Ik ben met het volgende bezig: Mensen kunnen klachten in een database (MySQL) zetten, en wanneer ze een klachten aanmaken of afmelden wordt er automatisch een timestamp in de database gezet. (formaat yyyy/mm/dd).
Uit deze database wordt een plaatje gegenereerd, dat werkt perfect.
Dit plaatje laat alle maanden zien, en in een column grafiek het aantal openstaande klachten, afgehandelde en totale. Dus voor elke maand drie staven.
Alleen nu wil ik dus dat er gekeken wordt naar de timestamp van een klacht en dat het de klacht bij het juiste staafje komt.
Ik haal de maand op met :
daarna parse ik deze via mysql_result naar een waarde, welke in een url komt (dus http://locatie/demo.php?maand=<? echo $maandnaam ?>&afgehandeld=<? echo ...... ?>
In demo.php kijk ik via een if statement naar de maand (kan vast beter maar heb het even zo gedaan)
en dat voor elke maand.
Daarna zet ik deze data in een array
Maar wat natuurlijk nu het geval is dat het resultaat van de sql query alleen de eerste maand weergeeft.
Dus als de eerste klacht in februari is geweest, zijn alle klachten in februari.......
Hoe zou ik dit beter kunnen doen?
Misschien door mysql_result in een array laten komen ofzo?
Of kan dat al niet?
Uit deze database wordt een plaatje gegenereerd, dat werkt perfect.
Dit plaatje laat alle maanden zien, en in een column grafiek het aantal openstaande klachten, afgehandelde en totale. Dus voor elke maand drie staven.
Alleen nu wil ik dus dat er gekeken wordt naar de timestamp van een klacht en dat het de klacht bij het juiste staafje komt.
Ik haal de maand op met :
PHP:
1
2
3
4
5
6
| <? $jid = db_query(" SELECT MONTH(o_timestamp) FROM products "); ?> |
daarna parse ik deze via mysql_result naar een waarde, welke in een url komt (dus http://locatie/demo.php?maand=<? echo $maandnaam ?>&afgehandeld=<? echo ...... ?>
In demo.php kijk ik via een if statement naar de maand (kan vast beter maar heb het even zo gedaan)
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| <? if ($datum==1) { $afjan = $afgehandeld; $openjan = $openstaand; $totjan = $totfeb; } ?> |
en dat voor elke maand.
Daarna zet ik deze data in een array
PHP:
1
2
3
4
5
| <? $data[0] = array("Afgehandeld",$afjan,$affeb..... $data[1] = array("Openstaand",$openjan,$openfeb.... $data[2] = array("Totaal",$totjan,$totfeb..... ?> |
Maar wat natuurlijk nu het geval is dat het resultaat van de sql query alleen de eerste maand weergeeft.
Dus als de eerste klacht in februari is geweest, zijn alle klachten in februari.......
Hoe zou ik dit beter kunnen doen?
Misschien door mysql_result in een array laten komen ofzo?
Of kan dat al niet?