i want LART!
Verwijderd
Nvidia Riva zei dat ze de eersten zullen zijn met een DX9 kaart. Ik zie dat de rv250 een GF4 killer moet gaan worden en de rv300 zal de opvolger van de GF4 kapot maken.
Hmmm, ik denk dat ik toch tegen die tijd een GeForce 4 Ti 4200 heb
Kiezen was al bijna onmogelijk, maar nu wordt het helemaal kut. Ik heb zelf een dual monitor setup, dus Radeon. Komt NVidia met de GF4... Ook multi display
. Mooi, GF4 is weer sneller... Gaan we daarvoor
... Komt nou ATI weer met wat nieuws...
Ik kan het allemaal niet meer volgen

Hoe moet je nou tijdens het sparen een keuze maken waarovooooor je spaart!!
(En in Maart gaat er toch echt een andere videokaart komen
)
Ik kan het allemaal niet meer volgen
Hoe moet je nou tijdens het sparen een keuze maken waarovooooor je spaart!!
(En in Maart gaat er toch echt een andere videokaart komen
Verwijderd
En wanner komt er eens een spel uit ,
waarbij je iets aan die kaart hebt!
Tegen die tijd is de R500 er al!!!
waarbij je iets aan die kaart hebt!
Tegen die tijd is de R500 er al!!!
Verwijderd
GF3 en GF4 zijn zo'n beetje het zelfde, alleen is de gf4 sneller, snellere fsaa en multi monitor
Radeon 8500 en opvolgers? tja zullen ook niet heel veel verschillen, alleen wat in snelheid.
Verder tussen het aankondigen en uitkomen zit nog een vrij grote tijd. Zodra de gf4 uit is, ligt de 8800 en 8500xt nog niet ook in de winkelschappen.
Sterker nog, gezien de grote zeldzaamheid van radeon 8500 kaarten (RETAIL!) zou ATI eerst daaraan maar eens iets moeten doen, i.p.v. de NVIDIA stijl te volgen en oude producten in een iets (overclocked) jasje te steken....
Announcen. Dan worden de eerste kaarten waarschijnlijk gereviewed bij bv. Toms Hardware Guide.ATI to Announce RADEON 8500XT and RV250 in March
Hij wordt aangekondigd, een significant verschil. Na de demonstraties op de beurs komt hij in de VS uit. Dan nog ff wachten en hij komt in Europa uit... Daar zit waarschijnlijk meer dan een maand verschil in.
Zeker een leuke tijd, ben benieuwd naar de confrontatie tussen de GF4Ti4600 en de RV250.
De Gf4Ti4600 ziet er lekker uit, s3tc bug opgelost, sterke fsaa.
De XT sla ik zo ie zo over die 25 mhz zijn weinig interresant.
ATI trekt er behoorlijk hard aan, het gaat nu meer dan ooit gelijk op, elke kaart heeft z'n sterke/mindere kanten
De Gf4Ti4600 ziet er lekker uit, s3tc bug opgelost, sterke fsaa.
De XT sla ik zo ie zo over die 25 mhz zijn weinig interresant.
ATI trekt er behoorlijk hard aan, het gaat nu meer dan ooit gelijk op, elke kaart heeft z'n sterke/mindere kanten
Niet op voorraad.
Check
Als dit ook zo met de RV250 gaat kun je die pas rond mei ofzo kopen.De R300 zal waarschijnlijk voor het eerst te zien zijn in mei, maar de productie van de kaart zal nog tot het begin van de herfst op zich laten wachten:
Een soort Radeon8500 Ultra.RADEON 8500XT
Verwijderd
Ik kan er niet meer bij
eerst heb ik een El Cheapo kaartje met 4 MB geheugen
-----> ik een nieuwe kaart kopen, de duurste en beste die er toen was : een TNT2 Ultra
-----> jaar later : TNT2 Ultra kan niemeer mee, dus ik een GeForce 2 gekocht
-----> half jaar later : GeForce 3 komt uit, ik sparen voor een GeForce 3
-----> de Radeon 8500 komt uit : nu al onmogelijk om nog een beslissing te nemen
-----> ok, de GeForce 3 Ti-reeks komt uit, dedezen weer sparen voor een GeForce 3 Ti
-----> bijna geld genoeg voor een GeForce 3 Ti, maar ...
----->GeForce 4 komt uit, ok, besluit genomen, ik neem een GeForce 4
-----> Radeon 8800 komt uit
Resultaat : Ik WoRdT HiEr GeK vAn !!!!
wat moet ik doen?
wat moet ik doen?
wat moet ik doen?
-----> ik een nieuwe kaart kopen, de duurste en beste die er toen was : een TNT2 Ultra
-----> de Radeon 8500 komt uit : nu al onmogelijk om nog een beslissing te nemen
-----> ok, de GeForce 3 Ti-reeks komt uit, dedezen weer sparen voor een GeForce 3 Ti
wat moet ik doen?
wat moet ik doen?
wat moet ik doen?
