Kabel of ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik woon in Spijkenisse en daar hebben we nog geen kabel.Nou zag ik laatst iemand van UPC in mijn omgeving die daar aan het werk was.Ik dacht nou moet ik het toch is vragen wanneer er hier geinternet kan worden via de kabel.En hij vertelde mij we hopen het in december draaiende te hebben.Zo ik dacht dat is kaasie.Maar nou zie ik ook allerlei providers die ADSL gaan aanbieden. bijv.zonnet,worldonline,kpn, er zullen er vast nog wel meer zijn.

Wat kan ik nou het beste doen Kabel abonnement nemen of ADSL of beide als dat mogelijk zou zijn.Je ziet wel dat ik er niet veel sjoege van heb.Ik ben wel een keer naar zo'n Demonstratie dag geweest toen was het nog Eneco kabel aanbieder,mijn bek viel open van verbazing toen ik zag hoe dat ging met kabel (breedtband)vooral als je maar een gewone modem gewend bent.

Verwijderd

Beide is leuk. En duur.

Normaal zou ik toch zeggen : kabel. Maar ja, als het Casema is kun je wel eens beter af zijn met ADSL.

Verwijderd

neem zeker geen ADSL!! Kabel is stukken beter en honderden keren goedkoper!

Het enige nadeel is wel dat je bij kabel je bandbreedte moet delen en dit heb je niet bij ADSL... maar ik blijf erbij... neem Kabel

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Ten eerste, ga niet af op een demonstratie van een van beiden, dat ziet er altijd leuk uit maar zegt helemaal geen fuck.
Ten tweede: als je 1 van beide kunt krijgen en je hebt er het geld voor over, nemen.
Voor kabel moet je dan wel de juiste aanbieder hebben: geen Casema en andere aanbieders die een modem geven dat op de seriele poort wordt aangesloten (max. snelheid 11,5 K/s), maar altijd een aanbieder die een modem op een netwerkkaart aansluit.
Ten derde: als je kabel kunt krijgen, informeer dan bij mensen in jouw wijk die het al hebben wat hun ervaringen zijn. Dat is namelijk waarschijnlijk ook hoe het voor jou zal worden.
Ten vierde: als je de keuze hebt, moet je gewoon afwegen hoeveel geld je wilt uitgeven en hoeveel snelheid je wilt. Kijk ook naar begrensde uploadsnelheden die bij een pakket zitten en naar datalimieten. Als je een supersnelle verbnding hebt, maar een datalimiet van 1 GB/maand, ben je nog nergens.
Kabel heeft inderdaad als nadeel dat je de bandbreedte moet delen met anderen in je wijk. Als er in jouw wijk veel mensen tegelijk internetten, kan jouw snelheid drastisch dalen. Bij ADSL is de snelheid van jouw computer tot de servers van je provider gegarandeerd. Als de provider dus de bandbreedte heeft (en je een snelle site opzoekt), kun je hoge snelheden gegarandeerd halen. Nadeel van ADSL zijn de vaak hogere kosten. Bovendien wordt in de meeste gevallen de maximaal haalbare snelheid afgeknepen door de aanbieder (ADSL-techniek houdt in: max 1 megabyte/s download en 128 kilobyte/s upload, maar Mxstream bijvoorbeeld is bij het goedkoopste abonnement afgeknepen op 64 kilobyte/s down en 8 kilobyte up). Kijk eens rond op deze sites voor info over ADSL:
http://www.xs4all.nl/adsl
http://www.planet.nl/net.speed
http://www.cistron-telecom.nl

Je kunt meestal je postcode invullen om te zien wanneer ADSL bij jou beschikbaar wordt via die aanbieder.

Edit: En nu met werkende links

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Ik kan geen van beide krijgen. Nog even en ik ga op op me zelf wonen en dan hebben wij hier ook kabel natuurlijk. Hebben ze in Utrecht ook kabel??

Bas

Tjielp... een vogel.

