Toon posts:

[CM] CD-ROM drive gemod [55 kB]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een gat in mijn kast gemaakt (met een nep-Dremel) ten grootte van een CD en daar mijn CD-ROM speler onder gemod.

Afbeeldingslocatie: http://sjoerd.phoenixstam.org/~sjoerd/overzicht.jpg

Zoals je hier misschien wel ziet zit de CD-ROM drive normaal iets links van het midden, dus ik moest het een en ander aanpassen om hem in het midden en op de goede hoogte te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://sjoerd.phoenixstam.org/~sjoerd/uitlegcdtje.jpg

Kijk, ik heb mijn Photoshop geupdate, ik kan nu veel mooiere plaatjes maken! :)

Dat stukje plastic moet erop en moet aangedrukt worden, anders slipt ie teveel en werkt het niet.

Afbeeldingslocatie: http://sjoerd.phoenixstam.org/~sjoerd/naakt.jpg

Ik had natuurlijk een gat moeten maken zodat alleen de laser en het draaiende deel erdoorheen staken. Maarja, dat zeg ik achteraf. En met een CD er in ziet ie er echt heel cool uit. Het gat is net niet helemaal rond en ik ben 2x uitgeschoten, maar met een verfje erover zie je er niets meer van.

Verwijderd

WOW!! is da nie leip? ziet er wel :9~ uit :)

Verwijderd

heb je al een flesje alcohol en wattenstaafjes aangeschaft?
hij zal wel iets vaker schoongemaakt moeten worden.

ziet er ok uit - origineel!
schoonmaken gaat iig stukken makkelijker!

edit:
afwerking randjes iz minder ..

Verwijderd

Stoer... En hij werkt nog? Zou er wel plexi omheen maken. Anders leeft ie niet lang, Dankzij onze aardsvijand nummer 1 ! : Stof !

Verwijderd

kewl :9~ En ook nog orgineel!

• swipe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
erg onpraktisch maar wel zeer mooi gemaakt en een origineel idee natuurlijk

ik heb het nog nooiit gezien dus je bent de eerste :)

• Psychoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-06 14:06

Psychoot

1337n00b^

Wel jammer dat je gat niet rond is >:)
Maar voor de rest wel origineel, denk ik *D

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36
Haha ok dan :D

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 13:16 schreef swipe het volgende:
Hmmm... like you've seen everything.... :)

!!NO FLAMES INTENDED!!

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 13:15 schreef Viper3.5 het volgende:
Stoer... En hij werkt nog? Zou er wel plexi omheen maken. Anders leeft ie niet lang, Dankzij onze aardsvijand nummer 1 ! : Stof !
Jepz ... je moet er wel een plexi kapje oid over heen maken (look-a-like disman idee, maar dan met plexi :P). Want dat stof is niet alleen slecht voor je laser, maar ook voor het loopwerk van je cd-rom drive.

Verder zeer :9~ :9~ mod :)

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 13:25 schreef mad_maxz het volgende:

[..]

Jepz ... je moet er wel een plexi kapje oid over heen maken (look-a-like disman idee, maar dan met plexi :P). Want dat stof is niet alleen slecht voor je laser, maar ook voor het loopwerk van je cd-rom drive.

Verder zeer :9~ :9~ mod :)
Dit wordt een nieuwe manier van modden...

Als je je kast heb gespoten, Wil ik hem nog een keer zien.
En misschien kan je er ledjes in maken, Kan je de cd op laten lichten :9~

Verwijderd

lol dit is echt extreem 8P

• Sine
  • Laatst online: 18:45
Hmmmja ?

Wat moet je er van zeggen ...

niet iets wat ik zou doen iig

Repareren doe je zo.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Op maandag 11 februari 2002 13:28 schreef Viper3.5 het volgende:

[..]

Dit wordt een nieuwe manier van modden...

Als je je kast heb gespoten, Wil ik hem nog een keer zien.
En misschien kan je er ledjes in maken, Kan je de cd op laten lichten :9~
Knightrider lampje eronder :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet bang voor stof. Tenslotte komt het stof niet op de CD, want die draait heel hard rond, en het komt ook niet tussen die dunne kiertjes, want daar zijn ze te dun voor. Je moet er natuurlijk wel altijd een CD instoppen.

En ik heb mijn drive voor f15,-- gekocht. :)

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 15:42
Stel je voor: dadelijk springt de CD los... Dan raak je volgens mij wel een paar lichaamsdelen kwijt :).

specs

Verwijderd

Hey, flexe mod dude, alleen, hoe krijg je er nu een cd in en uit???

