Toon posts:

Mohaa: waar spelen jullie online?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af of jullie op een bepaalde server spelen. Het lijkt me lollig om samen te spelen met andere GoT-'ers. Leuker dan met elke keer weer andere lui die ik helemaal niet 'ken'. Bovendien lijkt me dat ook beter voor een eventuele samenwerking in het spel zelf. 't Is wel lastig dat die interface nogal zuigt: geen favorites en zo. En elke keer wordt de hele lijst opnieuw geladen, ook als je niet kon inloggen omdat de server een andere versie gebruikt...

Ik heb gisteravond weer online gespeeld: een half uur team-match in een Frans dorpje en een half uur team-match in een vernield dorp, met een kerkje. Vooral dat laatste level is SUPER!!! Een echt snipers-paradise! Het was superspannend: de strijd ging lekker gelijk op. Ik heb eigenlijk nog nooit zoveel plezier gehad online!!! Dat Franse dorpje ziet er prachtig uit, echt schitterend, maar al die steegjes en deuren en kamers maken het toch wat rommelig. Ik hou dan toch meer van een sluipgevecht door zo'n vernield stadje. Echt superspannend en zenuwslopend.

Ik heb maar een uur gespeeld, maar het leken maar 5 minuten. De tijd is zelden zo snel gegaan tijdens een spel: het is gewoon supergaaf. CounterStrike vind ik ook gaaf, maar Mohaa RULES! Wat mij betreft. En dat komt ook wel door de superieure graphics. Het oog wil ook wat! De sfeer in Mohaa is echt perfect. En heel afwisselend.

Maar goed: de vraag is dus eigenlijk of we niet samen op een bepaalde server kunnen spelen: dan kan je ook daarvoor en daarna lekker erover lullen en zo. Suggesties anyone?

Ik zelf speel overigens eigenlijk alleen maar zo tussen 9 en 10 uur 's avonds (versie 1.1, met de ingame browser).

Verwijderd

Ik heb het 1 keer online geprobeerd en had in eerste instantie een ping van 40 en toen het potje begon schoot tie naar 1000. Ik vindt het opzich een gaaf spel maar het is moeilijk een goeie server te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 10:25 schreef Stellarc het volgende:
Ik heb het 1 keer online geprobeerd en had in eerste instantie een ping van 40 en toen het potje begon schoot tie naar 1000. Ik vindt het opzich een gaaf spel maar het is moeilijk een goeie server te vinden.
Hm, tot nu toe kwam ik steeds op servers met zo'n 8 à 10 spelers. Ping rond de 90. Geen problemen: geen lag of niks. Perfect eigenlijk. Kwestie van pech of geluk...?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hij is toch nog niet uit :?, dus jullie moeten wel een kopie hebben.

Maar wat ik me afvraag, zit er geen beveiliging op? Dat heb je toch meestal bij die online spellen? :?

🌞🍃

Verwijderd

morgen 12-2-2 istie in de winkel zag ik :9~

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-01 16:39

Royz

Kleurenblind!!

Ja het lijkt mij ook heel tof om met zijn allen te spelen. De map die jij zo super vindt, Destroyed Village is inderdaad een snipers ruimte. Persoonlijk heb ik niet zo veel met snipers maar goed over dat afspreken er is inderdaad geen server te vinden waar niemand inzit nog met een goede ping ofzo. En ik denk niet dat iedereen dezelfde versie heeft. Ik heb 1.1 wat heb jij? 1.0 kan ik niet spelen en jij geen 1.1 :(!!!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel versie 1.1! En ADSL :)

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-01 23:26
Op maandag 11 februari 2002 10:25 schreef Stellarc het volgende:
Wat ik vaak zie, en niet alleen bij MOH:AA maar bij veel 3D FPSen is dat lui een game hosten die te weinig upload bandbreedte hebben. Bv. een Chello abonnement, met max 15 Kb/s upload. Als hij leeg is zie je een vet lage ping (zeker als je zelf ook bij Chello zit), maar als er een aantal mensen in de game komen heeft iedereen te weinig bandbreedte en heeft iedereen dus lag.

Ik heb zelf bij de MOH:AA demo uitgeprobeerd wat het maximaal aantal dat speelbaar blijft, en dat blijkt 4 te zijn, inclusief mezelf. Dus 3 mensen die via Internet joinen, oftewel ongeveer 4-5 kb/s per persoon upload nodig. Zodra ik 5 players instelde, incl. mezelf, kreeg ik klachten over lag zodra een 5e speler joinde.

