Lite-on 24x10x40 wordt niet altijd gedetecteerd

Pagina: 1
Acties:

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-04 09:30

Booster

Superuser

Topicstarter
Yo All,

Ik heb vorige week een lite-on 24x10x40 gekocht, en deze doet een beetje vreemd bij het detecteren in de BIOS.

De eerste paar reboots ging alles prima, tot ik op een gegeven moment reboote en het wel erg lang duurde voor de Lite-on gedetecteerd werd.

Vreemd, dus ik de kabels overal netjes aangeduwt, maar die bleken allemaal wel goed te zitten. Powercables ook.

Dus PC overnieuw aangezet, nu werd de CD-ROM weer prima herkend.

Paar reboots later (ik bleef testen) duurde het weer erg lang in de BIOS en kreeg ik een error dat de CD-ROM speler niet ATAPI compatible was :? (dat is hij zeker wél)

Daarna even de jumpers gechecked achter op mijn CD-ROM drives maar dat zat ook allemaal prima.
En zo kwakkelt het een beetje aan, 6x doet hij goed, dan weer een keertje dat het erg lang duurt. De ATAPI-error heb ik tot nu toe slechts 1x gehad.

Iemand enig idee of dit bij alle Lite-on's voorkomt of zal ik gewoon een nieuwe halen?

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
ik zou als ik jou was een nieuwe halen! :)

garantie roels B-)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

het zou misschien de voeding kunnen zijn. Anders eens in een andere machine zetten en kijken of hij daar wel goed werkt. zo niet, dan gewoon omruilen.

Verwijderd

Hier is volgens mij op de site van lite-on een nieuw bios voor verkrijgbaar, dus flashen en fikken,

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Klopt inderdaad dat er een nieuwe BIOS is, maar ik verwacht niet dat deze BIOS-detectie probs oplost.
Wel het probleem met het laadje wat soms zomaar ineens open gaat :) (vreeemd probleem)

Aan de voeding had ik ook gedacht, echter ik heb niet extreem stroomeisende hardware geloof ik, en de PC functioneerd verder dus wel prima.
(Is overigens een standaard voeding die bij een HX45A kast komt)

Er komt een Enermax 350W in overmorgen, dus dat zou het probleem (mocht dat de oorzaak zijn) iig uit de weg ruimen.

Verder ga ik hem gewoon omruilen denk ik, just to be sure.
Thnx :) Suggesties verder nog welkom.

Verwijderd

Werk zelf in een computerzaak waar we +- 250 Liteon 24X branders hebben verkocht in een maand of 3 en daar zat een keer een zending bij die daar last van had. Ding terugsturen en een nieuwe vragen want hij gaat steeds vaker niet detecteren totdat het laatje open en dicht gaat en je pc niet meer doorstart.

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Bedankt voor de tip Simmetje! :)

Deze gaat idd morgen terug.

Ik krijg het idee dat hij gewoon enorm veel crap over de IDE-bus gooit waardoor:
a. het harddisk-lampje (!) er zelfs van over de zeik gaat
b. andere apparaten op dezelfde EDI-bus ook lastig gaan doen

(Mijn Pioneer wilde ook niet meer gedetecteerd worden)

Ik heb de lite-on toen van de IDE en power af gehaald en nu werkt alles prima.

Pagina: 1