Wat meer rekening houden met prijs/kwaliteit misschien?Op maandag 11 februari 2002 15:31 schreef carnman het volgende:
Ik kan er niet meer bij
wat moet ik doen?
wat moet ik doen?
wat moet ik doen?
Ik zie iig niet in waarom mensen een GF3/Ti500 kopen. De R8500 is een dikke 100 euro goedkoper, net zo snel en levert een veel betere beeldkwaliteit.
Op dit moment twijfel ik tussen een Radeon 8500 en een GF4Ti4200. Ik w8 iig ff, ik heb nu toch geen tijd om games te spelen, school enzo
Relativeren en accepteren dat in deze (gfx) wereld altijd vernieuwingen binnen korte tijd elkaar op volgenOp maandag 11 februari 2002 15:31 schreef carnman het volgende:
Ik kan er niet meer bij
wat moet ik doen?
wat moet ik doen?
wat moet ik doen?
Ga gewoon een R8500 of een GF3 nu kopen en speel je games en laat je niet gek maken, al is dat soms moeilijk (ook voor mij
Met boven genoemde kaarten kun je voorlopig vooruit, anders blijf je wachten.
Niet op voorraad.
ik heb nog geen retail 8500 gezien voor 161 euro, alleen voor 310 (toch al 150 euro meer dan jij suggereerde), en dat is "maar" 50 euro verschil met de ti500 (eur 361)Ik zie iig niet in waarom mensen een GF3/Ti500 kopen. De R8500 is een dikke 100 euro goedkoper, net zo snel en levert een veel betere beeldkwaliteit.
Die betre beeldkwaliteit is zowel in 3d als 2d marginaal, niet echt een verschil waar ik me druk om zou maken, het enige voordeel van de 8500 is zn "dual head"..
De gf4 ti 4200 ondervangt echter al die problemen, hij heeft goede dual head, is veel sneller en goedkoper dan de ti500 en de 8500, ik zou het knap vinden als ati met de rv250 en sneller zal zijn en goedkoper..
Alles staat en valt nu met de snelheid waarmee ati de rv250 kan gaan leveren
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Ik zei een dikke honderd, niet een dikke 200. in de pricewatch vond ik voor Radeon 8500 266 (LE, EXACT zelfde hardware als Retail) en de GF3Ti500 heb ik niet goedkoper dan 381 gezien...Op maandag 11 februari 2002 15:59 schreef blouweKip het volgende:
[..]
ik heb nog geen retail 8500 gezien voor 161 euro, alleen voor 310 (toch al 150 euro meer dan jij suggereerde), en dat is "maar" 50 euro verschil met de ti500 (eur 361)
Die betre beeldkwaliteit is zowel in 3d als 2d marginaal, niet echt een verschil waar ik me druk om zou maken, het enige voordeel van de 8500 is zn "dual head"..
De gf4 ti 4200 ondervangt echter al die problemen, hij heeft goede dual head, is veel sneller en goedkoper dan de ti500 en de 8500, ik zou het knap vinden als ati met de rv250 en sneller zal zijn en goedkoper..
Alles staat en valt nu met de snelheid waarmee ati de rv250 kan gaan leveren
Die beeldkwaliteit vind ik behoorlijk uitmaken (ook trueform, Antisotrophic filtering veel sneller ed)
Die Ti4200 wordt inderdaad een mooie kaart, hij zal niet veel duurder worden dan de R8500 (Hercules heeft 'm dan voor 199 euro adviesprijs, Ti4200 200$). Hij is een stukkie sneller, wat de beeldkwaliteit, waarvan 't verschil ook wat kleiner is, kan compenseren.
Ok, ik vergiste me idd ff in euro, gulden, maakt opzich niet uit, want ik zie nog steeds geen retail voor 220 piek/100 euro minder
de goedkoopste ti500 die ik zie is 361 euro (hercules, tv out)
en de goedkoopste retail 8500 320 euro (na het volgens van de links in de pricewatch, waar er enkele niet van klopte), de 8500 is dus iets goedkoper (al is dit verschil alleen in nederland zo groot), voor een windows gebruiker zou ik eerder de radeon 8500 hebben aanraden, nu de gf4 er is dus niet meer..
en de goedkoopste retail 8500 320 euro (na het volgens van de links in de pricewatch, waar er enkele niet van klopte), de 8500 is dus iets goedkoper (al is dit verschil alleen in nederland zo groot), voor een windows gebruiker zou ik eerder de radeon 8500 hebben aanraden, nu de gf4 er is dus niet meer..
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Yeah m2. F500,- F600,- is een mooie prijs voor een kaart waar je alle nieuwe spellen met BIJNA de hoogste settings op kan spelen.Op dit moment twijfel ik tussen een Radeon 8500 en een GF4Ti4200.