Dit is mijn ervaring. Iemand hier nog andere info over?

Verwijderd

haay, wat voor verbinding heb jij?

Want ik draai Dedicated MOH server maar over het algemeen met 6 man loopt het goed. Alleen het irritante is dat er na zo een 30-45 minuten spelen iedereen in eens ping 1000 heeft.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je draait 1.0 ???

Verwijderd

1.1 en kabel.....lukt wel denk ik alleen een server vinden das moeilijker :(.

Verwijderd

server draait bij mij 1.1

servername Killing Grounds MOH version 1.1

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik snap dat niet hoor, ik speel al de hele tijd zonder probs..
1.0 gaf idd soms een CI (connection interrupt > ping 999)
Met 1.1 heb ik dat niet meer ervaren.

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 13:21 schreef KillerAce_NL het volgende:
Ik snap dat niet hoor, ik speel al de hele tijd zonder probs..
1.0 gaf idd soms een CI (connection interrupt > ping 999)
Met 1.1 heb ik dat niet meer ervaren.
dit is bij versie 1.1 ook nog hoor maar misschien heeft het te maken met ISO? Ik wil em ook origineel hebben want het is best wel iiritant om na 45 minuten een ping van 999 te hebben die een minuut of 5 duurt. Daarna loopt het gewoon weer verder.

Verwijderd

Topictitel aangepast: vragen naar clans ed wordt niet gewaardeerd ;) Verder zo doorgaan blijft ie open >:)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op maandag 11 februari 2002 13:28 schreef katana25 het volgende:

[..]

dit is bij versie 1.1 ook nog hoor maar misschien heeft het te maken met ISO? Ik wil em ook origineel hebben want het is best wel iiritant om na 45 minuten een ping van 999 te hebben die een minuut of 5 duurt. Daarna loopt het gewoon weer verder.
Nah, is niet normaal hoor...
5 minuten al zeker niet.

• Haay
Op maandag 11 februari 2002 13:14 schreef katana25 het volgende:
haay, wat voor verbinding heb jij?

Want ik draai Dedicated MOH server maar over het algemeen met 6 man loopt het goed. Alleen het irritante is dat er na zo een 30-45 minuten spelen iedereen in eens ping 1000 heeft.
Ik heb Chello-kabel en goeie verbinding (geen klachten in ieder geval :)

Ik speel nog met de demo, dus misschien dat het met de release-versie beter zal zijn ??? Ik ben een van de WEINIGEN die wacht op de release om hem in de winkel te KOPEN *D

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik w8 ff af hoe het met de ondersteuning ed. gaat.
Zoals het er nu uitziet is het goed en gaan we er wars mee spelen. Tja dan ga ik em ook kopen. kost weer een fortuin, maar goed als je er dan een jaar mee speelt dan is het weer weinig.

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-01 11:31
Op maandag 11 februari 2002 13:20 schreef katana25 het volgende:

Ja die heb ik gezien... Kon niet connecten.

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 13:42 schreef Edwin Broeken het volgende:

[..]

Ja die heb ik gezien... Kon niet connecten.
misschien zat ie vol???

want over het algemeen komt iedereen erop er zijn zelfs al mensen uit NL geweest. Misschien zelfs wel mensen van GOT af

hehe ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 13:20 schreef katana25 het volgende:

'k Zal vanavond eens kijken of ik 'm kan vinden. Wat draai je? Free for all? Team Match?
Zelf houd ik het meest van Team-Match, desnoods een Objective game. Free for all vind ik persoonlijk nergens op slaan.

P.S. Gebruiken jullie allemaal dezelfde nick online als hier? Dan weet ik tegen wie ik speel...

Verwijderd

jep mijn nick is Katana en vaak zit ik samen met een GhostRecon Clan maat te spelen

Over het algemeen draai ik nu objective Based matches

• Haay
Zelf houd ik het meest van Team-Match, desnoods een Objective game. Free for all vind ik persoonlijk nergens op slaan.
Indeed! Sta je als Axis een beetje op mede-Axissen te schieten!
P.S. Gebruiken jullie allemaal dezelfde nick online als hier? Dan weet ik tegen wie ik speel...
Haay(NL) is mijn nick online :)

• CyberTijn
  • Laatst online: 30-12-2025
Op maandag 11 februari 2002 16:39 schreef Haay het volgende:

[..]

