Outlook XP blijft resident

Pagina: 1
Acties:
  • 469 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-12 06:19
Ik heb een probleem met Outlook XP, op het moment dat ik Outlook XP afsluit blijft er een proces in het geheugen van OUTLOOK.EXE. Updaten van Office XP naar SP1 werkt niet, dit mag namelijk niet met mijn versie :?

Dit probleem is heel irritant, want wanneer ik nu een programma of een setup van een ander programma probeer te starten dan krijg ik niets te zien totdat ik dat proces afsluit.

Verder gebruik ik Windows XP Pro Engels... Ook mijn office is engelstalig.

Verwijderd

Hmm, ik heb ooit es gehoord dat Outlook en andere Office XP programma's de neiging hebben om nog even resident te blijven. Om de impressie te geven dat alles bliksemsnel gaat wordt Outlook direct van het scherm verwijderd bij het rammen op de X toets, maar het blijft dan wel nog even actief omdat het dan alle files updatet en de nodige archivatie doet.

Alle Office XP programma's doen dit, maar Outlook heeft er het meeste last van omdat het juist het meeste data moet verwerken. Normaal gezien moet het proces later dan wel automatisch afsluiten.

Blijft het bij jou voor langere tijd (meer dan een uur) actief na het afsluiten ?

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-12 06:19
Ja zeker, voorbeeld, nu is nog steeds een sessie van outlook actief die ik vanochtend heb gestart en afgesloten. Ik heb geeneens meer zin om het te killen.....

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Ik heb hetzelfde. Maar dat komt omdat ik een PocketPC (ipaq 3630) heb en deze koppelt ook aan Outlook.exe.
Als ik me PocketPC uit de cradle haal is het process ook weg.

http://www.hroling.nl

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
heb ik vaak met iexplorer.exe, maar da komt omdat ik teveel klooi :{ maar goed blijft irritant, maar heb er geen last van met outlook xp

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Ook ik heb dit probleem. Best irri! Dan moet je steeds dat process killen. Is er niemand die weet of je deze optie(mijns inziens bug) uit kan zetten? En zo ja waar dat dan kan??? Ik heb wel alle service packs en updates voor office geinstalleerd.

[ Voor 17% gewijzigd door bdgroot op 12-10-2003 14:06 ]

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

• stylezzz99
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-12-2022
Mag ik dit topic heropenen aangezien er nog geen antwoord op is. Ik heb gezocht met GoT en Google dus. Tevens met de Knowledge Base.

Iemand tips?

THUNDERDOME TILL WE DIE !!!

• stylezzz99
[flauwe schop modus] Iemand tips? [/flauwe schopmodus]

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Sorry.. heb ook al gezocht, maar kan echt niks vinden. Op een of andere manier zijn er niet veel mensen die dit probleem hebben ofzo. Wel alle service packs geïnstalleerd? Ik heb het probleem nu ff niet, ik denk door een reinstall van windows en alle andere troep. Trouwens heb nu een voorgebakken Office XP met SP1 geïnstalleerd, voorheen had ik een kale versie. Misschien is dat wel de oplossing: zorg dat je een andere CD te pakken kan krijgen waarbij misschien al een SP geïnstalleerd is? Suc6! :Y)

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

Verwijderd

Ik heb dit ook vaak en ik heb wel SP1 geinstalleerd.
Het komt bij mij als ik outlook al afsluit voordat ie helemaal klaar is.
Als ik check op mail en er is geen mail en ik sluit dan outlook direct af dan blijft ie als proces hangen.
Wacht ik ff rustig tot ie klaar is met checken dan gaat het wel goed.
Office is volgens mij niet gemaakt voor 'snelle' tweakers :)

Verwijderd

Ik zie nu net dat als ik Outlook2003 opstart ook gelijk het 'winword.exe' proces wordt opgestart.
Alles wordt wel gewoon afgesloten behalve als ik mijn PDA heb aangesloten, dan blijft het icoontje in de systray staan. :?

Verwijderd

Waarschijnlijk hebt ge Word als standaard editor voor mail aangevinkt. Kijk eens onder "opties - email indeling" en vink eventueel "Microssoft Word gebruiken voor het bewerken van email berichten" uit.

• stylezzz99
grappig

heb al het bovenstaande btw al uitgeprobeerd.

[ Voor 34% gewijzigd door stylezzz99 op 12-12-2003 15:27 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

GuideHuis; heb je iets van een pocketPC oid? De intellisync heeft dat bij mij ook gedaan (in OL2k). Of het was NAV die toen was geinstalleerd trouwens :X
Maar kijk even of het wel goed gaat als je dat niet meer hebt draaien.

En idd is winword omdat je (IMVHO heel erg fout) Word gebruikt om mails in te maken. Stel in dat je (plain text wilt versturen O-) en) mails in OL zelf maakt en je bent er van af :)

offtopic:
Het is bij het schoppen van zo'n ouder topic erg handig om even aan te geven in hoeverre de situatie ook op jou slaat; zelfde OS, Office en patchlevel?)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• stylezzz99
De Oplossing: :)

Als je nou uitvinkt dat outlook off line je mail checkt. Dit doe je via --> e-mail opties --> verzenden ontvangen --> off-line mail verzenden.

Pagina: 1