[illustrator-photoshop] copy-paste-melp

Pagina: 1
Acties:

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:13
Hmm, another vague Adobe problem... of een Windows , dat weet ik niet. Het gaat om het volgende: Als ik vanuit Illustrator een object wil copy-pasten naar Photoshop, lukt dit niet. Photoshop paste wel, maar het vorige object wat ik in Photoshop heb ge-ctrl-c-ed, en niet het geselecteerde Illustrator object.

Het vage is dus dat de transfer van het object van het klembord niet goed verloopt... ik heb ook geen idee hoe ik dit moet verhelpen. Iemand ?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

Het object staat dus wel goed op het klembord ?

Dan lijkt het me een bugje van PS..

Flickr

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 10:16
Ik ken het probleem ook maar heb absoluut geen idee wat de oplossing is...sorry :).

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

van een illustrator doc naar een illustrator doc lukt wel?

ik heb dit ook weleens, maar dan kies ik vaak met rechtermuistoets voor 'copy' en dan lukt het wel.

Kan het soms nog iets zijn dat je een illustrator 10 copy probeert te doen naar een oudere PS versie, en dat er specifieke ill.10 elementen inzitten?

www.jurgroessen.nl

• Willem
Ik kan dus wel in Illustrator zelf pasten, prima, geen probleem. En in Photoshop ook, als het maar in hetzelfde programma blijft, is het prima. Zodra ik in een ander programma wil pasten gaat het fout.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Op maandag 11 februari 2002 11:38 schreef Hangloozz het volgende:

Kan het soms nog iets zijn dat je een illustrator 10 copy probeert te doen naar een oudere PS versie, en dat er specifieke ill.10 elementen inzitten?
:? ff ter verificatie..

www.jurgroessen.nl

• Willem
Hangloozz:
:? ff ter verificatie..
Nope...
Het gaat om Illustrator versie 9.0 en Photoshop versie 5.5 Het gekke is vind ik, dat ik er eerder geen problemen mee heb gehad, en thuis heb ik dat ook niet. En ik de tussentijd niets geinstalleerd of instellingen gewijzigd of iets dergelijks.

Daarom is het zo vreemd.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

Op maandag 11 februari 2002 13:14 schreef willem169 het volgende:

Daarom is het zo vreemd.
en een lekkere frisse reboot ?

Flickr

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

Op maandag 11 februari 2002 11:38 schreef McVirusS het volgende:
Ik ken het probleem ook maar heb absoluut geen idee wat de oplossing is...sorry :).
Had ik dus ook, dusss zoeken in de help..

In de help van Illstrtr 7, stond dat je het object moest verslepen van Ill naar PS :D Echt waar-> was dus DE oplossing volgens Adobe

• ronjon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-08 22:40
zelfde probleem gehad. ;(
bij mij het enige wat werkte was elke keer photoshop opnieuw opstarten en dan pasten

• Willem
DeFeCt:
en een lekkere frisse reboot ?
Helaas. 't Is constant. Ook met PS of Ill opnieuw starten...

Verwijderd

Ik ken het probleem, ik heb het ook.
Maar ik heb mijn klembord vervangen met zo'n programmatje, dus dat alles wat je kopieert daarin word gecaptured. Is heel handig met html,plaatjes,javascript,screenshots kortom bijna alles.

Maar als ik dus in Illustrator iets kopieer komt het dus wel in dat programmatje te staan maar niet in Photoshop, wat ik dan doe is kopieer het vanaf dat programmatje en het werkt allemaal weer.

www.download.com zoeken op Clipcache.

of www.xrayz.co.uk

oja, ik krijg bij het kopieren soms ook nog een foutmelding die weg te klikken is, maar niet altijd.

Verwijderd

Met Illustrator 10 en PhotoShop 6 gaat het wel goed. Van Ill -> PS doetie dit:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/schoormans/adobe_copy-paste_small.jpg

Heb je niets aan, maar misschien wel interessant om te weten.
Pagina: 1