Indeed! Sta je als Axis een beetje op mede-Axissen te schieten!
Types als jij verpesten echt de hele game voor anderen......

• Haay
Op maandag 11 februari 2002 19:24 schreef CyberTijn_ het volgende:haay
Types als jij verpesten echt de hele game voor anderen......
Als je een reactie plaatst, wil je dan wel ff LEZEN waar die post over gaat zodat je het SNAPT in de CONTEXT??? Sjeez! :(

Ik reageerde op iemand die zei dat hij Free For All niet echt interessant vond. En dus zeg ik: inderdaad, als Axis op andere Axis-guys schieten...... |:(

DAT IS DUS HET DOMME VAN FREE FOR ALL en daar was ik het dus mee eens! In Free For All schiet je op iedereen, en dus ook op andere Axis lui als jij Axis bent, of op andere Allied als je Allied bent. Vind ik ZO ONTZETTEND belachelijk dat ik per definitie NOOIT Free For All speel. :r

Het valt mij juist op dat er zo weinig TEAM-PLAY plaatsvindt. Iedereen rent maar een beetje rond, gooit wat granaten links en rechts, maar elkaar rugdekking geven, de boel onder schot houden terwijl de ander naar voren gaat, dat zie ik nauwelijks gebeuren, en dat vind ik HEEL jammer!

Ik probeer juist wel team-play te doen. Ga bv. bij een sniper uit m'n team staan met m'n submachine gun en z'n rug dekken zodat hij niet vanachter genaaid wordt. Vaak genoeg dat mij dat is overkomen als ik een lekkere sniperspot heb, en door een tegenstander met shotgun in de rug geschoten wordt. Als je samenwerkt en iemand dekt je rug zal je dat minder snel overkomen. Ja, dan zul je misschien zelf minder kills halen, maar jouw team wint wel, en dat is toch belangrijker dan je eigen persoonlijke score? Zo denk ik er tenminste over.

Tsja, dat is hoe soldaten in het echt werken. Kijk naar Band of Brothers, kijk naar andere realistische oorlogsfilms. Dat zou ik graag meer zien in MoH:AA! Nou ja, daarvoor zijn er dus clans, en ik hoop een leuke clan te kunnen vinden om mee te spelen, met teammaten waarop je kunt bouwen, om strategisch en systematisch de vijand af te maken. >:)

Verwijderd

Topicstarter
AAARRGGGGHHHH!!!!

Had ik al gezegd dat het spel wel goed is maar dat de interface zuigt...? :(

Tering, zeg, wat een ellende! Ik ben gisteren echt, niet overdreven, 40 minuten bezig geweest om EINDELIJK een op een goed draaiende server terecht te komen! Wel tig keer bleek de server een oude versie te draaien (kan je weer helemaal vanaf het main menu opnieuw beginnen!). En kwam ik dan op een server, was m'n ping compleet gestoord: van 90 tot 500 tot 999 tot 110... Gek werd ik er van! En echt pas na 40 minuten zat ik eindelijk op een server die wel goed draaide...

Zo gaat de lol er wel vanaf, natuurlijk. Vooral omdat ik over het algemeen maar zo ongeveer een uurtje per dag speel op de computer... :(

Als je eenmaal speelt is het heel mooi, maar voordat het zover is...

Ook lastig: je weet nooit hoe een server is ingesteld: bij gebrek aan team-matches met lage ping probeerde ik ook een paar objective gevallen. Maar het blijkt dat de ene server je wel laat respawnen maar de andere server niet: zit je de hele tijd duimen te draaien. Is met CD ook zo, maar daar duurde het vaak niet zo lang, voor m'n gevoel.

Nou ja, vanavond nog maar eens proberen...

• CyberTijn
  • Laatst online: 30-12-2025
Op dinsdag 12 februari 2002 09:06 schreef Haay het volgende:

[..]

