Capturen van DV naar MPEG

Pagina: 1
Acties:

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Even als vervolg op dit [topic=407356/1/25] topic, omdat het een ander onderwerp betreft

Wie heeft er ervaring met PowerVCR, zie hier http://www.gocyberlink.com/english/products/features.jsp?ProdId=20&ProdVerId=10 of met WinDVR hier http://www.intervideo.com/jsp/Product_Profile.jsp?p=WinDVR
Daar schijn je softwarematig te kunnen capturen van DV-cam naar MPEG, hopelijk in betere kwaliteit dan het 768kbps van de Windows Moviemaker.

Ik wil niet de hele DV stream eerst op mijn HDD zetten en dan converteren vanwege ruimtegebrek en het is ook niet zo efficient natuurlijk. Doel is uiteindelijk VCD of SVCD te branden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor een pc heb je dan?
Want mpeg coderen vraagt nogal wat van je pc.
Het beste kun je gewoon een extra hdd in je systeem hangen, dat is waarschijnlijk het makkelijkst en krijg je ook de beste kwaliteit.

• Bigfoot
Op maandag 11 februari 2002 14:28 schreef Terw_Dan het volgende:
Wat voor een pc heb je dan?
Want mpeg coderen vraagt nogal wat van je pc.
Het beste kun je gewoon een extra hdd in je systeem hangen, dat is waarschijnlijk het makkelijkst en krijg je ook de beste kwaliteit.
Niet zo'n heel snelle. Een Athlon 900Mhz. Het typische is dat ik de DV film met Windows Movie Maker gewoon realtime kon capturen naar een WMA formaat met 768kbps, maar misschien kon dat alleen maar omdat de framerate laag genoeg was. Wat voor PC heb je nodig om met de genoemde software te capturen dan?

• Bigfoot
Volgens de handleiding heb je voor
DV -> MPEG1 een P3 700mHZ of Athlon 750Mhz nodig en voor DV -> MPEG2 een P4 1.4Ghz of Athlon 1.2Ghz.

Dus als ik voor SVCD's naar MPEG1 capture en dan omzet naar MPEG2, is er dan kwaliteitsverlies?

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 15:36 schreef Bigfoot72 het volgende:
Volgens de handleiding heb je voor
DV -> MPEG1 een P3 700mHZ of Athlon 750Mhz nodig en voor DV -> MPEG2 een P4 1.4Ghz of Athlon 1.2Ghz.

Dus als ik voor SVCD's naar MPEG1 capture en dan omzet naar MPEG2, is er dan kwaliteitsverlies?
transcoding kan met minimaal kwaliteitsverlies, hangt van de software af.

Die specs zijn gelul en niks meer dan dat, MPEG encoden kan ook op een P-100 (en ja, dat heb ik gedaan!!), het gaat alleen iets langzamer ;)

DV naar MPEG (onder linux): met kino neem je het op naar DV type 2 AVI (http://www.schirmacher.de/arne/kino/), en met Linux Video Studio (http://ronald.bitfreak.net/) kun je DV type 2 AVI naar MPEG omzetten...
Onder windows: geen idee...

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Nou er is geen kwaliteits verlies maar het is wel zonde want de kwaliteit van MPEG1 is aanzienlijk lager dan MPEG2 en zoals ik altijd zeg "je kan van een drol geen gebakkie maken" ;)

Eigenlijk zou je moeten capturen nar mpeg2 en dan voor vcd naar mpeg1...

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• Bigfoot
Op dinsdag 12 februari 2002 12:18 schreef Baklap het volgende:

[..]

Eigenlijk zou je moeten capturen nar mpeg2 en dan voor vcd naar mpeg1...
Welk prog is het beste om rechtsreeks van DV tape naar resp MPEG1 en MPEG2 te capturen met als doel VCD/ SVCD te maken?

Dat PowerVCR vind ik maar een klote programma, zo'n menu met alleen maar plaatjes, en het loopt ook voor geen meter.

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op vrijdag 15 februari 2002 16:29 schreef Bigfoot72 het volgende:

[..]

Welk prog is het beste om rechtsreeks van DV tape naar resp MPEG1 en MPEG2 te capturen met als doel VCD/ SVCD te maken?

Dat PowerVCR vind ik maar een klote programma, zo'n menu met alleen maar plaatjes, en het loopt ook voor geen meter.
Ik zou het je helaas niet kunnen vertellen.* Baklap gebruikt alleen maar DV materiaal en heeft nog geen last van tekort aan schijfruimte

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Pagina: 1