• m0nk
  • Laatst online: 23:55

m0nk

16-09-2003 15.15

erg origineel!

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 17:11
Op maandag 11 februari 2002 13:43 schreef slindenau het volgende:
Volgens mij is dat beugeltje erbovenop gewoon flexibel en haalt ie dat beugeltje dus iets naar boven om de CD eronder weg te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 13:40 schreef RubenDJ het volgende:
Stel je voor: dadelijk springt de CD los... Dan raak je volgens mij wel een paar lichaamsdelen kwijt :).
Het is wel een paar keer gebeurt, dan schiet ie inderdaad weg en blijft op de grond nog een tijdje draaien. :)
Op maandag 11 februari 2002 13:43 schreef slindenau het volgende:
Je kan hem er zeg maar naar je toe uit trekken, alleen om er eentje in te stoppen moet je dat metalen stripje even optillen, maar dat is ook wel te doen. Het is niet praktisch ofzo. Ik was eerst ook van plan dit makkelijker te maken, maar dan moet je een of ander systeem bedenken. Misschien kan is een pick-up armpje een leuk idee.

Verwijderd

Je hebt ook van die hifi-setjes met zon soort van kliksysteem om je cd vast te maken. Dus zo'n pin in het midden waar je de cd overheen schijft en vastklikt. Misschien dat je die nog een in de schuur hebt staan ofzo.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

hey leuke mod.. misschien een id om de klemmetjes te gebruiken die ze hebben voor de laptop cd-rom spelers..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 14:01 schreef BananeKoning het volgende:
Je hebt ook van die hifi-setjes met zon soort van kliksysteem om je cd vast te maken. Dus zo'n pin in het midden waar je de cd overheen schijft en vastklikt. Misschien dat je die nog een in de schuur hebt staan ofzo.
Ja inderdaad, dan hoeft er niets meer bovenop. Als ik zo'n kliksysteem had.

• Wouter!
Op maandag 11 februari 2002 13:52 schreef Sjord het volgende:

[..]

Het is wel een paar keer gebeurt, dan schiet ie inderdaad weg en blijft op de grond nog een tijdje draaien. :)
[..]

Je kan hem er zeg maar naar je toe uit trekken, alleen om er eentje in te stoppen moet je dat metalen stripje even optillen, maar dat is ook wel te doen. Het is niet praktisch ofzo. Ik was eerst ook van plan dit makkelijker te maken, maar dan moet je een of ander systeem bedenken. Misschien kan is een pick-up armpje een leuk idee.
Maareuuh ... wat gebeurt er als je op de eject-button drukt? Want als de drive dichtzit dan begint ie soms ineens activiteit te produceren (ook als je de drive niet aanspreekt) ... als jij nou net op dat moment je CD wilt verwisselen dan? Daar is namelijk dat eject-knopje ook voor ... dat je drive ook niet meer loopt.

(is dit erg vaag getypt :? 'k ben nog niet helemaal wakker namelijk)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 14:07 schreef ThaWout het volgende:

[..]
Maareuuh ... wat gebeurt er als je op de eject-button drukt?
Eject knop? Zie jij die zitten op het plaatje?
Want als de drive dichtzit dan begint ie soms ineens activiteit te produceren (ook als je de drive niet aanspreekt)
Activiteit produceren? Niet op mijn besturingssysteem.

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 14:13 schreef Sjord het volgende:

[..]

[..]

Als je klaar bent met het inlezen van een cd in clonecd eject ie automatisch... Dat zal niet goed voor hem wezen...

Mijn tip dus : Draai geen clonecd, Of zet deze functie uit ! ( Als het mogelijk is )

• Wouter!
Op maandag 11 februari 2002 14:13 schreef Sjord het volgende:

[..]

[..]

Dan is 't zeker geen Win98SE ... als ik Internet Explorer opstart bijvoorbeeld dan begint ie al te lopen (houdt ook zo weer op hoor) ... maar zo ook bij andere programma's. En nee, die knop zie ik niet ... maar ik doel eigenlijk meer op wat ik daarna vroeg.

• Wouter!
Op maandag 11 februari 2002 14:15 schreef Viper3.5 het volgende:

[..]

Als je klaar bent met het inlezen van een cd in clonecd eject ie automatisch... Dat zal niet goed voor hem wezen...