Als je een reactie plaatst, wil je dan wel ff LEZEN waar die post over gaat zodat je het SNAPT in de CONTEXT??? Sjeez! :(

Ik reageerde op iemand die zei dat hij Free For All niet echt interessant vond. En dus zeg ik: inderdaad, als Axis op andere Axis-guys schieten...... |:(

DAT IS DUS HET DOMME VAN FREE FOR ALL en daar was ik het dus mee eens! In Free For All schiet je op iedereen, en dus ook op andere Axis lui als jij Axis bent, of op andere Allied als je Allied bent. Vind ik ZO ONTZETTEND belachelijk dat ik per definitie NOOIT Free For All speel. :r

Het valt mij juist op dat er zo weinig TEAM-PLAY plaatsvindt. Iedereen rent maar een beetje rond, gooit wat granaten links en rechts, maar elkaar rugdekking geven, de boel onder schot houden terwijl de ander naar voren gaat, dat zie ik nauwelijks gebeuren, en dat vind ik HEEL jammer!

Ik probeer juist wel team-play te doen. Ga bv. bij een sniper uit m'n team staan met m'n submachine gun en z'n rug dekken zodat hij niet vanachter genaaid wordt. Vaak genoeg dat mij dat is overkomen als ik een lekkere sniperspot heb, en door een tegenstander met shotgun in de rug geschoten wordt. Als je samenwerkt en iemand dekt je rug zal je dat minder snel overkomen. Ja, dan zul je misschien zelf minder kills halen, maar jouw team wint wel, en dat is toch belangrijker dan je eigen persoonlijke score? Zo denk ik er tenminste over.

Tsja, dat is hoe soldaten in het echt werken. Kijk naar Band of Brothers, kijk naar andere realistische oorlogsfilms. Dat zou ik graag meer zien in MoH:AA! Nou ja, daarvoor zijn er dus clans, en ik hoop een leuke clan te kunnen vinden om mee te spelen, met teammaten waarop je kunt bouwen, om strategisch en systematisch de vijand af te maken. >:)
Lezen is niet mijn sterkste punt ;)

Verwijderd

mmmm haay ben je op zoek naar CLan?

:)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 februari 2002 09:43 schreef katana25 het volgende:
mmmm haay ben je op zoek naar CLan?

:)
GoT-MoH:AA-clan... Hmmm...

Zeg, katana, op welke tijd draait jouw server? Ik kon 'm gisteren (tussen 21.00 en 22.00 uur) in ieder geval niet vinden. Jammergenoeg...

En Haay, ik vind het ook jammer dat er zelden wordt samengewerkt: iedereen loopt rond als een kip zonder kop. Ik probeer wel eens de aandacht van een medespeler te trekken in de hoop samen op pad te gaan, elkaar dekking geven en zo, maar meestal holt iedereen kris-kras door elkaar. Jammer...

Verwijderd

mijn server draaide gisteren tussen 21.30 en 00:00 uur ongeveer
Maar jij kon em niet vinden??

Servername= Killing grounds MOH version 1.1

Er word Objective based matches gespeeld.
we waren met zijn zessen dus iedereen kon connecten.

ikke niet begrijpen :?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 februari 2002 10:58 schreef katana25 het volgende:
mijn server draaide gisteren tussen 21.30 en 00:00 uur ongeveer
Maar jij kon em niet vinden??

Servername= Killing grounds MOH version 1.1

Er word Objective based matches gespeeld.
we waren met zijn zessen dus iedereen kon connecten.

ikke niet begrijpen :?
Nee, ik zag 'm niet. Vreemd. Misschien gewoon niet goed genoeg gekeken. Of de ping was te laag...

Heb je ook een i.p. adres, zodat ik rechtstreeks kan inloggen?

• Ingmar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Tering, zeg, wat een ellende! Ik ben gisteren echt, niet overdreven, 40 minuten bezig geweest om EINDELIJK een op een goed draaiende server terecht te komen! Wel tig keer bleek de server een oude versie te draaien (kan je weer helemaal vanaf het main menu opnieuw beginnen!).
Dat is inderdaad een groot probleem. Soms duurt het idd lander om een goede server te vinden dan de tijd die je uiteindelkijk speelt. Vaak overschatten mensen die een game hosten hun uploadsnelheid (geloof ik 5 kb/sec/speler nodig) waardoor de pings door het dak schieten als er meer mensen meedoen, een ping van 200 vind ik wel ongeveer max om goed te spelen.... meestal tussen de 1 en 50 :).
Wat dat betreft heb ik ook noge een vraagje: heb je ook veel xtra rekenkracht nodig om een game te hosten? ik heb in die kleine demomap (stalingrad) wel eens een game voor 12 man gehost zonder problemen, maar als ik een grotere pak dan trekt men bakkie het echt niet meer bij meer dan 4 spelers. (is ook maar een 800 mhz duronnetje)
aan men uploadcapaciteit ligt het niet: 100 mb/s full duplex.

