LCD monitor voor lan games en films

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:24
De topic zegt het al ik zoek een lcd monitor voor lan games en films. min of meer voor lan's dus eigenlijk.
Het hoeft maar een 15" te zijn moet makkelijk met openbaar vervoer mee te nemen zijn :)
Maarja budget vrij beperkt rond de 500 euro, GoT afgestruind maar ik zie door de bomen het bos niet meer,
verhalen over dode pixxels: komt het echt zo vaak voor ??
response tijd: waar begin je die ghosting niet meer te zien?
levendsduur: ?? ik wil niet na een jaar een gare lcd scherm hebben :/
verder las ik ook dat met het vervoeren een verhoogde kans is op dode pixxels of iets dergelijks, ook niet echt handig voor lanparty's :/

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• cbrandts
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04-2022

cbrandts

Ben wel gek, maar niet dom...

Ik vrees dat je hier niet voor een duppie op de eerste rang kan gaan zitten en denk dat €500 toch echt wat weinig is voor wat jij wilt.
Kijk eens op de topic van de Eizo, Nec etc....daar staan interessante zaken in. Bij goedkopere lcd's is het risiko toch groter dat je niet tevreden ben als je wilt gaan gamen etc...succes

xMouse

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zelf ga binnenkort de Sony S51 kopen, na veel vergelijken ben ik toch tot deze keuze gekomen, wilde eigenlijk de M51 kopen maar deze was niet meer te leveren, maar de S51 is in principe dezelfde.
Kost wel 700-750 Euro, maar dan heb je ook wel wat.
Verder zijn Eizo schermen ook wel goed (wilde ik eigenlijk kopen, maar deze was nog eens 250Euro duurder).
Verder is het wel zo dat je nog 50Euro terugkrijgt aan energiepremie.

De TFTs die je kunt krijgen voor 500Euro zijn iets minder van kwaliteit (voornamelijk responstijd is belangrijk bij films en games).

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op maandag 11 februari 2002 15:15 schreef Terw_Dan het volgende:
Ik zelf ga binnenkort de Sony S51 kopen, na veel vergelijken ben ik toch tot deze keuze gekomen, wilde eigenlijk de M51 kopen maar deze was niet meer te leveren, maar de S51 is in principe dezelfde.
Kost wel 700-750 Euro, maar dan heb je ook wel wat.
Verder zijn Eizo schermen ook wel goed (wilde ik eigenlijk kopen, maar deze was nog eens 250Euro duurder).
Verder is het wel zo dat je nog 50Euro terugkrijgt aan energiepremie.

De TFTs die je kunt krijgen voor 500Euro zijn iets minder van kwaliteit (voornamelijk responstijd is belangrijk bij films en games).
Je spreekt jezelf wel flink tegen hiermee.
Je wilt een SONY kopen met een responsetime van 50ms.
Dat is dus echt wel teveel. Die SONY heeft wel goed beeld, maar bij erg snelle bewegingen heb je hier toch echt wel last van.
Goedkopere schermen zijn niet altijd slechter hoor.
Lees maar eens in deze topic.

[topic=374464/1/50]

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Erm €500 is niet te weinig hoor!
Neem bijv. de Samsung Syncmaster 151S voor €516.
Ik kan je garanderen dat je geen spijt zult krijgen, het beeld is velen malen mooier dan menig duurder scherm en er zit 3 jaar garantie op onderdelen, backlight en nog iets, je hoeft voorlopig dus niet bang te zijn voor een brakke TFT :)
Dode pixels zijn veelal fabrieks fouten, als je het scherm hebt gekocht zonder dode pixels is de kans vrij klein dat deze later alsnog komen. Indien mogelijk zou ik het scherm dan ook aansluiten in de winkel om te controlleren of het dode pixels bevat. De meeste winkels, en ook Samsung zelf, geven pas garantie bij 3 of meer dode pixels.
Ik heb het bovengenoemde Samsung scherm in verschillende winkels vergeleken en samen met een Eizo(type ff kwijt) sprong hij echt boven de rest uit, alleen was die Eizo een 'tikje' duurder :(

Verwijderd

Over 15" LCD's zijn wel genoeg topics geweest nu.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.