Mijn tip dus : Draai geen clonecd, Of zet deze functie uit ! ( Als het mogelijk is )
Nero doet dat bij mij ook ... als ie klaar is komt het kopie eruit en als ik klik op "Verwijderen" dan komt het origineel eruit.

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 14:17 schreef ThaWout het volgende:

[..]

Nero doet dat bij mij ook ... als ie klaar is komt het kopie eruit en als ik klik op "Verwijderen" dan komt het origineel eruit.
Bij clonecd gebeurt dit automatisch :( Je kan het volgens mij wel uit zetten... Maar je moet er wel ff rekening mee houden.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij gaat de tray niet open (tenslotte is er geen tray :)) en gaat het deel met het motortje en de laser een stukje naar beneden.

Edit: Of ging het alleen naar beneden als er een tray in zat? Anyway, er gebeurt niet veel.

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Op maandag 11 februari 2002 13:16 schreef swipe het volgende:
erg onpraktisch maar wel zeer mooi gemaakt en een origineel idee natuurlijk

Hmm dit is dus al eens eerder gedaan maar dan door iemand die opdezelfde plek een psone ingebouwd heeft waar dus die cdrom speler erdoor heem kwam en hij had er een plastic bakj omheen gebouwd tegen stof :)

..::System Specs::..

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:30

Epsilon

een hoeveel speed is het??
want een 56x wil nog welles problemen geven met een goedkoop cd'tje. dan knalt hij dus uit elkaar. En reken maar es uit wat voor snelheid die dingen dan hebben. en JA dat gaat wel in je vlees.......

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 15:37 schreef epsilon het volgende:
een hoeveel speed is het??
want een 56x wil nog welles problemen geven met een goedkoop cd'tje. dan knalt hij dus uit elkaar. En reken maar es uit wat voor snelheid die dingen dan hebben. en JA dat gaat wel in je vlees.......
40 speed ofzo.

• Koffievlek.nl
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 10:39
Relaxed! Dit heb ik nog nooit gezien!! Lache!

Misschien dat je em nog iets verder moet uitslijpen en dan bij de gamma een plastic profieltje halen en zo het gat wat beter/mooier vullen.

Maar verder: errug strak

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 15:49 schreef marco_bakker het volgende:
Misschien dat je em nog iets verder moet uitslijpen en dan bij de gamma een plastic profieltje halen en zo het gat wat beter/mooier vullen.
Nu is het juist mooi glad, e.g. de CD is precies op dezelfde hoogte als de kast en er zit geen ribbel tussen. Doet het gamma profieltje niet een beetje schade aan dit strakke?

Verwijderd

beetje nutteloos en door vuil en stof een niet bepaald leven beschoren..

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

LOL!
leuk bedacht en geinig gedaan :D

alleen een plastic kapje is idd een goed plan...

• likewise
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09-2025
> Ik had natuurlijk een gat moeten maken zodat alleen de
> laser en het draaiende deel erdoorheen staken. Maarja,
> dat zeg ik achteraf. En met een CD er in ziet ie er echt
> heel cool uit.
>
Heb je er ook bij stilgestaan dat zo'n 10% - 40% van de
laserstraal niet gereflecteerd wordt door de CD-R* en gewoon door de CD-R* heengaat?

En weet je ook waarom er een waarschuwingssticker op je CD-ROM drive zit?

Just checking.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 18:37 schreef likewise het volgende:
laserstraal niet gereflecteerd wordt door de CD-R* en gewoon door de CD-R* heengaat?

Just checking.
Nee, ik heb er niet bij stil gestaan en ik heb geen waarschuwingssticker gezien. En daarnaast kan ik nog steeds zien. 8-)

Er zit trouwens een knopje bij elk bericht om op het bericht te reageren. Rechtsboven, die met het pijltje.

• Epsilon
  • Laatst online: 20:30

Epsilon

Op maandag 11 februari 2002 18:37 schreef likewise het volgende:

Just checking.
uhm... volgens mij maakt dit geen ruk uit omdat het infra rode straling is :)

Verwijderd

WOEHA gek Ownage man :) ziet er vet bruut uit!!!!!! douw er een neon of ledje bij dan zal het helemala mooi worden :)

• Mandarkx
  • Laatst online: 11-05-2022

Mandarkx

Pinky and the Brain HQ

Dat ziet er erug stoer uit, maar ik zou toch maar netjes een plaatje over het gat doen om het loopwerk enzo te beschermen.