Maakt het trouwens nog iets uit voor de snelheid of je als dedicated server host of als "normale" host?

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?

• Haay
En Haay, ik vind het ook jammer dat er zelden wordt samengewerkt: iedereen loopt rond als een kip zonder kop. Ik probeer wel eens de aandacht van een medespeler te trekken in de hoop samen op pad te gaan, elkaar dekking geven en zo, maar meestal holt iedereen kris-kras door elkaar. Jammer...
Kijk, dat is de spirit! Moeten we alleen nog zorgen dat we met een aantal like-minded spelers samen in een game komen. Ik gebruik The All-Seeing Eye, en daarin moet je buddies kunnen maken, zodat je kunt afspreken samen te gamen. Heb alleen de full-release game nog niet, wacht tot hij in de post ligt (gratis bij abonnement PC Zone Benelux, dus dat maar gedaan :))

Verwijderd

ja dat maakt degelijk wel verschil ingmar
Bij een Dedicated server kan je veel meer dingen instellen
een voorbeeld:

max ping=bv 200(mensen die met een ping boven de 200 proberen te connecten komen er niet op) zodat je geen mensen met een 56k modem op je server krijgt.

max rate=bv 10000 dit zijn het max aantal datapakketjes wat verstuurd word naar de clients

en niet te vergeten je kan mensen bannen op IPadres

daarom draai ik ook een dedicated server.

maar ingmar jij hebt 100mbit upload??????

zit je op een universiteit ofzo?

:Z :Z

• Zephyer
  • Laatst online: 24-01 14:28
Waar kan je zoiezo ip's vinden van allerlei servers :?
Maar dan niet via GameSpy :(

MW | BF1 Stats

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 februari 2002 14:38 schreef zephyer het volgende:
Waar kan je zoiezo ip's vinden van allerlei servers :?
Maar dan niet via GameSpy :(
Met The All-Seeing Eye, schijnbaar. Geen idee wat het is, maar dat noemde Haay hierboven. Ik ga meteen ff zoeken...

Verwijderd

Topicstarter
Hier, denk ik. Alleen wordt de final versie van Mohaa nog niet ondersteunt, volgens mij... :(

• Haay
[quote
Met The All-Seeing Eye, schijnbaar. Geen idee wat het is, maar dat noemde Haay hierboven. Ik ga meteen ff zoeken...
[/quote]

Hier dus: http://www.udpsoft.com/eye/

Zoals Gamespy VROEGER was, zonder al die commerciele troep eromheen.... :)

• Haay
Alleen wordt de final versie van Mohaa nog niet ondersteunt, volgens mij... :(
Ja, wordt wel ondersteunt. Staat alleen nog niet op hun webpagina.

Ik zou zeggen: try it! :) Gebruik het zelf al weken met veel plezier.

{edit: typfoutjes)

• Ingmar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
maar ingmar jij hebt 100mbit upload??????
Da's theoretisch, als ik in men 1tje zou internetten op het netwerk. (zit idd op een universtiteit (soort campusnetwerk)). In de praktijk haal je dat nooit, ook omdat er nog geen computers bestaan (zeker geen thuispc's) die zulke afschrikwekkende bergen data kunnen verwerken. In de praktijk varieert de upload enorm (de downstream trouwens ook), maar onder de 100 kilobyte(Kb) komt ie vrijwel nooit. Downloaden gaat soms in pieken van 5Mb per seconde, maar dat houdt men pc niet bij, hij blijft bij snelle server ongeveer stabiel op 1,2MB/ seconde.

Anyway, genoeg upload voor een speler of 20, maar volgens mij komt men pç-tje daarvoor pure rekenkracht tekort ==> laggggggg. Trouwens bedankt voor de info over die servers, weet ik dat ook weer.

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 februari 2002 15:09 schreef Haay het volgende:

[..]

Ja, wordt wel ondersteunt. Staat alleen nog niet op hun webpagina.

Ik zou zeggen: try it! :) Gebruik het zelf al weken met veel plezier.
Mis je erg veel als je de niet geregistreerde versie gebruikt?

• Haay
Mis je erg veel als je de niet geregistreerde versie gebruikt?
Nope, ik gebruik ook de sharewareversie, en heb nog niks gemist.
Pagina: 1