• Macaco
geen Casema en andere aanbieders die een modem geven dat op de seriele poort wordt aangesloten (max. snelheid 11,5 K/s), maar altijd een aanbieder die een modem op een netwerkkaart aansluit.
Dat wist ik dus niet,Maar op die demonstratie dag had die knakker het er wel over dat je een netwerk kaartje nodig had dus dat is wel goed.
Ten derde: als je kabel kunt krijgen, informeer dan bij mensen in jouw wijk die het al hebben wat hun ervaringen zijn. Dat is namelijk waarschijnlijk ook hoe het voor jou zal worden.
Ik denk dat de mensen eerder bij mij komen vragen hoe dat het bevalt,want ik zit er echt om te springen.Zekers als je bedenkt dat je 900 piek telefoontikken moet betalen.
Kabel heeft inderdaad als nadeel dat je de bandbreedte moet delen met anderen in je wijk. Als er in jouw wijk veel mensen tegelijk internetten, kan jouw snelheid drastisch dalen. Bij ADSL is de snelheid van jouw computer tot de servers van je provider
Ik zit er toch meest s'nachts achter dan liggen de meeste op bed.En dat over die beperkingen van 1GB en meer van die shit is wel minder.Ik denk over het algemeen dat Kabel eerder zijn intrede hier in Spijkenisse zal doen dan ADSL,en dat we daar voorlopig wel blij mee moeten zijn.

Thanks voor de repleys meer info is altijd welkom.

Greetz

• jms
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

jms

bas. In utrecht hebben ze casema

Verwijderd

en ADSL...

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Dan is de keuze makkelijk. :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Amsterdam, september 2000

Keuze uit onder andere
Superweb
Chello
Mxstream
xdsl
Cistron analoog/isdn2/adsl blue/

Chello en Superweb vallen natuurlijk af, onder andere wegens vergaande onbetrouwbaarheid.
Hoe moet ik kiezen tussen xdsl van diverse providers en bijv. Cistron isdn2?
Wie helpt?
Met dank aan Marger ben ik al een stukje op weg.

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Casema = toch :r ?

Bas

Tjielp... een vogel.

• ijdod
  • Laatst online: 17:52
Bij ADSL heb je gegarandeerde (bij KPN, bij sommige anderen is het een min/max verhaal) bandbreedte tot aan de centrale, NIET tot aan de ISP. In die centrale wordt de zaak overgezet naar het netwerk van je provider, en die zal zeker niet genoeg bandbreedte hebben om alle gebruikers tegelijkertijd van hun max te voorzien.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

acumba, jij zegt dat ze in utrecht ADSL hebben? Alle postcode checks zijn negatief anders hoor.... off euhhh

vergis ik me? zeg alsjeblieft dat ik me vergis....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

het goede doel

wat is er onbetrouwbaar aan chello ?

verbinding of service ofzo ?

Verwijderd

Het enige wat betrouwbaar is aan UPC, zou eventueel de verbinding kunnen zijn. Ik heb daar geen ervaring mee. Al het andere is ZEKER onbetrouwbaar zoals: betalingsadmie, klanten en klachtenservice, etc teveel om op te noemen.
Gisteren vertelden ze mij, ook na doorvragen, dat ze ONBEPERKT DATAVERKEER leveren, en dat er geen beperkingen worden gesteld door een fair use policy. KLOPT DAT???
Over de 'snelheid' konden ze mij niets zinnigs melden. Bij CISTRON-adsl is het tussen de 2 en 8 Mb download per seconde. Bij Chello is mij dat dus niet bekend.

Verwijderd

Gompy58:
- www.mxstream.nl --
Indien u gevestigd bent in Amsterdam, Amstelveen, Diemen, Zaandam, Rotterdam of Utrecht, kunt u, afhankelijk van de wijk waarin u woont of uw bedrijf gevestigd is, gebruikmaken van Mxstream.
blijkbaar is de centrale in jouw wijk nog niet gereed..

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
In Utrecht is inderdaad op een aantal plaatsen al mxstream te krijgen, maar er zijn ook een paar wijken waar het nog niet mogelijk is (waaronder de mijne, maar ja [sarcasm-mode]als je casema hebt, wat wil je dan nog meer? 'casema heeft laten weten dat het internet nimmer snel zal zijn', dus dat is ook zo[/sarcasm-mode]).