Tomorrow whe going to take-over the world, Pinky!

• Juicy
  • Laatst online: 20-08 18:00
Weet je dat laserstralen schadelijk zijn voor je netvlies ?
Serieus !

-

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 18:50 schreef epsilon het volgende:

[..]

uhm... volgens mij maakt dit geen ruk uit omdat het infra rode straling is :)
is niet infrarood, maar wel klasse I laser (=zeer schadelijk voor het oog!) kijk maar eens op zo'n waarschuwings sticker op een diskman ofzo.

---------
Verder echt een vet kewle mod!!!! hahaha nog nooooooit gezien :9~

Verwijderd

Als je nou ff wat van die tandwieletjes eruit sloopt :) , ben je gelijk van het probleem af dat de lade spontaan open gaat ;) ;)

Verwijderd

Wrede mod! Mijn complimenten
misschien is het een idee om een gewicht op de cd te leggen, heb je geen arm nodig en dan kan de cd niet weg vliegen... weet iemand of de motor van een cd-rom drive dat trekt? Ik dacht aan iets van een icehockey-puck... :)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

die laser class 1 is ji\uist zeer zwak(minder dan 1mw) en als je er precies recht boven staat heb je kans dat er een straaltje in je ogen komt, maar aangezien de cd 40 % doorlaat, is dit al minder en de straling word ook niet rechtdoor voortgezet omdat de cd niet helemaal glad is dus de straal zal echt geen gevaar opleveren

Verwijderd

die laser boeit geen zak die is heel krachtig maar kan maar op een heel korte afstand scherp zijn. Dus op halve mmeter erboven boeit het niks :) Verder op zich wel een killing mod als een cd'tje het begeeft of eruit knalt... maar ja jou leven :D

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:04

magneet

Magnetic enhanced

Op maandag 11 februari 2002 19:56 schreef Kazzemazzdoun het volgende:
Als je nou ff wat van die tandwieletjes eruit sloopt :) , ben je gelijk van het probleem af dat de lade spontaan open gaat ;) ;)
kijk dat zijn nu nog eens constructieve ideen om hem niet open te laten gaan

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Verwijderd

Ik vind het rondje niet zo rond jammergenoeg.

Wel phat als je hem in een tas dauwt

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 19:56 schreef Kazzemazzdoun het volgende:
Ik heb daar sowieso geen probleem meer mee, want de lade is weg! Hij zit er niet in! :)

Verwijderd

:9~ :)
Ik zou zo'n kapje van een spindel (That's Write spindel, die zijn mooi groen :P) erop timmeren, dan kan ie niet op je kop geilen :)

Verwijderd

super stoer

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

w000t

vet jongen
Als je geen cd er in pleurt krijg je mooie laser show.
Spuit er wat deo erboven en dan zie je de laser moooi flikkere toch :D ??

maarja vet gruwelijk zo'n cd mod. Maar ik zou er voor de zekerheid ff een soort kapje er boven fixen. Echt vet zo'n cd rom mod :D

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Nog een idee

Als je nou een rondje maakt net zo groot als het gat. En als je die stukje metaal met dat plastic onder op dat rondje vast maakt. en dan die rondje met een soort schanier vastmaakt aan je kast. Dan kan je cd erin pleuren en dan kannie dicht :D

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

of van een ouwe pickup arm,ziet er ook gaaf iet, en dat met een veer zodat ie niet weggaat

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 13:12 schreef Sjord het volgende:
Ik heb een gat in mijn kast gemaakt (met een nep-Dremel) ten grootte van een CD en daar mijn CD-ROM speler onder gemod.

[afbeelding]

Zoals je hier misschien wel ziet zit de CD-ROM drive normaal iets links van het midden, dus ik moest het een en ander aanpassen om hem in het midden en op de goede hoogte te krijgen.

[afbeelding]

Kijk, ik heb mijn Photoshop geupdate, ik kan nu veel mooiere plaatjes maken! :)

Dat stukje plastic moet erop en moet aangedrukt worden, anders slipt ie teveel en werkt het niet.

[afbeelding]

Ik had natuurlijk een gat moeten maken zodat alleen de laser en het draaiende deel erdoorheen staken. Maarja, dat zeg ik achteraf. En met een CD er in ziet ie er echt heel cool uit. Het gat is net niet helemaal rond en ik ben 2x uitgeschoten, maar met een verfje erover zie je er niets meer van.
het is geen gezicht moet ik eerlijk zeggen
Pagina: 1