OEM is 266 euro, exact dezelfde hardware maar met ander voltage/clock speeds, 5% snelheidsverschil zonder tweaksOp maandag 11 februari 2002 16:35 schreef blouweKip het volgende:
Ok, ik vergiste me idd ff in euro, gulden, maakt opzich niet uit, want ik zie nog steeds geen retail voor 220 piek/100 euro minder
Die 361 zal ik ff in m'n mooie vergelijkingstabelen zetten
Verwijderd
koop NU een geforce3 ti500 en genietOp maandag 11 februari 2002 15:31 schreef carnman het volgende:
Ik kan er niet meer bij
wat moet ik doen?
wat moet ik doen?
wat moet ik doen?
geld over? ga dan kroegen
Een Geforce4mx kopen ofzo of een GF 2gts pro ofzo en van het geld wat je overhoud een cheetah X15Op maandag 11 februari 2002 15:31 schreef carnman het volgende:
Ik kan er niet meer bij
wat moet ik doen?
wat moet ik doen?
wat moet ik doen?
(misschien iets bijleggen ,maar je hebt tog geld teveel volgens mij)
Verwijderd
Ik snap er geen fuck van, ik ben nog nooit op rage3d geweest, en mijn browser zegt kan de server niet vinden? www.rage3d.com ??
Ze hebben laatste tijd wat problemen met hun servers denk ik ze waren een paar dagen DOWN, maar eergisteren of gisteren waren ze weer up..Op vrijdag 22 februari 2002 17:24 schreef Pjoeloe het volgende:
Ik snap er geen fuck van, ik ben nog nooit op rage3d geweest, en mijn browser zegt kan de server niet vinden? www.rage3d.com ??
Mischien hebben ze nog steeds probs
klopt, rage3d is uit de lucht.Op vrijdag 22 februari 2002 17:24 schreef Pjoeloe het volgende:
Verwijderd
moet je eens naar duitsland gaan, retail kaarten in overvloed NIET NORMAAL, ik kom daarbinnen gewoonOp maandag 11 februari 2002 13:56 schreef dominator het volgende:
Sterker nog, gezien de grote zeldzaamheid van radeon 8500 kaarten (RETAIL!) zou ATI eerst daaraan maar eens iets moeten doen, i.p.v. de NVIDIA stijl te volgen en oude producten in een iets (overclocked) jasje te steken....
O V E R A L retail kaarten.
Ik vind dat ze een beetje te hard gaan met al die videokaarten 
De ene versie is er nog maar net 2/3 maanden of de andere is al weer klaar om verkocht te worden
De ene versie is er nog maar net 2/3 maanden of de andere is al weer klaar om verkocht te worden
The devil is in the details.
Tja de mensen schijnen toch gewoon te geilen op telkens betere specs en het dan ook maar weer te kopen.
Ik heb een gf3ti200 met nfinite fx engine blah blah wat een enorme snelheidswinst zou geven als games hiervoor geprogrammeerd worden. Maar is er nu eigenlijk al een spel dat hier optimaal gebruik van maakt?
Ik doe niet meer mee aan die kolder, koop wel een xbox dan weet ik zeker dat er tenminste optimaal van de specs gebruik gemaakt gaat worden.
Ik heb een gf3ti200 met nfinite fx engine blah blah wat een enorme snelheidswinst zou geven als games hiervoor geprogrammeerd worden. Maar is er nu eigenlijk al een spel dat hier optimaal gebruik van maakt?
Ik doe niet meer mee aan die kolder, koop wel een xbox dan weet ik zeker dat er tenminste optimaal van de specs gebruik gemaakt gaat worden.
De Radeon 8800 is geen DX9 kaart, volgens ATI staat het eerste nummer van hun kaarten voor de DX versie die de kaart onderseund, de 7200 en 7500 zijn DX7 kaarten, 8500 8800 zijn DX8 kaarten en de 9XXX series zullen pas DX9 worden...Op maandag 11 februari 2002 11:14 schreef ·°|(V)ayDay|°· het volgende:
Nvidia Riva zei dat ze de eersten zullen zijn met een DX9 kaart. Ik zie dat de rv250 een GF4 killer moet gaan worden en de rv300 zal de opvolger van de GF4 kapot maken.
Verwijderd
Opzich ben ik het hardstikke met je eens, ik zou ook graag zo`n ding willen jah, maar je moet niet vergeten dat spelletjes voor de xbox erg prijzig gaan worden. Voor de pc zijn de games zo te downen op nieuwsgroepen, voor de xbox moet je toch echt voor een gamepie 150 piek/68 euro dokken. Ik hoop dat voor de xbox gauw 1 of ander chipie komt, er dat de spelletjesverkopers voor dvd-r etjes minder gaan vragen dan 20 euro. Dan wordt het leuk!!Op vrijdag 22 februari 2002 20:25 schreef Rocco het volgende:
nFIniteFX engine=Pixel en vertex shaders=Smartshader engine
is niet helemaal waar, die van ATi zijn nieuwere versie maar tis dus een sjieke naam voor eenzelfde feature
is niet helemaal waar, die van ATi zijn nieuwere versie maar tis dus een sjieke naam voor eenzelfde feature
Breek je nek voorzichtig
Kunnen we dadelijk ook nieuwere demo's verwachten?
w00t
Pagina: 1