Voor ervaringen met bijvoorbeeld xs4all en mxstream samen kun je de newsgroup xs4all.adsl checken. Ook cistron.telecom biedt een interessante blik op de gang van zaken, wat mij betreft een positieve omdat Danny ter Haar, de big man bij Cistron, ZEER regelmatig zelf vragen in die groep heel open beantwoordt.
Ik moet erbij zeggen dat de resultaten van Cistron wel alleen nog maar van de testfase zijn, ze zijn nog steeds niet buiten Rotterdam actief (zit er aan te komen).
ijdod: ik zie niet zoveel verschil in jouw en mijnv verhaal over de gegarandeerde bandbreedte, waarschijnlijk bedoelen we ongeveer hetzelfde. Ik doelde er ook op dat de provider nog de bottle-neck kan zijn. de ADSL-techniek geldt puur en alleen voor het koperdraadje vanaf je huis tot de telefooncentrale. Vanaf daar ligt toch glasvezel en kan met theoretisch veel hoger snelheden de boel naar je ISP verzonden worden. Dat telefoondraadje was tot nu toe echter de bottleneck, omdat je er niet meer dan 56 kbit overheen kreeg. Met ADSL is dat knelpunt verdwenen, en is het dus in principe wachten op het volgende, verderop in de lijn. Dat zou dus de provider kunnen zijn: als je een paar duizend abonnees hebt die tegelijk een groot bestand zitten te downloaden, kan voor elke abonnee zijn telefoondraadje nog steeds 8 mbit aan, maar de servers van de provider zullen zwaar overbelast raken.
Toch gok ik al met al op Cistron. Natuurlijk scheelt het dat kabel hier in Utrecht geen alternatief is (Casema, en daar wil ik juist vanaf). Van de genoemde mogelijke problemen kunnen mxstream en Cistron-ADSL evenveel last hebben, dus wat dat betreft valt er weinig over te zeggen. Mijn algemene indruk is echter dat Cistron alles veel beter aanpakt dan KPN (niks slechts over xs4all of Planet Internet dus). En KPN lijkt dat door te hebben en doen dus al het mogelijke om Cistron te belemmeren in hun activiteiten.

Verwijderd

Het goede doel

Dat de service klote is klopt wel ja, wij moesten anderhalve maand wachten op een aansluiting, na 5 keer proberen om een afspraak te hebben gemaakt (i.v.m. actie voor gratis aansluitkosten was het nogal druk, gelukkig wist ik dit en had ik mij al een maand voordat ik mijn computer had opgegeven)

Gemiddeld liggen de dl-snelheid tussen de 100 en 150 kB per sec afhankelijk van tijdstip, soms veel sneller (250-300, zaterdagnacht), soms lager (40, 's avonds). Wordt wel download accelerator plus gebruikt.
Het hangt er ook sterk vanaf waar je woont, hier bij ons in omg. Eindhoven is het goed, maar bij Arnhem schijnt het bagger te zijn.

Het is onbeperkt dataverkeer en het kost nu nog maar f60,- per maand geloof ik.

Wat is de fair-use pilicy ?

Verwijderd

Cistron heeft een fair use policy die zegt dat je met adsl-blue vooralsnog tot 35 Gb per maand kan downloaden, dus zonder verdere kosten of op of aanmerkingen.
Voor ISDN-2 van cistron is geen limiet gesteld, zoals ik net van de helpdesk vernomen heb.

Verwijderd

bij chello is het onbeperkt voor zover ik weet

Verwijderd

Ik kreeg net de mogelijkheid om aan de Wish-test mee te doen voor F90 voor 2 maanden.
Is dat wat?
Ciston isdn2 lijkt mij goedkoper en beter.

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Cistron ISDN2 flatrate is alleen verkrijgbaar in hun service gebied, maar misschien wist je dat al.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

• Macaco
Dus als UPC hier in Spijkenisse komt kan ik maar uit een provider kiezen en dat is Chello.Waarvan dus een hoop slechts te melden is zoals slechte betalings adm. slechte klanten services ,en onbetrouwbaar,
maar wel een onbeperkte Data download.Hier zit wat in.Alles is eigenblijk zo slecht bij Chello als het allemaal waar is tenminste,dat ze gewoon kunnen zeggen hier hoor heb jij onbeperkte data download,je komt
toch niet aan veel data want alles loopt slecht.mmmjaaa zit wat in of niet!!! Toch neem ik het als het komt.altijd nog beter dan die gewone vooroorlogse modem.

Verwijderd

NEWBIE

Dat klopt wel zo'n beetje.
Als je maar enigszins kan kiezen, betaal dan liever een paar tientjes meer, dan je over te leveren aan Chello. Natuurlijk kan alles ook goed gaan bij Chello, maar als er een probleempje is, dan kan je dat beter niet bij Chello hebben. Voor veel mensen een bron van ergernis en tijdverspilling.
Maar ja misschien heb je wel geen keus, en dat weten ze dan bij UPC maar al te goed!
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Verwijderd

Kijk ook eens op
http://slakkehuis.com
Pagina: 1