maandag 11 februari 2002 15:32 schreef chaozz het volgende:ik voel me bijna genoodzaakt de volledige gebruikersnaam op 1 van de twee plaatsen neer te zetten ipv een ID. dirty, ugly maar does the job..
nadeel: verandert de volledige naam in de gebruikerstabel dan verandert dit niet in dat in de andere tabel. grrrrr..
Niks dirty, geen redundante data, nette oplossing
Verwijderd
ik weet best wat van access, maar je zult me meer op weg moeten helpen.Op maandag 11 februari 2002 16:53 schreef Rismo het volgende:
Been there done it, de methode die binnen access hiervoor geldt is door raptorx beschreven, dit is "de" manier binnen access, het is puur visueel, op relatie niveau zelf zul je geen verschil merken ook niet in performance.